Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai ix35 – Farewell, Tucson

22. 3. 2010 • 19:50
81
Zobrazit náhledy (81)
Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35
Hyundai ix35 představuje ve srovnání se svým předchůdcem skok ve všech oblastech, ať už jde o použitou techniku, množství nabízených verzí nebo místo výroby. Novinka patří mezi městské crossovery a bude se k nám dovážet z Žiliny.

Model Tucson je z dnešního pohledu zástupcem „starých“ Hyundaiů. Design vycházel z první generace většího Santa Fe, technika byla odvozena od Elantry a Matrixu, a tak hlavním prodejním argumentem byl poměr cena/užitná hodnota. Přesto se s více než milionem prodaných kusů během své šestileté kariéry stal jedním nejúspěšnějších modelů značky a také za posledních pět let nejžádanějším exportním autem vyráběným v Koreji.

Nové ix35 tedy má na co navazovat. Zároveň je ale v mnoha ohledech naprosto rozdílné a tuto změnu znázorňuje i nový název (v USA ale zůstává jméno Tucson a v Koreji Tucson ix).

Vnější rozměry zůstávají téměř nezměněny. Nejvýrazněji narostla délka, a to o 85 mm, šířka se zmenšila o 10 mm díky absenci ochranných plastů na dveřích a výška v souladu s aktuálními trendy mezi SUV se snížila o 60 mm. Radikální změnu filozofie modelu tak zdůrazňuje hlavně nový design, vyvážení proporcí zůstává podobné předchůdci.

Hyundai ix35 - srovnání s předchozí generací
Model ix35 Tucson rozdíl
Délka [mm] 4410 4325 + 85
Šířka [mm] 1820 1830 - 10
Výška [mm] 1670 1730 - 60
Rozvor [mm] 2640 2630 + 10
Objem zav. prostoru [l] 465 325 + 140

Karoserie navržená ve stylu fluidic sculpture ztělesňuje moderní přístup k návrhu korejských aut, který představuje značný posun od nedávné výhradní orientace na praktické vlastnosti a nízkou cenu. Design sází na výrazné tvary a městské pojetí.

Vzhled v mnoha ohledech čerpá inspiraci u větší ix55, ale v případě ix35 designéři, které v centru Hyundai Motor Europe v německém Rüsselsheimu vede Thomas Buerkle, vsadili na expresivnější pojetí. Nový designový jazyk přináší novou šestiúhelníkovou masku chladiče a výrazné šikmé linie na přídi. Jinak hladce zaoblené tvary auta narušuje několik hran, například na okrajích kapoty či na předních i zadních blatnících, kde volně prodlužují tvar světel.

Střecha se směrem dozadu mírně svažuje a proti ní stoupá spodní hrana bočního prosklení. Dynamický vzhled dále podporuje integrovaný střešní spoiler a plasticky tvarované páté dveře. Aby byl zdůrazněn SUV charakter auta, nechybí ix35 nelakované černé plasty ve spodní části obou nárazníků a na prazích dveří.

design technika yeti hyundai predstavujeme design technika yeti hyundai predstavujeme  

Hyundai ix35 tak svým vzhledem jasně míří na hlavní cílovou skupinu. Tou jsou rodiny s dětmi a aktivní lidé, kteří vyžadují kombinaci vlastností kompaktního hatchbacku a velkoprostorového vozu ve stylovém balení odkazujícím na kategorii SUV. Korejská automobilka tak přímo vyzývá Nissan Qashqai, který byl průkopníkem této koncepce.

Novinka ale bude usilovat o přízeň zákazníků také v konkurenci evropských modelů, především Fordu Kuga a Volkswagenu Tiguan. Mezi hlavními soupeři ale nemůžeme opomenout ani Škodu Yeti. Právě s dvojicí Kuga a Tiguan pojí ix35 nadprůměrná délka karoserie, která přesahuje 4,4 metru. Společně s Tiguanem pak ix35 mezi konkurencí vyniká objemem zavazadlového prostoru, který má základní hodnotu 465 litrů.

Hyundai ix35 - srovnání s konkurencí
Model Hyundai ix35 Ford Kuga Nissan Qashqai Škoda Yeti VW Tiguan
Délka [mm] 4410 4443 4315 4223 4427
Šířka [mm] 1820 1842 1780 1793 1809
Výška [mm] 1670 1710 1615 1691 1686
Rozvor [mm] 2640 2690 2630 2578 2604
Objem zav. prostoru [l] 465 410 410 405-510 470

Zásadním rozdílem proti Tucsonu, a nutností při pohledu na konkurenci, je nasazení nejmodernější dostupné techniky. Zpočátku budou zákazníci vybírat mezi dvojicí dvoulitrových motorů, později přibudou dva menší agregáty a na vybraných trzích i zážehový 2,7 V6.

Klíčovou motorizací bude 2,0 CRDi. Jedná se o nový agregát konstrukční řady R, který je technicky spřízněný s 2,2 CRDi ve faceliftovaném Santa Fe. Dvoulitrový turbodiesel má vstřikování common rail s pracovním tlakem 1800 bar a turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek. I díky instalaci filtru pevných částic splňuje motor emisní normu Euro 5. Na výběr jsou dvě varianty se 100 a 135 kW, točivý moment vrcholí hodnotou 320 Nm, resp. 383 Nm, v obou případech mezi 1800 a 2500 min-1. Ventilový rozvod je u motoru poháněn pomocí řetězu.

design technika yeti hyundai predstavujeme design technika yeti hyundai predstavujeme  

V průběhu roku 2010 nabídku rozšíří motor 1,7 CRDi z řady U2, který dosahuje výkonu 86 kW. Základní konstrukční charakteristiky jsou shodné s 2,0 CRDi, tato pohonná jednotka navíc dostane systém automatického vypínání motoru ISG.

Zážehové motory bude zastupovat nejprve 2,0 D-CVVT (Theta II). Celohliníkový agregát má plynule variabilní časování sacích i výfukových ventilů a proměnlivou délku sacích kanálů. Nejvyšší výkon je 120 kW při 6200 min-1, točivý moment má maximum 194 Nm při 4600 min-1.

Později nabídku rozšíří zcela nový motor 1,6 GDI s přímým vstřikováním a atmosférickým plněním, který vzhledem k objemu dosahuje nadprůměrně vysokého výkonu 103 kW. Bližší informace k tomuto agregátu budou zveřejněny později, i zde bude standardem ISG.

Hyundai ix35 - ceny na českém trhu (březen 2010)
Motor 1,6i 2,0i 2,0i 2,0 CRDi 2,0 CRDi 2,0 CRDi
Převodovka 6M 5M 5M (6A) 4x4 6M 6M 4x4 6M (6A) 4x4
Zdvihový objem [cm3] 1591 1998 1998 1995 1995 1995
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 103/6200 120/6200 120/6200 100/4000 100/4000 135/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 167/4200 194/4600 194/4600 320/1800-2500 320/1800-2500 383/1800-2500
Max. rychlost [km/h] - 184 182 (180) 182 181 194 (195)
Zrychlení 0-100 km/h [s] - 10,4 10,6 (11,3) 9,4 10,2 10,2 (10,1)
Komb. spotřeba [l/100 km] - 7,5 7,6 (8,2) 5,5 5,7 6,0 (7,1)
Cena Classic [Kč] 409.900,- 449.900,- - 514.900,- - -
Cena Comfort [Kč] - 509.900,- 549.900,- 574.900,- 614.900,- -
Cena Style [Kč] - - 589.900,- - 654.900,- 674.900,-
Cena Premium [Kč] - - 624.900,- - 689.900,- 709.900,-

Slabší motory se budou dodávat s pohonem pouze předních kol, u silnějších bude na výběr i možnost pohonu všech kol. Hyundai chce tímto mixem oslovit jak vyznavače klasických SUV, tak zákazníky, kteří budou s ix35 jezdit zejména v běžném příměstském provozu a pohon všech kola nevyužijí.

Systém 4x4 standardně přenáší všechen moment na kola přední nápravy. V případě ztráty trakce se plynule část hnací síly přenese na zadní nápravu. Pro lepší trakci je možné využít Lock Mode, tedy pevně uzamčený poměr 50:50. V tomto režimu může ix35 jet nejvýše 40 km/h.

Podvozek tvoří přední náprava se vzpěrou McPherson a příčným ramenem a zadní víceprvkové zavěšení. Obě nápravy jsou uloženy na pomocném rámu. Řízení má posilovač s proměnlivým účinkem a 2,96 otáčky mezi rejdy.

design technika yeti hyundai predstavujeme design technika yeti hyundai predstavujeme  

Prodej Hyundai ix35 na českém trhu začíná v březnu. Pro evropské trhy se bude tento model vyrábět nově vyrábět ve slovenské Žilině, kde se také chystá spuštění produkce sesterské Kia Sportage. Zámoří bude dostávat, tak jako dosud, auta vyrobená v korejském Ulsanu.

Související články

Témata
Články odjinud