Hyundai i20 oficiálně: Sázka na mildhybrid a moderní elektroniku
Nová generace Hyundaie i20 reaguje na poslední trendy. Dostala mildhybridní verzi a bude ji možné pořídit s nejmodernějšími asistenčními systémy.
Hyundai pro ženevský autosalon 2020 chystá horkou novinku v podobě nové, třetí generace malého hatchbacku i20. Jeho podoba tento týden unikla na veřejnost prostřednictvím několika snímků, nyní už automobilka vůz odhaluje oficiálně.
A spolu s tím odhalila i bližší podrobnosti o technice. Nový Hyundai i20 bude dostupný se dvěma motory, v obou případech zážehovými. Za základ podle očekávání poslouží atmosférický čtyřválec 1.2 MPi, naladěný na 62 kW. Nad ním pak budou stát tři verze přeplňovaného tříválce 1.0 T-GDi ve dvou výkonových variantách, se 73,5 kW a 88 kW.
Hyundai i20 – základní technická data nabízených motorů nové generace | ||||
Motor | 1.2 MPi | 1.0 T-GDi | 1.0 T-GDi 48V | 1.0 T-GDi 48V |
Zdvihový objem [cm3] | 1197 | 998 | 998 | 998 |
Válce | 4 | 3 | 3 | 3 |
Největší výkon [kW/min] | 61,8/6000 | 73,5/6000 | 73,5/6000 | 88/6000 |
Točivý moment [N.m/min] | 118/4000 | 172/1500 | 172/1500 | 200/2000 |
Převodovka | 5M | 6M (7DS) | 6M (7DS) | 6M (7DS) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 13,1 | 10,4 (11,4) | 10,4 (11,4) | 10,2 (10,3) |
Tu slabší bude možné pořídit v konvenční nebo mildhybridní verzi, silnější provedení je mildhybridem s 48V systémem standardně. Řešení je určeno hlavně pro trhy s daňovým systémem podle emisí oxidu uhličitého – mildhybrid totiž umí snížit emise a spotřebu paliva o tři až čtyři procenta. Přesná data o normované spotřebě však Hyundai zatím nezveřejnil. V obou případech je jednotku možné spárovat s šestistupňovým manuálem (nově vyvinutým) nebo dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou. Pro základní dvanáctistovku je dostupný pětistupňový manuál.
Hyundai i20 však nereaguje jen na nejnovější emisní normy, ale také na nejnovější trendy v oblasti asistenčních systémů. Dokonce chce být v rámci segmentu průkopníkem některých řešení – to platí třeba pro chytrý tempomat spolupracující s navigací, který umí zpomalit v zatáčkách podle dat z mapy navigačního systému. Inteligentní omezovač rychlosti se zase umí přizpůsobit aktuálnímu povolenému limitu a zvukově i opticky varuje řidiče při nedodržení povolené rychlosti. Dále nechybí ani aktivní udržování v jízdním pruhu, poloautomatický parkovací asistent nebo hlídání mrtvého úhlu.
Design automobilu jsme už poznali díky zveřejněným fotografiím, Hyundai k němu každopádně říká, že nová i20 je prvním zástupcem nového designérského jazyka, nazvaného smyslná sportovnost, který má přinést vozům značky sportovnější výraz.
Tomu vedle samotných tvarů pomáhají také pozměněné proporce. Novinka je ve srovnání s předchůdcem o 24 mm nižší, zároveň je však o 30 mm širší a 5 mm delší. Rozvor se natáhl o 10 mm. Hyundai každopádně zatím zveřejnil podobu pouze pětidveřového hatchbacku, budoucnost třídveřové verze je nejistá.
Hyundai i20 – srovnání rozměrů s předchůdci | |||
Model | Hyundai i20 (2020) | Hyundai i20 (2014-2020) | Hyundai i20 (2008-2014) |
Délka (mm) | 4040 | 4035 | 3940 |
Šířka (mm) | 1750 | 1734 | 1710 |
Výška (mm) | 1450 | 1474 | 1490 |
Rozvor (mm) | 2580 | 2570 | 2525 |
Objem zavazdelníku (l) | 351 | 326 | 295 |
Karoserii mimochodem bude možné zvolit v jednom z hned deseti nabízených laků, včetně čtyřech nově nabízených. K dispozici bude i možnost dvoubarevného provedení.
Do interiéru nás automobilka pořád nenechala nahlédnout, víme však, že jeho součástí bude moci být hned dvojice rozměrných obrazovek s úhlopříčkou 10,25 palce. Jedna bude tvořit přístrojový štít, druhá pak centrální displej infotainmentu. Na koho to však bude moc, bude tu i osmipalcová dotyková obrazovka.
K dispozici opět budou moderní prvky, jako je bezdrátové nabíjení, funkce Android Auto a Apple CarPlay pro zrcadlení obrazovky chytrého telefonu nebo USB konektory i pro cestující vzadu. Novinkou bude rovněž příplatkový hudební systém Bose s osmi reproduktory.
Nový Hyundai i20 se stejně jako předchůdce bude vyrábět v turecké továrně Izmit.