Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai kompletně odhaluje podobu luxusního SUV Genesis GV80

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (24)

Luxusní divize koncernu Hyundai vstupuje do světa SUV. Genesis GV80 nabídne tři řady sedadel a na trh míří nejprve se vznětovým šestiválcem.

Koncern Hyundai Motor Group využíval označení Genesis od prvního desetiletí jedenadvacátého století nejprve pro vrcholné modely automobilky Hyundai, ale od roku 2015 je z něj samostatná značka. Ta v současnosti nabízí sedany G70, G80, G90 a od letošního roku i své první SUV GV80.

Základem novinky, jejímž cílem je stát se plnohodnotnou konkurencí pro velká SUV prémiových evropských, asijských i amerických značek je platforma s pohonem zadních kol, která umožňuje i pohon všech kol.  

Design navazuje na již prodávané modely, konkrétně modernizovanou vlajkovou loď G90, což konkrétně znamená výraznou masku chladiče, nazývanou erbová maska (Crest Grill), která evokuje vozy Cadillac. Pozornost si zaslouží tvarové řešení hlavních i koncových svítilen.

Interiér pak nabízí minimalistický design s obrazovkou multimediálního systému s úhlopříčkou 14,5 palce volně stojící na vrcholu palubní desky. Zajímavostí je otočný volič samočinné převodovky, připomínající řešení používané u automobilů značek Jaguar a Land Rover.

SUV má svým cestujícím usazeným ve třech řadách sedadel nabízet maximální cestovní komfort spolu s vysokou mírou aktivní i pasivní bezpečnosti. Vedle moderního multimediálního systému se může pochlubit aktivním potlačováním hluku v kabině, deseti airbagy, zahrnujícími i středovým airbag mezi předními sedadly a řadu asistenčních systémů.

Video se připravuje ...

Genesis nabídne GV80 nejprve na jihokorejském trhu. Zákazníkům zde bude tento model k dispozici s přeplňovaným vznětovým šestiválcem o objemu 3,0 l s nejvyšším výkonem 204 kW (278 k) a točivým momentem 589 N.m. Motor spolupracující s osmistupňovou automatickou převodovkou může pohánět kola zadní nebo obou náprav.

Samotná značka Genesis prozatím další pohonné jednotky pro model GV80 nezmiňuje, ale i s ohledem na jeho plánované uvedení na severoamerický trh jsou neoficiálními zdroji zmiňovány dva zážehové motory. Prvním se má stát přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,5 l s výkonem 224 kW (304 k) a točivým momentem 422 N.m. Druhým je pak přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,5 l s výkonem 279 kW (379 k) a točivým momentem 530 N.m.

Genesis spouští prodej nového SUV na jihokorejském trhu již v lednu 2020. Na severoamerický trh má dorazit později. V Evropě Genesis v tuto chvíli oficiálně nepůsobí, ale to se může do budoucna změnit a GV80 se svým vznětovým šestiválcem může být ideálním prvním zástupcem značky.

Zdroj: Genesis, Hyundai Motor Company

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (24)

Doporučujeme

15. 1. 2020 22:28
Re: pekny
Neuniklo a vůbec se to nevylučuje. Naopak to prokazuje, že není náhoda jak jsou ty prvky podobné D3. Znám podobné sviňárny mezi korporacemi moc dobře a sám jsem byl svědkem podobných. Vybrakovat zaměstnance, přeplatit je a vykopírovat jejich práci jinam tak, že to splní limitně právní ujednání v předchozích smlouvách.
15. 1. 2020 22:24
Re: pekny
No keďže ti zrejme uniklo, že vývoj majú pod palcom ľudia, ktorí predtým pracovali pre BMW, VW koncern a Ford, tak mi je jasné, že tebe nie je jasné, že vedia naladiť aj podvozok pre ten-ktorý trh, podľa toho, čo preferuje :D
15. 1. 2020 22:17
Re: pekny
jj určitě. Když by chtěli udělat podvozek jako má pravá prémie, tak ho udělají, je mi to jasný :D Co tam máš dál?
15. 1. 2020 22:15
Re: Kopie
Co když by do US začala expandovat čínská/asijská značka, která jednoznačně dlouhodobě kopíruje českou Škodu. Vždy nová škodovka a o rok později velmi silně inspirovaný čínský model mixlý s něčím dalším, ač třeba důstojně zpracovaný a za nižší cenu. To byste tomu taky všichni tleskali? Tohle se třeba na čínském trhu stává, i když škodovce se to asi naštěstí vyhýbá. Čína je v tom extrémní.

Asiati vnímají jako symbol úspěchu a pokroku, že jsou schopní vizuálně vyrobit něco jako vyspělejší část světa. Číňani třeba vůbec neskrývají fakt, že kopírují. Mají jinou mentalitu. Ale bez těch originálů by nevyrobili vůbec nic.
15. 1. 2020 22:09
Re: Kopie
To vůbec nic neříká o kvalitě auta. Nejspokojenější jsou většinou ti nejmíň nároční. Genesis míří na ty, co jezdí mainstream (nejlépe Hyundai) a začnou mít budget na spodní hranici prémie, tak si koupí tenhle plagiát s pocitem, že mají plně naloženou D3 apod. za lepší cenu. Nebo prostě na lidi co vůbec autům nerozumí, neřeší je a rozhodují jen podle prvního dojmu a výsledné ceny. Takoví jsou pak samozřejmě nadšení. A taková cílovka je v US velká. Amíkům je navíc logicky jedno jestli to vykradli nějakým evropanům.

Určitě, ať si každý dělá co chce, ale ať každý prosím zváží i nějakou morální stránku věci a co tím nákupem vlastně podporuje.