Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai i30: Třídveřová verze je o 10 tisíc levnější, stojí od 279.900 Kč

Michal Fokt
Diskuze (16)
Do Česka dorazila atraktivnější, ale méně praktická třídveřová verze kompaktu Hyundai i30. Cenový rozdíl je zanedbatelný, je to tedy jen na vás.

Zatímco řada zavedených automobilek portfolio karosářských verzí v kompaktní třídě omezuje s tím, že dává pětidveřovým modelům větší emoční náboj, aby vykompenzovala absenci třídveřových verzí, Korejci se třídveřákům, které byly vždy (i kvůli ceně) spíše okrajovým segmentem trhu nebrání. Hyundai obohacuje svou nabídku na českém trhu právě o vůz i30 s jedním párem bočních dveří.

Jak už to bývá, absence zadních bočních dveří propůjčuje hatchbacku sportovnější vzezření, výhodou ale je, že se zákazník nemusí rozhodovat, jestli dá přednost stylu na úkor praktičnosti a ještě za to připlatí. V případě i30 to totiž vyjde cenově nastejno. Tedy přesněji řečeno, třídveřová i30 je v závislosti na výbavě dokonce o 6 až 10 korun lacinější, než pětidveřový Hyundai i30, Korejci se tak nesnaží dělat z něj exkluzivní záležitost, ale spíše ekonomičtější variantu se vzhledovým bonusem navíc.

Nejlaciněji tak pořídíte třídveřovou i30 Entry 1,4 CVVT/73 kW a šestistupňovým manuálem za 279.990 Kč, zatímco obdobná verze s pěti dveřmi začíná na 289.990 korunách. Lépe vybavená verze Trikolor se stejnou motorizací začíná na 309.990 Kč, přičemž za pětidveřák Hyundai požaduje 315.990 korun a tento rozdíl je stejný i pro všechny ostatní motorické verze specifikace Trikolor.

Ostatně, pamatovalo se i na sportovnější naturel, kterou vůbec nelze koupit s dieselovým motorem 1,4 CRDi/66 kW. Tento krok má asi zaručit, že s žádnou třídveřovou i30 nebudete neúmyslně brzdou provozu.

Hyundai i30 3D a 5D - ceny a technická data motorů
Motor1,4 CVVT1,6 CVVT1,6 GDI1,6 CRDi1,6 CRDi
Převodovka6M6M6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]13961591159115821582
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]73/550088/630099/630081/400094/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]137/4200156/4850164/4850260/1900-2750260/1900-2750
Max. rychlost [km/h]182192195185197
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,210,99,911,510,9
Komb. spotřeba [l/100 km]6,06,35,74,14,1
Komb. spotřeba s ISG [l/100 km]5,65,95,03,73,7
Cena Entry 3D [Kč]279.990,-----
Cena Entry 5D [Kč]289.990,-----
Cena Trikolor 3D [Kč]309.990,-324.990,-339.990,-385.990,-409.990,-
Cena Trikolor 5D [Kč]315.990,-330.990,-345.990,-395.990,-415.990,-

Michal Fokt
Diskuze (16)
Avatar - pumpkin
26. 1. 2013 14:12
Re: 3D
:yes: Áno, len u nás sú ľudia schopní kúpiť 3-dv. kvôli nižšej cene. Zvyšok budú tí, ktorým sa vyslovene páči, ale určite to nebudú závratné čísla.
Avatar - 3_diamanty
26. 1. 2013 10:51
Re: povedený
bude to hodne dobre [odkaz] :yes:
26. 1. 2013 08:14
Re: povedený
Ta KIA mě docela zajímá s čím přijde. :-) Pokud bude v nabídce diesel o výkonu alespoň 100kw nebo benzin okolo 120kw, tak to už by bylo hezké. :-)Když už je to sportovně střižené třídvířko tak 0-100km alespon těch 8.9s. :-)
26. 1. 2013 00:46
devadesátky
svým pojetím trochu mi to připadá jako návrat do éry jednoduchých levných 3d hachbacků z Japonska v 90.letech - civic, corolla..
Avatar - 3_diamanty
25. 1. 2013 20:54
Re: povedený
tak ano i30 v trojdveraku chyba "sportovy poriadny motor" ale tento problem sa nebude tykat uz pro ceedu... verzia pro ceed GT bude ine kafe :yes: tam to uz bude zaujmavejsie