Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Motor se může stát světovou jedničkou. Musí udělat pouze jednu věc

Hyundai Motor se může stát světovou jedničkou. Musí udělat pouze jednu věc

Hyundai Motor se může stát světovou jedničkou. Musí udělat pouze jednu věc Zdroj: acz

Tomáš Dusil
Diskuze (7)
Koncern Hyundai Motor má údajně v plánu se spojit s koncernem Fiat Chrysler Automobile (FCA). Pokud by k tomu došlo, rázem by se Korejci dostali do čela světových výrobců automobilů.

Korejská automobilka Hyundai Motor, vlastnící automobilové značky Hyundai, Kia a nově také luxusní značku Genesis Motors, je v současnosti třetím největším producentem automobilů na světě. Pokud by došlo k nedávno avizovanému spojení s italsko-americkou skupinou FCA, která je mimochodem sedmým největším producentem aut na světě, vyhouplo by se toto spojení na první místo mezi výrobci automobilů.

Jak tvrdí analytik Lee Jae-il, specializující na automobilový průmysl ze sdružení Eugene Investment & Securities ve své zprávě, hlavním cílem společnosti Hyundai je získat nové zákazníky, kteří mají silné povědomí o značkách skupiny FCA v Evropě a USA.

Jak by to celosvětově vypadalo s prodeji aut? Určitý obrázek si můžeme udělat na základě obchodní bilance z loňského roku. Po sečtení výsledku Hyundai Motor a FCA nám vychází 13,03 milionů kusů aut po celém světě. Tedy docela úctyhodné číslo. Pro srovnání skupina VW, která v loňském roce vystřídala na postu jedničky automobilku Toyotu, prodala za rok 2016 10,10 milionů automobilů po celém světě. Hyundai-Kia obsadila za loňský rok čtvrté místo s 8,17 miliony prodaných aut.

„Hyundai se do fůze s FCA dost tlačí, takže snaha získat společnost FCA je bohužel vyšší, než reálná hrozba pramenící z krize na čínském a severoamerickém trhu,“ říká Lee Jae-il. A dodává: „Jedním z důvodů, proč Hynudai na celou fúzi tak spěchá, může být hrozba v podobě snahy čínské automobilky Great Wall Motors získat amerického výrobce terénních a SUV automobilů Jeep. A Jeep je ve skupině FCA poměrně cenným artiklem, s kterým Hyundai v případě fůze s FCA hodně počítá.“ Další značkou, která Korejce ke koupi FCA stimuluje, je údajně Dodge, přesněji řečeno jeho pick-up Ram. .

Lee Jae-il odhaduje, že by Hyundai Motor mohlo za FCA zaplatit 9,83 miliardy amerických dolarů, tedy pokud budou součástí fůze i prestižní značka Maserati či firma zabývající se automobilovým příslušenstvím Magneti Marelli. Bez nich by byla údajně cena FCA pro Hyundai ani ne poloviční.

Vstoupit do diskuze (7)