Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai i30 Stop&Go s dieselovým motorem: Příplatek 7.000,- Kč

Diskuze (7)
Hyundai udělal další krok ke snížení spotřeby modelu i30. Systém Stop&Go, tedy vypínání motoru při stání, je nyní dostupný i pro dieselový 1,6 CRDi. Příplatek za tuto funkci je 7 tisíc Kč.

Systém Stop&Go se v Hyundai objevil už před několika měsíci, avšak zatím se zážehovými motory. V případě motoru 1,4 CVVT (80 kW) tato funkce snižuje kombinovanou spotřebu o 0,4 litru na 5,7 l/100 km, u 1,6 CVVT (90 kW) to je o 0,3 l na 5,9 l/100 km. Proti většímu rozšíření tohoto prvku ovšem působí dvě skutečnosti – je za příplatek ve výši 7.000,- Kč a jen pro vyšší výbavy Comfort, Style a Premium.

Novinkou je nasazení Stop&Go také do nabídky motoru 1,6 CRDi, konkrétně verzí s 66 a 85 kW. V obou případech snižuje vypínání motoru kombinovanou spotřebu na 4,3 l/100 km. Stop&Go není možné zkombinovat s automatickou převodovkou.

Kompletní nabídka zahrnuje hned šest stupňů výbavy. Základní Hyundai i30 Start vyjíždí za zákazníky ochuzen proti stupni Classic o podélně stavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo, aktivní opěrky na předních sedadlech, textilní čalounění výplně dveří nebo tónovaná skla. Vautě nižší střední třídy za 265 tisíc Kč ale i nadále zůstává 6 airbagů, rádio s CD a MP3 přehrávačem (vč. USB & iPod & AUX portu), asymetricky dělená a sklopná zadní sedadla, centrální zamykání i elektrické stahování předních oken.

Nad i30 Start je výbava Classic za 279.900,-Kč. Ta obsahuje aktivní opěrky hlavy vpředu, palubní počítač, elektricky ovládaná přední okna, centrální zamykání bez dálkového ovládání, ale také rádio s CD a MP3 přehrávačem ovládáním na volantu, včetně možnosti připojení externích zařízení přes AUX-in port nebo USB port. Manuálně ovládaná klimatizace je zde i u Start za příplatek 25.000,-Kč.

Hyundai i30 - ceny benzinových motorů (listopad 2009)
Motor1,4 CVVT1,6 CVVT2,0 CVVT
Převodovka5M5M5M
Zdvihový objem [cm3]139615911975
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]80/620093/6200105/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]137/5000157/4200186/4600
Max. rychlost [km/h]187192205
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,711,010,6
Komb. spotřeba [l/100 km]6,16,27,1
Cena Start [Kč]264.900,---
Cena Classic [Kč]284.900,---
Cena Classic Plus [Kč]319.900,---
Cena Comfort [Kč]339.900,-369.900,--
Cena Style [Kč]-424.900,-464.900,-
Cena Premium [Kč]--489.900,-

Classic Plus navíc proti úrovni Classic nabízí zrcátka a kliky dveří v barvě vozu, přední mlhovky, alarm, manuální klimatizaci, dálkové ovládání centrálního zamykání, bederní opěrku v sedadle řidiče, kapsy středovou opěrku pro přední sedadla s úložným prostorem, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka i elektrické stahování zadních oken.

Comfort, tedy první provedení nabízené se Stop&Go, přidává mj. automatickou klimatizaci, kůží potažený volant a hlavici řadicí páky a kovový dekor. Vozy s touto výbavou jezdí na pneumatikách 195/65 R15, Classic i Classic Plus na 185/65 R15. Teprve od výbavy Comfort je standardem plnohodnotné náhradní kolo.

Výbava Style obsahuje kola z lehké slitiny, automatické stěrače a světlomety, kombinované čalounění látka/kůže a nově i ESP. Premium ještě přidává elektricky sklopná zrcátka s integrovanými směrovkami, zadní parkovací senzory a samostmívací vnitřní zrcátko.

Hyundai i30 - ceny dieselových motorů (listopad 2009)
Motor1,6 CRDi (66 kW)1,6 CRDi (85 kW)1,6 CRDi (94 kW)2,0 CRDi
Převodovka5M5M6M6M
Zdvihový objem [cm3]1582158215821991
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]66/400085/400094/4000103/3800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]235/1750-2500255/1900-2750280/1900-2750305/1800-2500 305/1800-2500
Max. rychlost [km/h]172188190205
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,911,610,510,3
Komb. spotřeba [l/100 km]4,74,74,75,5
Cena Classic [Kč]329.900,----
Cena Classic Plus [Kč]364.900,----
Cena Comfort [Kč]384.900,-404.900,---
Cena Style [Kč]-459.900,-479.900,-504.900,-
Cena Premium [Kč]-484.900,-504.900,-529.900,-

V nabídce je za příplatek 35 tisíc Kč (resp. 20 tisíc Kč bez příplatkových kol) optický paket Sport.

Diskuze (7)
Avatar - positivemind
21. 11. 2009 20:09
Re: Stop and go
Neznám přesnou funkčnost tohohle zařízení, ale 7k připlácet? Rozpočítejme si to do nafty... pokud by to při hodně velkém ježdění po městě (měsíčně 1000km) ušetřilo třeba půl litru na 100km, máš to 5 litrů paliva (tudíž cca 150Kč). Návratnost toho je téměř 4 roky - určitě se to vyplatí?
Avatar - Flai
21. 11. 2009 18:05
světla
No ale třeba v noci pokud stojim na semaforu,tak to startuje přes světla??? ;-\ Nebo je to nějak jinak přepojeno,aby to nestartovalo přes světla... už jenom jak v takovem připadě musi trpět ty žarovky,a u baterky v tomto připadě nepomuže zvyšena kapacita?
21. 11. 2009 16:33
Re: Stop and go
Jen doplním postřehy z praxe (automat v benzínu).
Jako nejvodnější se mi tento systém jeví v benzínových motorech, které mají o něco jednodušší start a jsou tišší.

Jinak to funguje tak, že když třeba zastavíš na křižovatce u semaforu, tak motor chcípne (stojíš na brzdě), jak pustíš brzdu a šlápneš na plyn motor hned naskočí a jedeš.
Nijak to neobtěžuje, jen je to takovy nezvyk, u dobře odhlučněného auta nic nepoznáš, jen ručičky spadnou.
Avatar - saldy
21. 11. 2009 16:14
Re: Stop and go
Auto s tímto systémem má větší baterii, pokud v ní výrazněji klesne napětí system je nefunkční, ta tzv. úspora reálně nastane snad jedině při mimořádně optimální konstelaci jízdy a to i tak za cenu větší zátěže motoru. V žádné diskuzi jsem ještě nezažil aby to někdo hodnotil pozitivně-takže to bude asi jen další z řady kurvítek do motoru....
21. 11. 2009 12:02
Stop and go
Je tu nějaký majitel stop and go?Jak tenhle systém pracuje?

Tady sice píšou že se motor vypne při stání, ale neříkejte mi, že to vypne vždy když naskočí na několik sekund nula.To je tak na postupné odrovnávání motoru, který se motor neustále rozbíhá, opakovaně zahřívá a ke snížení spotřeby to moc nepřispěje.