Hyundai ix35: Facelift se představí v Ženevě
Hyundai ix35 se světu představil v roce 2009 nejprve jako Tucson a následně i pod svým evropským jménem na tehdejším autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Prodej se rozběhl začátkem roku 2010 a po třech letech je tedy čas na omlazení.
Hlavní změny se odehrávají pod karoserií a v interiéru, zatímco exteriér se dočkal pouze lehkých retuší, které netrénované oko nemá téměř šanci odhalit. Přední partie nyní ponesou nové bi-xenonové světlomety a maska chladiče, resp. její vnitřní části již nejsou černé, ale v barvě karoserie.
Interiéru modernizovaného ix35 bude dominovat přístrojový panel Supervision s displejem TFT a Hyundai uvádí, že byla zvýšena kvalita celé řady materiálů společně s několika vylepšenými detaily.
Paleta pohonných jednotek nabídne nový zážehový motor „Nu“ 2,0 GDI, jehož vývoj probíhal v Evropě. Hyundai ix35 se díky němu rozloučí s dvoulitrovým motorem „Theta-II“. Nová pohonná jednotka má v porovnání s ním vyšší výkon a nižší spotřebu paliva.
Vznětový motor CRDi má díky nízkotlakému systému recirkulace výfukových plynů LP-EGR (Low Pressure Exhaust Gas Recirculation) produkovat čistší výfukové plyny.
Přepracovaný systém řízení Hyundai Flex Steer se třemi režimy má přispět k vylepšení ovladatelnosti. Řidič si může vybrat normální, komfortní a sportovní režim, aby si přizpůsobil úroveň účinku posilovače řízení a zpětnou vazbu podle svých představ.
Hyundai v souvislosti s představením modernizovaného ix35 uvádí, že se tento model stal nejrychleji prodávaným vozem v evropské historii značky. V roce 2012 bylo prodáno více než 87.000 kompaktní SUV ix35, jejichž výrobu má na starosti český závod Hyundai v Nošovicích.