Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai oslaví v prosinci čtyřicáté výročí založení

Ondřej Láník
Diskuze (7)
Hyundai Motor Co. oslaví 29. prosince tohoto roku čtyřicáté výročí svého založení a proto společnost přichází s oficiálním emblémem, který upozorní na tento milník v dějinách společnosti.

Emblém je vyveden ve dvou elegantních kaligrafických tazích štětce, které kombinují minulost a budoucnost v dynamické siluetě automobilu. Emblém symbolizuje 40 let růstu a vývoje v automobilovém průmyslu. Podle tvůrců vyjadřuje ducha pokrokové, progresivní a spolehlivé organizace.

Výroční emblém bude součástí všech reklam společnosti Hyundai Motor a to jak produktových tak značkových. Emblém bude také k vidění v autosalonech a při příležitosti prodejních a marketingových akcí.

Společnost Hyundai Motor Co., založená v roce 1967, se postupně rozrostla ve skupinu Hyundai-Kia Automotive Group, která byla v roce 2006 šestým největším výrobcem automobilů na světě a skládá se z více než dvou desítek dceřiných a přidružených společností činných v automobilovém průmyslu. Společnost Hyundai Motor zaměstnává celosvětově přes 68 000 lidí a v roce 2006 vykázala nekonsolidované tržby ve výši 29,4 miliardy amerických dolarů (konsolidované tržby dosáhly 68,4 miliardy amerických dolarů). Vozidla Hyundai jsou v prodeji ve 193 zemích prostřednictvím 5 000 obchodních zastoupení a showroomů.

Ondřej Láník
Diskuze (7)
28. 10. 2007 13:35
Re: Pár informací pro dokreslení
Looku, nevím, jak jsi to přesně myslel, ale společnost Hyundai byla opravdu založená v roce 1946, akorát tenkrát nevyráběla auta (ani nestavěla lodi, nedělala polovodiče, nevlastnila prodejní řetězce, ocelárny atd.). Byla to pidifirma, co opravovala auta a dělala stavební práce. Jinak pro zajímavost "hyundai" znamená korejsky "moderna" nebo "moderní" -- Pokud jde o Chong Mong-kooea (teda česky Čong Mong-kua), měl napřed dostat za zpronevěru atd. 6 let natvrdo, pak 3 roky a nakonec vyvázl s podmínkou, takže sedí leda ve své kanceláři. Já jsem ale jen rekapituloval v kostce historii společnosti. Debata o podnikatelských praktikách v čebolech (stejně jako v jiných velkých firmách kdekoli na světě - viz třeba Enron, ale i aféry ve VW)je úplně jiné téma. O rodinné historii hyundaiovské dynastie by se daly povídat horší horory, než jsou čórky. Kdybychom to chvíli rozvíjeli, došli bychom asi k tomu, že si každý máme chovat svého vlastního koně nebo smontovat svůj vlastní bicykl, dojit svou kozu a pěstovat své vlastní brambory a léčivé bylinky, bohužel. Pěknou neděli :-)
28. 10. 2007 10:37
Pár informací pro dokreslení
V zásadě vznikla společnost Hyundai (dokonce s úmyslem podnikat v oboru atomobilů) už v roce 1946. Firmu založil Chung Ju-yung (1915-2001). Jeho život je typická success story o chudém chlapci z venkova, který se nakonec prosadil. Mezi 16-22 lety se nejméně 4x pokoušel nějak z chudoby dostat, pracoval v nejrůznějších manuálních a jiných profesích, od roku 1937 se konečně stal majitelem obchodu s rýží, ale po zavedení přídělového systému musel obchod zlikvidovat. Počátky Hyundaie ve 40. letech byly dejme tomu 5. pokus, v podmínkách japonské okupace, ale až po osvobození Koreje v r.1946 a později za korejské války se nakonec Chung Ju-yungovi podařilo prorazit díky zakázkám pro americkou armádu a korejské ministerstvo dopravy. Z opravářské autodílny a stavební firmy se nakonec stal největší korejský čebol (čili konglomerát firem na rodinném základě). Nejvýznamnější kromě Hyundai-Kia Automotive Group je zejména Huyndai Heavy Industries (největší loďařská společnost na světě) a Hynix (špičkový výrobce polovodičů). Chung Yu-yung měl 8 synů, automobilku vede nám známý Chong Mong-koo, loďařskou firmu (fakticky vlastní) Chong Mon-joon.