Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai i30: Druhá generace přijde už letos

redakce AUTO.CZ
Diskuze (48)
V Koreji se v tichosti spřádají plány na další růst v Evropě. Pomoci má nový model nižší střední třídy. Jeho výroba se připravuje v Nošovicích.

Nošovický závod automobilky Hyundai se chystá na brzkou generační obměnu modelu Hyundai i30.

Nový vůz by měla firma představit v září na frankfurtském autosalonu, do konce roku začne v Nošovicích sériová produkce. Vyplývá to z informací, které získal mezi dodavateli týdeník Ekonom.

Tento vůz nižší střední třídy je tahounem evropských prodejů značky. Loni na něj podle serveru Ekonom.cz připadalo 66 procent produkce nošovického závodu.

Sesterská Kia připravuje paralelně s Hyundaiem druhou generaci modelu Cee‘d.

Nástupce modelu Hyundai i30 má konkurovat zejména vozům Opel Astra a Toyota Auris. V Česku Hyundai míří především proti Škodě Auto a jejímu modelu Octavia.

Inovovaný model by měl podle týdeníku sehrát zásadní roli v plánu společnosti Hyundai zvýšit prodej na evropském trhu do roku 2013 o téměř 40 procent na půl milionu automobilů.

Hyundai už nyní v Nošovicích výrazně rozšiřuje výrobu a na podzim plánuje rozjetí třetí směny a zvýšení počtu zaměstnanců na zhruba 3500 lidí. Roční výrobní kapacita pak bude 300.000 aut místo současných 200.000, uvedl v červnu mluvčí nošovické automobilky Petr Vaněk. Nejvíce loni firma vyrobila vozů Hyundai i30 a i30cw, a to 130.598. Hyundai zahájil sériovou produkci osobních aut v Nošovicích v listopadu 2008.

Nošovický závod Hyundai 96,5 procenta vyrobených vozů vyváží, 3,5 procenta míří na český trh. Vývoz směřuje zejména do Německa, Velké Británie, Španělska, Polska nebo Itálie. Loni podle finančních výsledků mateřské společnosti vytvořil zisk 110 milionů dolarů, tedy zhruba 1,8 miliardy korun.

Automobilový koncern Hyundai vybudoval v Nošovicích svůj první evropský závod, nedávno otevřel druhý v Rusku.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (48)
22. 7. 2011 22:15
Re: tesime sa
Pardon, byl jsem pryč. Myslím ti to dole jasně říká Kryshna ve větě "pokud budou nové generace korejců průměrné vozy za cenu evropanů...nekoupím". Přesně proto musí pilovat a pilovat, aby opuštění argumentu nízké ceny nahradili argumentem nadprůměrnosti. Je na ně kratší metr než na evropské značky. A na těch podvozkách a řízení je co vylepšovat, ne že ne. A řízení i30 (i cee'du) je němé jak Bajaja. A zpřevodování 5kvaltu skoro nepochopitelné (nevím, jak 6kvalt). Jistě, řada soupeřů na tom není líp nebo má jiné mouchy, ale jak říkám - tady je kratší metr. :-)
22. 7. 2011 19:49
Re: tesime sa
Myslim 1.6 u Cerata, je to konstrukcne zastaraly motor, chova se spis jako osmiventil a je hodne na kratko... kdyz bych pridal dalsi veci ktere mi vadi - setsakramentsky melky kufr... ubohych 36cm to je strasne ;-\ a s tim bocnim vedenim sedacek mas recht.

Co se tyka prostoru, tak to jsou vzdycky vsichni pasazeri jak u vytrzeni... kdyz to porovnam s tim co mam ve sluzebni modle naroda ceskeho :-) je to nebe a dudy.
Kazdopadne na ferovku priznavam, ze v Octavce se citim celkove lepe, jen mi leze na nervy zvuk TDIcka. Za tech 5,5-5,8 jezdim taky.
22. 7. 2011 17:03
Re: možná to bude podobný tomuhle
Ale přesto to v módě je a proto se na to budem minimálně ještě nějaký pátek dívat (stejně jako na auta bez otěrových lišt a s hromadou diod všude, kam se oko koukne), a stejně jako zmíněné podobné příklady v závorce jsou i mezi tubusy povedenější a méně povedené kusy... Mně osobně se nejvíc líbí asi ty z modelu Cruze - [odkaz] .
22. 7. 2011 11:11
Re: tesime sa
Tak to mas zkusenosti se stejnym modelem, ja ale sedlam tu benzinovou 1.6... auto je do dnes bez poruch, az na neustale rozstelovana svetla a cvakajici hydrostely se na aute nepokazilo vubec nic a kdybych nevymenil zarovky kvuli mzourani, tak by do dnes mzouraly vesele dal :-)
Ale abych pravdu rekl, nikdy jsem si na nej nezvykl. Vadi mi strasne mekke sedacky a to ze ani pri superekojizde nedostanu spotrebu pod 7,5l/100km a TAKY totalne mrtve rizeni a silene znatelny ubytek vykonu pri zapnute klime. Kazdopadne spolehlivost za 1 a nikde zadna koroze (parkuji celych 6 let pred domem). Proto se musim obcas pousmat nad temi zvasty mistnich radoby "znalcu" o poruchovosti a nespolehlivosti.
V rodine mame dalsi dva Ceedy (1.4 a 1.6CRDi) a jedno Picanto - taktéž bez jedineho problemu. 1.4 jezdi s prehledem za 6,4 (palubak) a naftak kolem 6 (hlavne dalnicni jizdy a mesto).

Ale jak rikam - pri dnesnich cenach a absentujicim ESP (v nizsich vybavach, nebo za sileny priplatek) me uz tak nabidka z Koree neoslovuje :-|
22. 7. 2011 10:40
Re: tesime sa
Bohuzel u nas je to to same... u ojetin stoji ceedy v rocnicich 2008-2009 s max. 100tkm na stejnych cenach jako fordy. renaulty atp. Dokonce i modla ceskeho chalupare II. generace stoji jen o +- 10 tisic vic nez korejci (a potom tu clovek cte, jak tady karel koupi sice octu o 100 draz, ale taky ji o 30 draz proda >:-[] - zbozne prani >:D )
K tomu chci rict jedine, korejce z bazaru bych nevzal... sice mu zustane zaruka, coz je nesporna vyhoda, ale to bych si radsi tech 50 priplatil na noveho.

Kazdopadne pokud nove generace korejcu budou stale prumerne vozy za ceny evropanu, tak uz znovu Koreu asi nekoupim. Nejvic me irituje jejich absentovani ESP... opravdu nevim pro co bych se rozhodl.