Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai HCD-14 Genesis Concept: Korejská prémie blízké budoucnosti

Hyundai
Hyundai
Hyundai
Hyundai
25 Fotogalerie
Diskuze (18)
Korejský drak poodkrývá svou budoucnost coby prestižní prémiové značky. Takhle nějak bude vypadat příští generace sedanu Genesis.

Hyundai velmi tvrdě pracuje na tom, aby přestal být vnímán jako asijská značka druhé kategorie a je třeba říci, že se mu to daří jak v konzervativní Evropě, tak v automobilově liberálnější Severní Americe. Ale zatímco u nás bude nejspíš rád, když se plnohodnotně zařadí do mainstreamu, v USA jde tvrdě po krku i prémiovým značkám. A to nikoli marketingem, ale zejména produkty, kterým nechybí, snad právě s výjimkou toho image, prakticky nic. Kromě klasického portfolia v podobě Elantry, Sonaty a dalších masových modelů se tam nabízí i trojice prestižněji orientovaných vozů: sedany Genesis, Equus a kupé Genesis. Mají pohon zadních kol i výkonné šesti- a osmiválcové motory. Jediné, co zatím chybí, je výrazný design.

I v této oblasti ale dochází ke změnám. Hyundai v Detroitu představuje studii HCD-14 (čtrnáctý exemplář řady Hyundai Concept Design) s přídomkem Genesis Concept, která jasně naznačuje, jakým směrem se bude ubírat korejský midsize sedan. To znamená vůz, který by dnes v Evropě velikostně patřily na spodní okraj vyšší střední třídy.

HCD-14 rozhodně není přehlédnutelné auto. Příď, inspirovaná nejspíše produkty značky Audi, pokračuje fluidní siluetou, evokující opět ingolstadtské produkty. Výrazná a tvarově svébytná záď působí zatím nejvíce jako koncept. O viditelnost se u HCD-14 starají LED, koncept stojí na efektních kolech s neméně efektními pneumatikami. Není přitom bez zajímavosti, že se na auto vrací okřídlený štít s nápisem Genesis, jenž tento sedan odlišoval v době příchodu na americký trh, aby následně na záď přijal typické zkroucené H. Že by další pokud o odlišení prestižních modelů? Pro zajímavost, i velký Equus nese na zádi logo Hyundai, na přídi má ale znak s roztaženými křídly...

Pod kapotou studie se ukrývá přímovstřikový motor s proměnným časováním ventilů Tau s osmi válci a objemem 5,0 l, zkombinovaný s osmistupňovou automatickou převodovkou s pádly pod volantem, pohánějící zadní kola. Bezrámové boční dveře se otevírají proti sobě a chybí tedy středový sloupek. Podobné řešení známe už z rok starého konceptu Kia GT. Hyundai slibuje také extrémně tuhé šasi s pětiprvkovými závěsy vpředu i vzadu, komunikativní řízení a vyspělou elektroniku.

Korejci nás nechávají nahlédnout i do kabiny, která ale zatím připomíná spíše kokpit supersportu a realita bude nejspíš mnohem usedlejší. Pokud tedy Hyundai opět nepřekvapí - třeba absence většiny ovladačů není nedodělek, ale důsledek použití ovládání pohyby očí.

Vstoupit do diskuze (18)