Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Ioniq končí bez nástupce, prodejně prý splnil očekávání

Filip Melich Filip Melich 4. 6. 2022 • 23:29
41
7
Zobrazit náhledy (41)
Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai i-oniq Concept (2012) Hyundai i-oniq Concept (2012) Hyundai i-oniq Concept (2012) Hyundai i-oniq Concept (2012) Hyundai i-oniq Concept (2012) Hyundai i-oniq Concept (2012) Hyundai i-oniq Concept (2012) Hyundai i-oniq Concept (2012) Hyundai i-oniq Concept (2012) Hyundai i-oniq Concept (2012) Hyundai i-oniq Concept (2012) Hyundai i-oniq Concept (2012) Hyundai i-oniq Concept (2012) Hyundai i-oniq Concept (2012)

Elektrifikovaný Hyundai Ioniq – nikoliv Ioniq 5 – se přestane vyrábět již příští měsíc, ale nástupce nedostane. Automobilka model považuje za průkopnický a s jeho prodeji je spokojená.

Předzvěstí příchodu pozdějšího modelu Ioniq byl koncept i-oniq z roku 2012, který automobilka Hyundai přivezla na mezinárodní autosalon v Ženevě. Produkční vůz se poprvé představil v roce 2016 a od čtyřletého konceptu převzal jméno, jen z něj odstranil pomlčku. Název Ioniq je přitom spojením slov „ion“ (iont) a „unique“ (unikátní).

Video se připravuje ...

Model Ioniq byl prvním vozem na světě, u nějž se od začátku počítalo se třemi variantami elektrifikovaného pohonu: hybridní, plug-in hybridní i plně elektrickou. S ohledem na své ekologické zaměření dostal také aerodynamickou karoserii, jejíž koeficient odporu vzduchu 0,24 byl ve své době nejlepší ve třídě. Design byl také oceňován a Hyundai se chlubí cenami jako Red Dot Design Award či Good Design Award.

Kromě cen za design Ioniq získal pár ocenění za bezpečnost a v několika zemích titul auta roku. Automobilka jej také používala jako platformu pro testování nových technologií. Například v roce 2017 na ženevském autosalonu představila prototyp Ioniqu schopného autonomního provozu, který před tím testovala v Las Vegas.

Značka model Ioniq vnímá jako průkopnický model, a to jak po vzhledové, tak především technické stránce. Dal navíc vzniknout samostatné řadě modelů Ioniq, ve které bude retro-futuristicky vyhlížející model Ioniq 5 brzy doplněn dalšími sourozenci. Výroba původního modelu Ioniq však velmi brzy skončí, konkrétně již v příštím měsíci, ale nástupce nedostane. Od července se budou pouze doprodávat skladové vozy.

Automobilka Hyundai uvádí, že je s prodejními výsledky Ioniqu spokojená. Pro představu, od konce roku 2016 do prosince 2021 na evropském trhu prodala 135.692 kusů, přičemž na českém trhu se jí podařilo udat 589 kusů. A dokonce u nás Ioniq slouží v policejních službách. Tisková zpráva Hynudaie končí sentimentálními slovy: „Přestože Ioniq nebude mít žádného přímého nástupce, jeho duch bude žít v nabídce společnosti Hyundai dál, a to v produktové řadě elektromobilů značky Ioniq.

Související články

Témata
Avatar - Mokrous
5. 6. 2022 17:53
Re: Hyu Ion
No, to je peklo. Skoro 1.3M za minikripla s baterií 58kWh, takže reálně tak 200km na dálnici a 300 od Lidlu k Lidlu. Interiér, že by ses styděl, vzadu kolena pod bradou. Individualizace = 0. To chceš.
Avatar - twistedTSD
5. 6. 2022 13:47
Re: Hyu Ion
Přesně tak, podívejte se na dnešní ceny id.3. Šílenost.
5. 6. 2022 09:58
Re: Hyu Ion
Zdražovat bude vše, i EV - viz nedávné zdražení Tesly.
5. 6. 2022 09:24
Re: Hyu Ion
S tým pomerom cena/výkon máš pravdu, ale ak sa situácia nezmení a dôjde ešte k ďalšiemu zdraženiu spalovákov a zároveň zásadne nestúpne cena elektromobilov, tak sa čoskoro spalováky priblížia k elektru na dostrel. Mne zatiaľ elektromobily moc zmysel nedávajú, teda nie tie ktoré sú v ponuke. SUV alebo iné obludy s mega batériou. Paradoxne mi viac dáva zmysel auto ako dacia spring, alebo paradoxne e berlingo, t.j. mestký a prímestký skokan bez ambície preletieť republiku na jedno nabitie.
Avatar - twistedTSD
4. 6. 2022 21:27
Re: Hyu Ion
Čím víc EV, tím zoufalejší výběr. Mégane by s přimhouřením oka šlo, ale poměr cena/výkon prostě nedává smysl.
Články odjinud