Hyundai i30 kombi a jeho kufr: Kolik měří? A může mít vliv na prostor pro posádku?
Kombi je druhou variantou nové generace Hyundai i30, jak jsme ale v minulosti už několikrát uvedli, rozhodně ne poslední. Ještě letos se dočkáme ostré verze N (pětidveřový hatchback) a zejména dynamicky vyhlížejícího fastbacku (podzimní autosalon ve Frankfurtu). Kombi se však začne vyrábět už v květnu a něco mi říká, že jej korejská automobilka bude srovnávat s konkurencí takříkajíc v přímém přenosu.
Praktičtější variantu kompaktního modelu jsem si poprvé prohlédnul krátce po skončení pondělní tiskové konference a přirozeně hned zamířil k zavazadelníku. Ten má základní objem 602 litrů, po sklopení asymetricky dělených zadních opěradel dostanete 1650 litrů a ne zcela rovnou plochu, tak či tak se však jedná o jedny z nejlepších hodnot v segmentu. Ložná plocha je příkladně přehledná, nechybí praktické kolejnice pro uchycení zádržných ok, ani široké přihrádky pod podlážkou, do kterých bez nadsázky ukryjete jeden víkendový nákup.
Základní rozměry zavazadelníku, které jsem naměřil přímo u jednoho ze dvou vystavených kousků, najdete v přiložené tabulce. Líbí se mi zejména nízká ložná (620 mm nad zemí) a 190centimetrová průchozí výška pod otevřeným zadním víkem. Jak uvidíte v přiloženém videu, pohodlně se pod ním napřímím. Tato karosářská varianta navíc nabízí i více prostoru ve svislém směru pro zadní cestující. Zatímco v hatchbacku se tak trochu krčím, v kombi napřímím záda, aniž bych se dotknul hlavou stropu. A to byl vystavený kousek vybavený panoramatickým střešním oknem!
Hyundai i30 kombi - základní rozměry zavazadelníku | |
Objem [l] | 602/1650 |
Šířka zavazadelníku min/max [mm] | 1050/1400 |
Výška po vstupního otvoru [mm] | 670 |
Výška po roletu [mm] | 430 |
Výška nákladové hrany [mm] | 620 |
Průchozí výška pod zadním víkem [mm] | 190 |
Délka kufru [mm] | 1050 |
Délka po přední sedadla [mm]* | 1780+ |
*řidič vysoký 190 cm |
Podle Miloše Adámka, tiskového mluvčího automobilky Hyundai pro českou republiku, je pro i30 kombi důležitá kombinace líbivého vnějšího designu, velkého zavazadelníku a bohaté bezpečnostní výbavy, která je obsažena už v základní výbavě. Adámek nejvíce vyzdvihuje linii střechy, která může trochu připomínat kupé nebo shooting brake. Na otázku, zda si kombi a připravovaný fastback „nepolezou do zelí“, mi bylo odpověděno, že ne. Fastback bude dynamický, z tvarů jeho karoserie se prý lidově řečeno posadíme na zadek.
První exempláře nové generace Hyundai i30 kombi se podle Miloše Adámka objeví u prodejců v polovině letošního roku, tedy zhruba v době, kdy dojde k odhalení ostré verze N, základní cenu však zatím neprozradil. Z naší konverzace nepřímo vyplynulo, že by se cenový rozdíl mezi hatchbackem a kombi neměl lišit od předchozí generace modelu. Kupříkladu v roce 2014 se za kombi připlácelo pouhých 5000 Kč, v akčním ceníku platném k 1. 6. 2016 zase obě karosářské varianty dělilo 20.000 Kč. V nabídce nebude vedle nových benzinových motorů chybět ani základní atmosférická čtrnáctistovka MPI, se kterou by se mohla základní cena vozu pohybovat okolo 390.000 Kč.