Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai i30: Modernizovaná nižší střední z Nošovic od 299.990 Kč

Aleš Dragoun
Diskuze (85)
Hyundai oznámil ceny modernizovaných hatchbacků a kombi nižší střední třídy i30. Oblíbený kompakt se i nadále vyrábí ve slezských Nošovicích.

Doby, kdy první generace ve výprodejích začínala těsně nad hranicí 200.000 korun, jsou dávno pryč. Novinka modernizované druhé řady ale i tak nepřekonala třísettisícovou metu, pětidveřový hatchback se zážehovým čtyřválcem 1.4 MPI/73 kW stojí ve výbavě Entry bez desetikoruny 300 tisíc. Oproti předchozímu provedení tedy podražil o pět tisíc. Pětidveřové hatchbacky a kombi jsou dále poháněny benzinovými motory 1.6 MPI/88 kW a 1.6 GDI/99 kW. První koupíte také se šestistupňovým automatem, druhý pak alternativně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, která nabízí možnost manuálního řazení. Turbodiesely zastupují jednotky 1.4 CRDi/66 kW, 1.6 CRDi/81 kW a její výkonnější verze s proměnnou geometrií lopatek VGT (100 kW). Absolutní novinkou je přeplňovaná zážehová šestnáctistovka GDI s výkonem 137 kW pro i30 Turbo. To neexistuje jako praktické kombi, ale zase má jako jediné i třídveřovou karoserii. Levnější verze s jediným párem dveří a motory 1,4 a 1,6 l GDI už koupit nelze.

Nejnižší stupeň Entry obsahuje jen to nejnutnější, tedy hlavně šest airbagů a tradiční, dnes již povinné bezpečnostní asistenty (ABS, EBD, stabilizaci, protiprokluz a monitor tlaku v pneumatikách), dvouose nastavitelný volant s elektrickým posilovačem, otáčkoměr, palubní počítač a elektrická přední okna a zrcátka s vyhříváním. Jezdí na patnáctipalcových ocelových kolech, má mlhovky a denní diody, samozřejmě asymetricky dělenou a sklopnou zadní lavici, ale pouze základní centrální zamykání.

Hyundai i30 2015 – technické údaje zážehových motorizací a ceny
Motor1.4i MPI D-CVVT1.6i MPI D-CVVT1.6 GDI D-CVVT1.6 T-GDI D-CVVT
Převodovka/pohon6M/přední6M (6A)/přední6M (7DS)/přední6M/přední
Zdvihový objem [cm3]1368159115911591
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]73/600088/630099/3600137/5500
Největší toč. mom. [N.m/min-1]134/3500156/4850164/4850265/1500-4500
Max. rychlost [km/h]183192 (192)195 (195)219
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,710,9 (11,9)9,9 (10,7)8,0
Komb. spotřeba [l/100 km]5,86,3 (6,8)5,3 (5,8)7,3
Pohotovostní hmotnost [kg]11791189 (1223)1196 (1230)1282
Cena Entry [Kč]299 990---
Cena Trikolor [Kč]339 990349 990--
Cena Weekend [Kč]-389 990404 990-
Cena Turbo [Kč]---539 990

Trikolor stojí o 40 tisíc korun více. Zvenčí se liší klikami v barvě vozu, má už výškově stavitelnou sedačku řidiče a posilovač řízení nastavitelný ve třech úrovních, centrál je dálkový, prostřednímu stupni nechybí ani bederní opěrka, manuální klimatizace a čtyřreproduktorové rádio s CD, MP3 a USB portem. Je také nejlevnější cestou, jak se dostat k šestnáctistovce s 88 kW (349.990 Kč), za 1.4 CRDi už dáte bezmála 405 tisíc a 1.6 CRDi stojí dalších 10.000 korun navíc. Lze je zušlechtit dále i balíčkem Komfort.

Nejluxusnější výbava Weekend přijde na 389.990 Kč s 1.6i/88 kW – s automatem je ještě o 40 tisíc dražší. Už má litá šestnáctipalcová kola a dojezdovou rezervu, boční blikače v zrcátkách, chromované lišty na oknech a přední sedadla s vyhříváním, výškově se dá nastavit i to spolujezdcovo. Volant a řadicí páka jsou v kůži, klimatizace automatická a elektromotorky ovládají také zadní okna. Hodí se i tempomat a zadní parkovací senzory, jakož i spousta praktických schránek, kapes a síť v zavazadelníku. 1.6 GDI/99 kW přijde na 405 tisíc, za 1.6 CRDi/81 kW dáte o 50 tisíc více a stejnou částku stojí i sedmistupňová dvouspojková skříň. Za nejvýkonnější diesel si Hyundai účtuje minimálně 474.990 korun. K dispozici jsou i výhodnější pakety Style a Premium.

Pětidveřové kombi stojí vždy 15.000 navíc, metalízy jsou za příplatek 13.900 Kč. Zájemci o i30 Turbo si musí připravit minimálně bezmála 540 tisíc korun, jestli zvolí sportovnější třídveřák, či praktičtější pětidveřovou karoserii, je čistě na vkusu, tady Hyundai rozdíly nedělá.

Hyundai i30 2015 – technické údaje vznětových motorizací a ceny
Motor1.4 CRDi1.6 CRDi1.6 CRDi1.6 CRDi VGT1.6 CRDi VGT
Převodovka/pohon6M/přední6M/přední7DS/přední6M/přední7DS/přední
Zdvihový objem [cm3]13961582158215821582
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]66/400081/400081/4000100/4000100/4000
Největší toč. mom. [N.m/min-1]240/1500-2500280/1500-2500300/1750-2500280/1500-3000300/1750-2500
Max. rychlost [km/h]173190185197200
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,511,111,810,210,6
Komb. spotřeba [l/100 km]4,23,94,23,94,2
Pohotovostní hmotnost [kg]12821289131612891316
Cena Trikolor [Kč]404 990414 990---
Cena Weekend [Kč]-454 990504 990474 990524 990

Aleš Dragoun
Diskuze (85)
7. 3. 2015 21:00
Re: Designově stále nepřijatelné,ale naděje do budoucna tu j
Tradiční.Co si predstavujete pod slovom tradiční Kefalin.
Když něco prodám,už to není moje,naopak když něco koupím,už to je moje.
Když něco prodá jeden národ druhému,tak vlastník je už někdo jiný.
Kdyby jsi měl továrnu (u tebe je zřejmě vzhledem k nejasnostem ve vlastnických vztazích,hodně nereálné) a prodal jsi ji,jak dlouho by ti trpěl nový majitel,že by jsi tam chodil a diktoval vždyť je to tradičně tvé.
Moc dlouho asi ne. >:D
Takže ano Hyundai je Korejská značka,ale auta vyráběná zde jsou česká (pro hnidopichy slezská).Škoda bývala českou značkou,ale veškerá práva koupil jistý koncern a ten český 100% není.Mimochodem jaká národnost je ve Škodě na nejvyšších pozicích a podobně v Nošovickém Hyundai.
Možná jsi jeden z těch,kteří si libují že i za vodu mnozí platí dividendy do ciziny.Prostě je to české tak to nevadí,že je vlastník jinde. :-!
Já tvrdím že vadí.A proto nedělám rozdílů tam,kde defacto už žádný není.
Mimochodem pro tebe jsou určeny výrobky produkované v ČR,ale nesmí na to poukazovat čárový kód a ty si myslíš že kupuješ produkt ryze německý. >:D >:-[]
7. 3. 2015 07:21
Re: Designově stále nepřijatelné,ale naděje do budoucna tu j
Koukam, že ses toho chytl a nemůžeš si pomoci, argument je přeci jednoduchý:

Hyundai i30 má tradiční korejskou značku, vyvinutá je v Německu a pouze se vyrábí tady - nejde tedy o české auto, ale o auto vyrobené Česku, nic víc, nic míň. Stejně to platí i o iX35, ikdyž reklama mluví úplně jinak.

Kdežto Škoda jako tradiční Česká značka s historií vývoje a výroby v Česku je české auto, ikdyž značku vlastní i řídí němci.

Peugeot, Citroen ani Toyota nepovažují ani neprezentují trojčata za česká, jen jsou tu vyrobena.

Toto je můj názor a ty na tom nic nezměníš ;-)
6. 3. 2015 20:54
Re: Designově stále nepřijatelné,ale naděje do budoucna tu j
Nemá,protože nemáš proti žádné argumenty.
6. 3. 2015 19:51
Re: Designově stále nepřijatelné,ale naděje do budoucna tu j
Nepochopil si, ale neva. Dál to nemá smysl rozebírat...
6. 3. 2015 15:16
Re: Designově stále nepřijatelné,ale naděje do budoucna tu j
Nejde o to, s čím mám nebo nemám problém. Pouze ti sděluji svůj názor na tvoje příspěvky, nic víc, nic míň ...

Btw ještě mě zaujala 3 věta tvého příspěvku - to je právě podstatné, ostatní značky si nehrají na to co nejsou. Nepotřebují to :yes: