Hyundai i20: Nástupce Getzu přichází se základní cenou 229.900,- Kč
Nový Hyundai i20 se zařadí mezi malé i10 a vůz nižší střední třídy i30. V nabídce Hyundai po necelých sedmi letech střídá úspěšný Getz. Do prodeje jde zatím jen v pětidveřovém provedení, ještě letos se ale představí i třídveřová verze. Výroba i20 probíhá, stejně jako v případě menšího i10, v nově vybudované továrně v indickém městě Chennai.
Pro český trh je určeno šest motorů, včetně nových 1,2i a 1,6 CRDi. Všechny motorizace mají čtyři válce a čtyřventilovou techniku. V nabídce nechybí ani automatická převodovka pro motory 1,4i a 1,6i, jedinou vyráběnou verzí, která nebude dodávána do ČR, je slabší varianta 1,6 CRDi o výkonu 85 kW.
DOPORUČUJEME |
Hyundai i20: První jízdní dojmy |
Hyundai i20 vedle široké palety motorů nabízí například 295 l velký zavazadlový prostor a především pětiletou záruku bez omezení.
Základní stupeň výbavy Classic je dostupný jen v kombinaci s nejslabším motorem 1,2i. Jeho výbava zahrnuje ABS, šest airbagů (airbag spolujezdce je vypínatelný), rádio s CD a MP3 přehrávačem, otáčkoměr, centrální zamykání a dělená zadní sedadla. Toto provedení stojí 229.900,- Kč.
Hyundai i20 - ceny benzinových motorů na českém trhu | |||
Motor | 1,2i | 1,4i | 1,6i |
Převodovka | 5M | 5M (4A) | 5M (4A) |
Zdvihový objem [cm3] | 1248 | 1396 | 1591 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 57/6000 | 74/5500 | 93/6300 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 119/4000 | 137/4200 | 157/4200 |
Max. rychlost [km/h] | 165 | 180 (172) | 190 (180) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,9 | 11,6 (12,9) | 9,5 (11,4) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,2 | 5,6 (6,2) | 5,9 (6,3) |
Cena Classic [Kč] | 229.900,- | - | - |
Cena Comfort [Kč] | 249.900,- | 264.900,- (284.900,-) | - |
Cena Style [Kč] | - | 304.900,- (324.900,-) | 319.900,- (339.900,-) |
O 20 tisíc Kč dražší je verze Comfort. Seznam standardních položek je v tomto případě rozšířený o elektrické ovládání předních oken, palubní počítač, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka a výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Dále k základní výbavě přidává kotoučové zadní brzdy (kromě motoru 1,2i), zpětná zrcátka a dveřní kliky v barvě karoserie a tónovaná skla. Za manuální klimatizaci je potřeba připlatit 15 tisíc Kč.
Vrcholem nabídky je provedení Style. Zvenku se odlišuje 15palcovými litými koly, chromovanou maskou chladiče a předními mlhovkami. Výbava je rozšířena o automatickou klimatizaci, kožený volant s ovládáním autorádia, koženou hlavici řadicí páky, dálkový ovladač centrálního zamykání, alarm, elektrické sklápění zpětných zrcátek a elektrické stahování zadních oken. Připlatit si lze za ESP (+ 20.000,- Kč).
Hyundai i20 - ceny dieselových motorů na českém trhu | |||
Motor | 1,4 CRDi | 1,4 CRDi | 1,6 CRDi |
Převodovka | 5M | 5M | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1396 | 1396 | 1582 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 55/4000 | 66/4000 | 94/4000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 220/1750-2350 | 220/1750-2750 | 260/1900-2750 |
Max. rychlost [km/h] | 161 | 171 | 190 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 16,2 | 13,6 | 10,4 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,4 | 4,4 | 4,3 |
Cena Comfort [Kč] | 289.900,- | 299.900,- | - |
Cena Style [Kč] | - | 339.900,- | 359.900,- |
Všechny verze jsou v nabídce také ve čtyřmístném provedení N1.