Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai iMax N Drift Bus má šestiválec, zadokolku a sveze osm lidí. Ano, bokem

Stanislav Kolman
Diskuze (8)

Snad z dlouhé chvíle postavili Korejci výkonnou dodávku s pohonem zadních kol, která má jednu jedinou chybu. Vznikne pouze jeden kus.

Sportovní divize Hyundai N za sebou sice nemá takovou historii jako zajetí evropští výrobci, přesto je její stěžejní produkt – Hyundai i30 N – v nemalé konkurenci kladně hodnocený. A zcela právem. Teď nám sportovní odvětví představuje další novinku, která vznikla spíše „na odlehčenou“. Přivítejte Hyundai iMax N Drift Bus!

A zdaleka najde jen o kosmetické úpravy. Dodávka přijíždí s 3,5litrovým šestiválcem twin-turbo, jenž nahrazuje původní 2,5litrový agregát na naftu. Inovované pohonné ústrojí disponuje výkonem 402 koňských sil a 555 newtonmetry točivého momentu. Síla putuje na zadní kola prostřednictvím osmistupňové samočinné převodovky.

I když jde o jednorázovou záležitost, Hyundai neopomněl praktičnost dodávky, které zůstala zachována koncepce pro osm cestujících. Korejská značka v oficiální tiskové zprávě ještě trefně popíchla konkurenci, když poznamenala, že na rozdíl od jiných takových projektů z dřívějška (Ford Transit Supervan či Renault Espace F1) nedošlo ke kompromisům co do počtu míst.

Video se připravuje ...

Vyjma jiného motoru určitě stojí za zmínku přepracovaná karoserie, která se soustředí na maximální aerodynamickou účinnost. Nechybí ani nastavitelné tlumiče a výkonná brzdová soustava, která se zabydlela pod devatenáctipalcovými koly z lehkých slitin. Tyto prvky ostatně můžeme dobře znát z již zmíněného sportovního hatchbacku.

Hyundai dále uvádí, že dodávka má ideální rozložení hmotnosti 50:50, pokud je obsazeno všech osm míst interiéru. V něm mimo jiné najdete jiné sportovní sedačky, ale i zavazadelník s objemem 842 litrů, do kterého se určitě vejde další sada pneumatik.

V přiloženém videu můžete vidět, jak to vypadá, když se tahle strojovna pustí do akce. Příležitost by byla i naživo, my to ale máme dost daleko. Příští víkend se dodávka představí s australském Sydney Motorsport Park, kde se pokusí o světové rekordy ve třech různých disciplínách. A něco nám říká, že konkurence nebude vysoká…

Stanislav Kolman
Diskuze (8)

Doporučujeme

Avatar - Rosik
22. 10. 2019 06:19
Re: Pokémon pod narkotiky
Jsi opravdu tak hloupý, jak se prezentuješ?
Avatar - rokyta.p
21. 10. 2019 09:03
Re: Pokémon pod narkotiky
Lidé asi bohatnou, tak má k omamným látkám přístup více lidí. Viděl jsem hada bušit pěstí do skály, slona létat. Ale takový hnus a blbost se jen tak nevidí :-[] :-[] :-[] Hovnaj nebrat. :no:
21. 10. 2019 08:11
Re: GMC
Vite ale ty VANy v USA maji linearni prubeh a tedy spise jen zvuk nez brutalni vykon :) z 0-100 maji od 8.6 do 11.5 s :) jsou totiz delane na dlouhe jizdy a zivotnost motoru. Najdou se tam ruzni upravci, jako treba velke turbo pro toyotu siennu, kdy z toho je 600 konova bestie co ma 0-100 za 5.7 s. Tady u Hyundai je to udelane na vykon, takze ono ne vzdy skoro stejny pocet koni znamena totez :) jde i o kroutaky a nastaveni atd...
Avatar - jakarte
20. 10. 2019 22:03
To
CHCI!!!
20. 10. 2019 20:48
GMC
Tohle v US dělají už pár desítek let. GMC Savana apod. mají V8 co mají často přes 300 koní a je to normální seriová verze.