Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai i20 oficiálně: Sázka na mildhybrid a moderní elektroniku

David Bureš
Diskuze (31)

Nová generace Hyundaie i20 reaguje na poslední trendy. Dostala mildhybridní verzi a bude ji možné pořídit s nejmodernějšími asistenčními systémy.

Hyundai pro ženevský autosalon 2020 chystá horkou novinku v podobě nové, třetí generace malého hatchbacku i20. Jeho podoba tento týden unikla na veřejnost prostřednictvím několika snímků, nyní už automobilka vůz odhaluje oficiálně.

A spolu s tím odhalila i bližší podrobnosti o technice. Nový Hyundai i20 bude dostupný se dvěma motory, v obou případech zážehovými. Za základ podle očekávání poslouží atmosférický čtyřválec 1.2 MPi, naladěný na 62 kW. Nad ním pak budou stát tři verze přeplňovaného tříválce 1.0 T-GDi ve dvou výkonových variantách, se 73,5 kW a 88 kW.

Hyundai i20 – základní technická data nabízených motorů nové generace
Motor 1.2 MPi 1.0 T-GDi 1.0 T-GDi 48V 1.0 T-GDi 48V
Zdvihový objem [cm3] 1197 998 998 998
Válce 4 3 3 3
Největší výkon [kW/min] 61,8/6000 73,5/6000 73,5/6000 88/6000
Točivý moment [N.m/min]  118/4000 172/1500 172/1500 200/2000
Převodovka 5M 6M (7DS) 6M (7DS) 6M (7DS)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 13,1 10,4 (11,4) 10,4 (11,4) 10,2 (10,3)

Tu slabší bude možné pořídit v konvenční nebo mildhybridní verzi, silnější provedení je mildhybridem s 48V systémem standardně. Řešení je určeno hlavně pro trhy s daňovým systémem podle emisí oxidu uhličitého – mildhybrid totiž umí snížit emise a spotřebu paliva o tři až čtyři procenta. Přesná data o normované spotřebě však Hyundai zatím nezveřejnil. V obou případech je jednotku možné spárovat s šestistupňovým manuálem (nově vyvinutým) nebo dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou. Pro základní dvanáctistovku je dostupný pětistupňový manuál.

Hyundai i20 však nereaguje jen na nejnovější emisní normy, ale také na nejnovější trendy v oblasti asistenčních systémů. Dokonce chce být v rámci segmentu průkopníkem některých řešení – to platí třeba pro chytrý tempomat spolupracující s navigací, který umí zpomalit v zatáčkách podle dat z mapy navigačního systému. Inteligentní omezovač rychlosti se zase umí přizpůsobit aktuálnímu povolenému limitu a zvukově i opticky varuje řidiče při nedodržení povolené rychlosti. Dále nechybí ani aktivní udržování v jízdním pruhu, poloautomatický parkovací asistent nebo hlídání mrtvého úhlu.

Design automobilu jsme už poznali díky zveřejněným fotografiím, Hyundai k němu každopádně říká, že nová i20 je prvním zástupcem nového designérského jazyka, nazvaného smyslná sportovnost, který má přinést vozům značky sportovnější výraz.

Tomu vedle samotných tvarů pomáhají také pozměněné proporce. Novinka je ve srovnání s předchůdcem o 24 mm nižší, zároveň je však o 30 mm širší a 5 mm delší. Rozvor se natáhl o 10 mm. Hyundai každopádně zatím zveřejnil podobu pouze pětidveřového hatchbacku, budoucnost třídveřové verze je nejistá.

Hyundai i20 – srovnání rozměrů s předchůdci
Model Hyundai i20 (2020) Hyundai i20 (2014-2020) Hyundai i20 (2008-2014)
Délka (mm) 4040 4035 3940
Šířka (mm) 1750 1734 1710
Výška (mm) 1450 1474 1490
Rozvor (mm) 2580 2570 2525
Objem zavazdelníku (l) 351 326 295

Karoserii mimochodem bude možné zvolit v jednom z hned deseti nabízených laků, včetně čtyřech nově nabízených. K dispozici bude i možnost dvoubarevného provedení.

Video se připravuje ...

Do interiéru nás automobilka pořád nenechala nahlédnout, víme však, že jeho součástí bude moci být hned dvojice rozměrných obrazovek s úhlopříčkou 10,25 palce. Jedna bude tvořit přístrojový štít, druhá pak centrální displej infotainmentu. Na koho to však bude moc, bude tu i osmipalcová dotyková obrazovka.

K dispozici opět budou moderní prvky, jako je bezdrátové nabíjení, funkce Android Auto a Apple CarPlay pro zrcadlení obrazovky chytrého telefonu nebo USB konektory i pro cestující vzadu. Novinkou bude rovněž příplatkový hudební systém Bose s osmi reproduktory.

Nový Hyundai i20 se stejně jako předchůdce bude vyrábět v turecké továrně Izmit.

David Bureš
Diskuze (31)

Doporučujeme

Avatar - lamal
20. 2. 2020 09:43
Re: super
sudil som podla tej galerie, stara je krajsia, no predaje nepoznam... neda sa moc cakat, ze sa bude nieco predavat viac ako Skoda v beznych kategoriach na CZ/SK ... octavia, fabia atd..
20. 2. 2020 08:15
Re: I30
O novém motoru 1.5 se déle spekuluje a tyhle konkrétní informace jsem se dočetl na hyundaikoreanblog nebo tak nějak. Takže by to tak mělo být.
Avatar - palix
20. 2. 2020 08:02
Re: Dnes
V poslednom čase, odkedy vyrába Hyundai a Kia "sesterské" modely som si všimol, že sa mi viac páči Kia. Vezmime si napr Hyundai i30 - vôbec to nie je škaredé auto, navyše celkom praktické... ale pár mesiacov po ňom prišla na trh Kia Ceed, ktorá je pre mňa krajšia a hlavne má o málo krajší interiér. Kia ma mňa pôsobí vždy ako podarený facelift Hyundai :). Je to takto už v 3. generácii.

K štýlu Hyundai - na trhu sú aj horšie auta. Veľa zákazníkov skôr zaujíma cena, úžitková hodnota...
Kedysi som sa rozhodoval medzi Hyundai i30 (1,4 TGDI) a Mazdou 3 (2,0 - G120) - po praktickej strane boli všetky "esá" na strane Hyundai - cena, priestor, praktickosť, vyššia výbava za nižšiu cenu (oproti Mazde), svižnejší motor... ale Mazda bola láskou na prvý pohľad (dizajn) a keď sme sa spolu previezli, bolo rozhodnuté - Mazda :). Že má niečo (=Hyundai) silnejší motor, neznamená, že to bude aj lepšie jazdiť ako iné auto (=Mazda). Človek sa nemôže vždy rozhodovať len racionálne :). A od tej doby si užívam každý kilometer :).
Samozrejme s i30 by som bol isto spokojný, ale vždy pri pohľade na Mazdu by som rozhodnutie ľutoval. Naproti tomu vždy keď vidím Mazdu 3 aj cudziu som rád, že som ju kúpil. Pritom taká Mazda je úplne normálne auto ;).
Avatar - palix
20. 2. 2020 07:31
Re: Sice to mohlo dopadnout ještě lépe...
Povedal by som, že ak už tam tá elektronická ručná brzda je, je potrebné ju používať, aby časom nejako nezatuhla... a samozrejme aby sme neoslepovali za zníženej viditeľnosti vodičov stojacích za nami na semafóroch.
Avatar - palix
20. 2. 2020 07:14
Re: cena
Kedysi kolegovia kupovali autá. Jedným z najlepších kandidátov bol vtedy (cca pred 3 rokmi) Suzuki Baleno. To auto malo obrovský vnútorný priestor, priaznivú cenu, zázračne nízku spotrebu... Pre mňa malo pár mínusov - bolo dosť škaredé a pôsobilo lacno. Jeden kolega ho kúpil, druhý si nakoniec vybral i20.
Suzuki Swift je super auto, nedávno ho kúpil iný kolega - malé, na pohľad široké autíčko, ktoré vraj aj dobre jazdí. Kolega ho často berie žene :).

Na aute s 3-vylcom od H/K som nešiel, ale taká 1,4 TGDI v Hyundei i30 ide veľmi pekne. Spotrebou to asi nebude TSI, ale momentálne majú Hyundaie veľmi dobré ceny.