Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Grandeur facelift: Zvýraznění tvarů pro korejský trh

Diskuze (7)
Hyundai Grandeur, zástupce korejské automobilky ve vyšší střední třídě, se podrobil faceliftu. V modernizované podobě se bude prodávat nejprve jen na domácím trhu.

Aktuální, v pořadí čtvrtá, generace Hyundai Grandeur se vyrábí od roku 2005, kdy nahradila model u nás známý jako Hyundai XG. Grandeur se nabízí i na českém trhu, kde si ho dosud zaregistrovalo 91 zákazníků, z toho nejvíce (31 ks) v roce 2006.

Facelift přináší především nový, výraznější design přídě. Proměnou prošel tvar předních světel, která dostala pás světelných diod pro denní svícení a další diody uspořádané do kruhu kolem projektového světlometu. Lehké úpravy se dotkly také masky chladiče, ale především předního nárazníku, který je zvýrazněn ostrými prolisy, rohovými lištami a spoilerem.

Přední mlhovky již nejsou obdélníkové, ale mají kruhový tvar zasazený do černých rámečků. Boční směrovky se v souladu s moderními trendy přemístily do krytů zpětných zrcátek. Změny na zádi zahrnují větší koncová světla s diodami a upravenou grafikou a nový nárazník navržený podobně jako ten přední, s integrovanými koncovkami výfuku.

Už provedení před faceliftem je jedním z největších aut s předním pohonem na českém trhu. S modernizací vzhledu Grandeur povyroste na délku na 4910 mm (+15 mm), šířka se naopak o 15 mm zmenší na 1850 mm. Výška zůstává 1495 mm.

Motorová paleta zahrnuje i u nás prodávaný šestiválec 3,3 Lambda (190 kW, 315 Nm) a dále jen v Koreji nabízený šestiválec 2,7 Mu (143 kW, 251 Nm) a čtyřválec 2,4 Theta (132 kW, 230 Nm). Turbodiesel není na korejském trhu v prodeji.

Facelift se začne v Jižní Koreji prodávat jako modelový rok 2010. Informace o jeho příchodu do Evropy zatím nejsou k dispozici.

Diskuze (7)
18. 12. 2009 17:18
Re: Na rozloučenou
:-) Určitě má Kia evropštější celkovou vizáž, ale uvidíme ještě, kam se Hyundai vyvine. Najali ne moc dávno pro Hyundai America bývalého hlavního designéra GM Philipa Zaka (mj. odpovědného za Opel/Vauxhall a Volvo). Končí tím definitivně éra Piaskowského, který to dotáhl až do Genesis... a odešel k Mercedesu US :-) Americké design centrum Hyundaie má hodně silné postavení.
18. 12. 2009 11:09
Re: Na rozloučenou
Nedelaji to spatne, ti kluci korejsti :-) Dobra strategie, delat v ramci "koncernu" dva absolutne odlisne vzhledy, musi to zaujmout vsechny, kazdy si vybere bud to nebo ono. Ja osobne bych dal prednost Kii, hrany jsou mi milejsi, nez vzhled cinske hracky jako je ta sonata. ale vseobecne drzim palce, kia a hyundai jede, jen tak dale
17. 12. 2009 18:11
Na rozloučenou
Je to opravdu facelift, nic jiného. Nedopadl sice zle, ale je naprosto v duchu filozofie designu, kterou už Hyundai odepsal. Někdy od i30, a samozřejmě Genesis, teď ix35 a nastupující Sonáty ([odkaz] se Hyundai na 100% dal na "fluidic sculpting". To je termín, který v PC grafice označuje digitálně simulované kapaliny v 3D projekci a Hyundai se ty principy snaží "nalít" do plechu. Přesně v tomhle stylu už je podle šéfa Huyndai America přichystaná nová generace Azery/Grandeuru. Tudíž myslím, že současný FL bude opravdu spíš regionálně omezený a bude se šturmovat na přípravách nové generace.

Věc má navíc i tu stránku, že se Hyundai a Kia od sebe snaží pořád víc odlišit, aby se nekanibalizovaly. A protože Schreyer dost výrazně stojí na pozicích funkcionalismu a rovných linií s ostrými zlomy ("designomics" konceptu K9 - sestry Genesis [odkaz] ), nemůže Hyundai celkem přirozeně jít žádnou příbuznou cestou.
Avatar - twistedTSD
17. 12. 2009 17:17
ok
vypada docela dobre :yes:
Avatar - Johny.Rico
17. 12. 2009 15:18
Re: No bad at all
To není, a ani po motorové stránce. Ten 3.3 benzin je výborný, to se musí nechat. Hyundai jede, opravdu.
A Genesis? To už je super auto :yes: