Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai IONIQ 5 zná české ceny. Stylový elektrocrossover nabízí i čtyřkolku

David Bureš
Diskuze (76)

Nový crossover s elektrickým pohonem od Hyundaie nabízí výběr mezi dvěma sadami baterií a pohonem zadních nebo všech kol.

Hyundai uvádí na český trh model IONIQ 5, což je první zástupce nové elektrické rodiny této korejské značky. Jde o retro stylizovaný crossover s délkou 4.635 mm a rozvorem 3.000 mm. České ceny startují na částce 1.099.990 korun.

Ta se vztahuje na základní provedení Eco s bateriemi s využitelnou kapacitou 58 kWh, které podle metodiky WLTP postačí až na ujetí 400 km. V tomto případě se vůz spoléhá na zadní pohon, s elektromotorem o výkonu 125 kW.

Video se připravuje ...

Komu by ale takový dojezd nebo síla nestačily, je tu verze Power. Ta využívá větší akumulátor s využitelnou kapacitou 73 kWh pro dojezd až 485 kilometrů dle WLTP a zadní elektromotor o výkonu 160 kW. Ceny začínají na částce 1.249.990 korun.

To zatím mluvíme o základním výbavovém stupni Smart. Jeho součástí jsou 19" kola z lehkých slitin, sada na opravu pneumatik, LED světlomety, sedm airbagů včetně středového mezi předními sedadly, sledování mrtvého úhlu, vyhřívání předních sedadel, multifunkční kožený volant s vyhříváním či elektricky ovládaná přední i zadní okna.

Rovněž dostanete automatickou klimatizaci, elektricky sklopná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, dešťový a světelný senzor, zadní parkovací čidla nebo navigaci ovládanou přes 12,3" dotykový displej. Za 40.000 Kč pak lze pro verzi s menšími bateriemi  a nižším výkonem dokoupit tepelné čerpadlo a předehřev akumulátorů, které je pro silnější provedení standardem.

Druhý stupeň se jmenuje Style a přidává bi-LED světlomety, bezdrátovou nabíječku telefonů, posuvnou středovou konzoli s úložným prostorem, elektricky ovládané víko kufru, parkovací senzory i vpředu, elektricky ovládané přední sedačky, vyhřívaná zadní sedadla či speciální látkové čalounění z příze z rostlinných materiálů. Navíc umožňuje avizovanou funkci dobíjení jiných zařízení vozidlem (V2L).

Style bude navíc možné později pořídit i ve verzi s pohonem všech kol. Stojí 1.469.990 korun, využívá větší sadu baterií s využitelnou kapacitou 73 kWh a elektromotory s celkovým výkonem 225 kW.

Výbavu pak lze rozšířit třeba o paket Premium za 80.000 Kč, který disponuje 20" koly, head-up displejem, koženým čalouněním, ventilovanými sedadly vpředu s pamětí, elektricky posuvnými zadními sedadly, hudebním systémem Bose s osmi reproduktory, ambientním osvětlením a dalšími prvky.

Hyundai IONIQ 5 je první zástupce rodiny IONIQ, která je obdobou elektrické řady ID. od Volkswagenu. Tyto modely využijí novou modulární platformu E-GMP vyvinutou právě pro potřeby elektromobilů. Vedle již odhaleného crossoveru se počítá také se sedanem IONIQ 6 a velkým SUV IONIQ 7.

Hyundai IONIQ 5 – české ceny
Verze Eco Power Power
Kapacita baterií [kW] 58 73 73
Dojezd dle WLTP [km] až 400 až 485 ?
Pohon 4x2 4x2 4x4
Výkon [kW] 125 160 225
Točivý moment [N.m] 350 350 605
Cena Smart [Kč] 1.099.990 1.249.990 -
Cena Style [Kč] 1.269.990 1.369.990 1.469.990
David Bureš
Diskuze (76)

Doporučujeme

Avatar - speedfred
16. 4. 2021 18:33
Re: Pozerám
To mi je jasné, nejaký heker z ABC tuningu to ale napraví :-!
Avatar - twistedTSD
16. 4. 2021 17:15
Re: Hyu
Nejotravnější mi na EV přijde to, že automobilky v základních specifikacích šetří na pohonu. Takže máš sice za milion krásné EV, ale baterii 50 kWh, žádné rychlodobíjení nebo omezeně, chybí čerpadlo, předehřev, rychlejší dobíjení z wallboxu, atd. Zkrátka ve výsledku je to základní id.4 poskakovadlo do města, takže je nezbytné si přečíst ceník položku po položce. Překvapivě Renault Zoe dostal čerpadlo a solidní baterii do základu, ale zase pokud vím, tak ani vrcholná specifikace nemá kapalinou chlazenou baterii.
Avatar - JFK
16. 4. 2021 16:44
Re: Paráda
Koncern VW například
Avatar - iudex
16. 4. 2021 14:32
Re: Hyu
Tu máš cenník iD4: https://www.vw.sk/…nniky-a-katalogy
Základ síce za (na prvý pohľad) pekných 31.990 eur (u vás 991t Kč), ale je to tá najmenšia 52 kWh baterka, najslabší motor 148k a hlavne holobyt výbava (pritom výbavových stupňov je 8, takže už len z toho ti musí byť jasné, že v tom základe nič nebude).
Takže v základe dostaneš auto na 18" plecháčoch (tie sú mimochodom v každom z 8 stupňov a alu disky sú vždy len za príplatok) a iba so 7,2 kWh nabíjačkou; pre dvoj- či trojzónovú klímu,vyhrievané sedadlá atp. musíš do vyššej výbavy; tepelné čerpadlo máš len v 8. výbave s najsilnejším motorom a baterkou, atď.
A hlavne kvôli na rozdiel od doterajšej nemeckej praxe si moc auto individualizovať nemôžeš, všetko máš prednastavené v tých 8 výbavách a priplatiť samostatne si môžeš z zásade len disky a wallboxy.
Ioniq5 má v základe 58 kWh, 170 k, už v základnej výbave 19" alu disky, vyhrievané sedadlá či autoklímu.
16. 4. 2021 13:52
Re: No teda...
V čem? Vždyť to https://www.auto.cz/…bizi-i-ctyrkolku?… vypadá úplně podobně oholeně jako ID3. To jsem zvědavý co realita, ten render vypadá strašně.