Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai omladil původní Pony. Unikátní koncept má hlavně parádní interiér

Jan Zajíc Jan Zajíc 13. 4. 2021 • 21:19
24
11
Zobrazit náhledy (24)
Hyundai Pony EV Hyundai Pony EV Hyundai Pony EV Hyundai Pony EV Hyundai Pony EV Hyundai Pony EV Hyundai Pony EV Hyundai Pony EV Hyundai Pony EV Hyundai Pony EV Hyundai Pony EV Hyundai Pony EV Hyundai Pony EV Hyundai Pony EV Hyundai Pony EV Hyundai Pony EV Hyundai Pony EV Hyundai Pony EV Hyundai Pony EV

Automobilka Hyundai tak trochu nenápadně odhalila jedno zajímavé auto. Jde o pozoruhodný koncept, který spojuje historii značky s elektrickou budoucností.

Jihokorejská společnost totiž představila jedinečnou designovou studii - restomod první generace modelu Pony. Ten je pro Hyundai mimořádně důležitý, jedná se o první vůz značky, který automobilka vyvinula sama. A byl z toho hned úspěch.

Kvůli novému modelu v únoru 1974 společnost přijala do svých služeb hned několik odborníků. Jedním z nich byl bývalý generální ředitel společnosti Austin Morris z koncernu British Leyland, George Turnbull. Ten si na pomoc vyžádal šest svých odborníků pocházejících z Evropy. V týmu tak byl další designér, dva specialisté na karoserie a podvozky, dva výrobní inženýři a jeden testovací inženýr.

Model Pony byl představen poprvé na autosalonu v Turíně, roku 1974. Na trh byl uveden o rok později. Automobil byl přezdíván jako „auto pro lidi“, protože právě těm byl určen. O design tohoto modelu s pohonem zadních kol se postaral jeden z nejuznávanějších automobilových designéru své doby, Giorgetto Giugiaro.

Brzy se model Pony vyvážel do Argentiny, Kolumbie, Chile a Egypta. To bylo v roce 1976. V roce 1978 se začala vozidla exportovat také do Evropy, přesněji do Belgie a Nizozemí, zanedlouho pak i do Řecka. Vůz tak vlastně odstartoval úspěšnou cestu jihokorejské automobilky.

Jako základ omlazené varianty pak posloužil skutečný Pony s třídveřovou karoserií typu hatchback. Tým, který vedl šéfdesignér interierů Hak Soo Ha, auto kompletně odstrojil a pak zase složil dohromady v modernější podobě.

Vůz dostal moderní světlomety, zpětná zrcátka se zabudovanými kamerami nebo nová kola s retro designem. Několik překvapení se ukrývá také uvnitř. Interiér výrazně prokoukl celkově, největší pozornost ovšem přitahuje nový volant a nový přístrojový panel, který vyniká neobvyklým ztvárněním ukazatelů a "budíků". Místo nich tu jsou znakové výbojky, známé také jako digitrony.

Důležitá informace se týká ještě pohonu. Tvůrci z vozu vyjmuli ten originální a místo něj zabudovali blíže nespecifikované elektrické ústrojí.

Související články

Témata
Avatar - JFK
15. 4. 2021 12:46
Re: Virtuální EV
Bude stačit, když si to necháš někam mezi tvé kámoše jagelku s cibulkou do vaší modré ústřice, mezi nás normální lidi tohle z vašeho druhého břehu vůbec netahej, děkujeme
Avatar - JFK
15. 4. 2021 12:43
Re: Virtuální EV
Já mluvím o autě na obrázcích, to je pouze VR
14. 4. 2021 20:07
Re: Virtuální EV
JFK já se umím udělat i fyzicky, pak je tu ale otázka, stačí to?
Avatar - R32
14. 4. 2021 18:20
Re: Virtuální EV
Ja ti neviem, podľa mňa je po Toyote lídrom v EV práve Hyundai / Kia. Všetci prichádzajú s novinkami (prvotinami) a oni predstavujú druhú tretiu generáciu EV či Plug In modelov.
Avatar - JFK
14. 4. 2021 15:11
Virtuální EV
Ani nejsou schopní ho udělat fyzicky :-|

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku