Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai i40: Fakta, fotografie, první dojmy

18. 2. 2011 • 04:15
16
238
Zobrazit náhledy (16)
Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40
Hyundai chce ročně prodávat 60 tisíc kusů nového i40 a proniknout tak mezi 5 nejprodávanějších modelů evropské střední třídy.

Hyundai i40 jsme si poprvé prohlédli na novinářském setkání ve Frankfurtu.

Fakta

Za nejdůležitější novinku nejbližších let považuje Hyundai model střední třídy i40, který se chystá za 10 dní předvést na ženevském autosalonu. Premiéru si odbude nejprve jako kombi.

Představení nejprve ve formě kombi je sice nezvyklým krokem, ale zcela logickým. Ve střední třídě tato varianta nezřídka tvoří více než polovinu odbytu a Hyundai čeká, že u i40 tomu nebude jinak. Přítomnost karoserie kombi v nabídce také dává tušit, že ambice Hyundaie jsou vyšší než dříve s modelem Sonata. Ten byl vždy dostupný jen jako sedan.

Automobilka plánuje v roce 2012 v Evropě prodat 60 tisíc kusů i40 a chce bojovat s Toyotou Avensis o umístění mezi pěti nejprodávanějšími modely.

Vnější rozměry karoserie jsou 4770 x 1815 x 1470 mm, rozvor náprav 2770 mm. Objem zavazadlového prostoru u kombi činí 553 litrů, po sklopení sedadel 1719 litrů.

i40 dále rozvíjí designový jazyk Fluidic sculpture. Zvláštní důraz designéři kladli na zakomponování světelných diod pro denní svícení a provedení koncových diodových světel.

Jak velí konvence střední třídy, základem bude motor o objemu 1,6 litru – Hyundai však nasadí trumf v podobě agregátu GDI. S výkonem 99 kW se vyrovná objemnějším motorům, 164 Nm patří v dané objemové kategorii k nadprůměru. Více výkonu nabídne 2,0 litrový čtyřválec, který dává 130 kW a 208 Nm.

Dvě třetiny prodejů ale mají tvořit turbodiesely. Ty bude zpočátku zastupovat 1,7 CRDi konstrukční řady U-II ve dvou provedeních. Slabší poskytne 85 kW a 260 Nm, silnější 100 kW a 325 Nm.

Hyundai i40 - neoficiální technická data
Motor1,6 GDI2,01,7 CRDi1,7 CRDi
Převodovka6M6M (6A)6M6M (6A)
Zdvihový objem [cm3]1591199916851685
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]99/6300130/-85/4000100/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]164/4850208/4700260/1250-2750325/2000-2500
Max. rychlost [km/h]195210190198
Zrychlení 0-100 km/h [s]----
Komb. spotřeba [l/100 km]--4,3-
Poh. hmotnost [kg]13851410-1485

Standardem bude vždy šestistupňová manuální převodovka, pro silnější agregáty volitelně i automatická. Samočinné vypínání motoru ISG a úsporný balíček Hyundai Blue Drive pomůže u některých motorizací srazit kombinovanou spotřebu a emise CO2.

Důležitým argumentem k získání zákazníků bude pokročilá výbava. Dostupnost Bluetooth nebo asistentů pro jízdu v pruzích je ve střední třídě již prakticky normou. Z dalších Hyundaiů již známe parkovací kameru a vyhřívaná zadní sedadla, i40 novinkově přidá vyhřívaný volant, odvětrávaná přední sedadla nebo chytrého parkovacího asistenta.

Zisk pěti hvězdiček EuroNCAP má pojistit standardně dodávaný stabilizační systém a sedmero airbagů včetně kolenního pro řidiče.

První dojmy

Utajení nového modelu tentokrát vyšlo. Sériovou podobu jsme do frankfurtské předpremiéry vůbec neznali, kromě několika kreseb jsme se neměli čeho chytit. První dojem? Něco z Mazdy 6 bychom na korejském kombíku možná našli, jinak ale dobrá práce! Design se určitě povedl.

V interiéru záleží na vkusu. Kdo má rád modernější styl, bude veselý. Komu sedí spíš passat styl, nadšením skákat nebude. Na kvalitě plastů ale mohl místy Hyundai přidat. Rezervy by se našly. Když si ale vezmete, kde byli Korejci ještě před pár lety a jak jejich auta vypadají teď…

Místa je uvnitř tolik, aby se i40 mohla v klidu začlenit do D segmentu – Mondeo a ani Superb to sice není, stísněnou Insignii ale připomíná nanejvýš verze s panoramatickou střechou. To nám pak chybělo místo na hlavu.

A jak vůbec Hyundaie napadlo nejdřív ukázat kombík a sedan si schovat na zářijový Frankfurt? Hlavně kvůli fleetům se předpokládá větší zájem o kombi a pak je tu ještě jeden, koncernový důvod. Kia Optima se totiž bude vyrábět jenom jako sedan. Takže – jedna značka bude spíš na kombík a druhá na sedan.

Motory najdete v tabulce, u vznětové sedmnáctistovky CRDi se počítá ještě s jednou výkonnější verzí, která se má kilowatty a newtonmetry dotáhnout na dvoulitru.

První setkání i40 vyšlo. V Česku se s hyundaiem uvidíme až v červnu. A tehdy se dozvíme i ceny.

První dojmy pro Auto.cz z Frankfurtu sepsal Martin Machala, Svět motorů.

Témata
Avatar - mikys
24. 2. 2011 18:00
Nápad
To se těm rejžožroutům auta dělají lehce, když pořád někoho kopírují :-)
Avatar - lamal
24. 2. 2011 13:56
Re: líbí
skorej by som povedal ze ty na kazdy prispevok reagujes jak postihnuty v zachvate, pezot je hnoj to by som ozaj radsej korejca no kazdopadne najlepsie japonca hehe

pezot hrajuci sa na design skryva podpriemernu tehcniku vyjma THP motorov od bmw

nova 508 je pekna i mne sa paci no po akom case spravili konecne nie odporne auto s tym otrasnym vtieravym usmevom na prednej maske? uz som z toho ozaj grcal hnus
Avatar - lamal
24. 2. 2011 13:42
Re: čekal jsem to hrozný...
pocuvaj ty si to podla tych 5 tich obrazkov uz tak zhodnotil ako keby v tom jazdis uz mesiac

mam dojem, ze si tu tie komplexy riesis ty, ak sa ti to nelubi tak sa na to vykasli a netlac tu stale dookola o tom ake to je otrasne, si sa zlakol, ze ten tvoj pezot nebude najkrajsie auto z tvojich snov ? ocividne sa cely klepes

nefandim nejak i40 i ked zadna partia sa mi pozdava, no co to uz dokazu naplacat niektori podla 5 tich obrazkov je uz viac nez chorobne

mimochodom keby ma pezot take benzinaky ako KIA/HYU tak sa mozme bavit aj o technike kde pezot je uplny hnoj s tuhymi napravami ktore bude pouzivat az do roku 2050 ...ano bmw mu pozicalo 1,4 1,6 lebo situacia uz bola zufala, ale ako ich vytvor to nepovazujem, nebyt bmw tak maju smolu...to len na margo techniky pezotu ktora je mizerna a zaostala
24. 2. 2011 09:24
Do vesnice dorazili komedianti,
vytáhli pouťové atrakce, nablýskaná cinkrlátka, neony a Michala Davida. Komedianti jezdí buď starým Medvědem nebo novým I40, které je svým kolotočářským charakterem neodolatelně přitahuje.
22. 2. 2011 08:40
Re: Exteriér vs. interiér
Mě se líbí, jak se tu o i40 pohrdavě vyjadřuje někdo, kdo jezdí ve felícii, to si tu léčíš nějaký komplex, či co? ;-\

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku