Hyundai H350 Fuell Cell Concept má dojezd přes 400 km

Hyundai H350
Hyundai H350
Hyundai H350
Hyundai H350
10 Fotogalerie
Diskuze (0)
Automobilka Hyundai prostřednictvím H350 Fuell Cell Concept prezentuje použití palivových článků na vodík k pohonu lehkého užitkového vozu.

Hyundai v loňském roce rozšířilo svou nabídku lehkých užitkových vozidel o model H350 a na letošním IAA v Hannoveru představilo na jeho základech postavenou studii, jejíž pohonný systém využívá palivových článků.

Hyundai H350 Fuel Cell Concept nabízí podle materiálů automobilky pohled do budoucnosti lehkých užitkových vozidel a názorně dokládá vhodnost pohonného systému s palivovými články i pro tento typ automobilů.

Pohonný systém studie tvoří elektromotor, invertor, sada vysokonapěťových akumulátorových článků, sada palivových článků a nádrže na vodík.

Elektromotor použitý ve studii H350 Fuel Cell Concept disponuje nejvyšším výkonem 100 kW a točivým momentem 300 N.m. Tyto hodnoty stojí za schopností dosáhnou maximální rychlosti 150 km/h, čímž se toto vozidlo vyrovná srovnatelně velkým a výkonným lehkým užitkovým automobilům se spalovacími motory.

Vysokotlaké nádrže na vodík (700 barů), uložené pod podlahou vozidla mezi oběma nápravami, pojmou 7,05 kg stlačeného vodíku, který je v sadě palivových článků rozkládán na protony a elektrony.

Elektrická energie, vyráběná sadou palivových článků, je následně ukládána do kompaktní sady akumulátorů Li-Poly s výkonem 24 kW. Invertor přeměňuje stejnosměrný proud na střídavý, který se používá k napájení elektromotoru.

Na rozdíl od konvenčních elektromobilů, které vyžadují několik hodin k nabití akumulátorů, mohou být nádrže na 175 litrů vodíku naplněny za necelé čtyři minuty. Hyundai H350 Fuel Cell Concept má celkový dojezd 422 km a emituje pouze vodu.

Pohonný systém studie je uložen tak, aby nijak nezasahoval do nákladového prostoru výchozího sériového modelu H350. Ten v závislosti na provedení poskytuje objem od 10,5 do 12,9 m3. Ve verzi pro přepravu osob se do interiéru vejde až 14 sedadel.

Poháněcí ústrojí s palivovými články umožňuje téměř nehlučný provoz vozidla. Výsledné snížení emisí hluku předurčuje toto vozidlo pro noční rozvážkový provoz v městských oblastech.

Začít diskuzi