Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Santa Fe 2016: S přepracovanou přídí a turbodiesely Euro 6

Aleš Dragoun
Diskuze (5)
Hyundai představil na domácím trhu modernizované SUV Santa Fe pro modelový rok 2016. Změnila se hlavně příď, přišly nové diesely a do výbavy přibyly nové bezpečnostní asistenty.

Zvenčí je aktualizované provedení Santa Fe k poznání na první pohled. K dramatickým změnám sice nedošlo, ale chromovaná maska chladiče dostala štíhlejší vodorovná chromovaná žebra. Také přední nárazník je zcela přepracovaný, odcházející provedení má denní diody umístěné pod mlhovkami, model 2016 naopak nad nimi. Ani záď nenechali designéři bez povšimnutí, koncovým světlometům sice zůstal původní tvar, ale grafika s dvojicí obrácených písmen C je novinkou.

Důležitou změnu představuje i dvojice turbodieselů e-VGT splňujících normu Euro 6. Menší dvoulitr dává 137 kW při 4000 otáčkách a mamutích 402 N.m v rozmezí 1750-2750 min-1. Průměrně spálí 7,2 l nafty na 100 km. Výkonnější agregát 2,2 l nabízí 149 kW už o 200 otáček níže, točivý moment 441 N.m je k mání ve stejném rozsahu jako v případě slabšího motoru. A větší je na stejnou vzdálenost v průměru o 0,3 l žíznivější.

Vývojáři se rozhodli zesílit i strukturu karoserie pomocí vysokopevnostní oceli a upravit podvozek, detaily ovšem zatím chybí. Změnil se design litých kol a nabídku laků karoserie rozšířily tři nové odstíny. V Koreji je k dispozici celkem pět výbav, ale stupně se liší podle typu pohonné jednotky.

Nové Santa Fe dostalo například kromě špičkového audia JBL i armádu bezpečnostních pomocníků třeba chytrý tempomat, samočinné brzdění, hlídač mrtvého úhlu a asistenty při jízdě po dálnicích, jakož i pomocníka parkovacího. Zadní kamera má vysoké rozlišení 100 megapixelů, další ale vidí dokonce kolem celého auta a výstup se přenáší na obrazovku informačního systému.

Na evropské specifikace si budeme muset ještě nějaký čas počkat. Výroba třetí generace DM byla zahájena přesně před třemi lety, v červnu 2012, výstavní premiéra přitom proběhla už v dubnu v New Yorku. Na některých trzích je k dispozici s krátkým (2,7 m) i prodlouženým (2,8 m) rozvorem, u nás se delší sedmimístná verze jmenuje Grand. Kromě jihokorejského Asanu vzniká také v USA (West Point, Georgia), v čínském Pekingu u Beijing Hyundai, v malajsijské pobočce Hyundaie v Kulimu a montuje ji Ghabbour Group v egyptské Káhiře.

Aleš Dragoun
Diskuze (5)
Avatar - Katikakus
7. 6. 2015 22:03
Re: Povedené
Novou generaci ix35, tedy Tucson už vzal do rukou Schreier a je to nebe a dudy. Současná je opravdu ošklivé káčatko.
7. 6. 2015 21:54
AdBlue?
Bude močovina nebo nebude?
7. 6. 2015 19:40
Re: Povedené
Nová ix35 (vrací se jméno Tucson) také přiostřila - porovnání generací zde:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - 3_diamanty
7. 6. 2015 19:22
Re: Povedené
tie predne svetlomety sa uz tak trosku inspirovali v i20tke.... ale to je hadam len dobre..... tych vlnoviek uz bolo zrejme dost.... na vacsie zmeny si vsak bude treba pockat az do novej generacie..... ;-)
7. 6. 2015 17:28
Povedené
Myslím, že po designové stránce Santa Fe víc dospělo. Jemný facelift mu sluší - chválím. Snad se v podobném duchu někdy vydá i ix35, které má na můj vkus o pár oblých tvarů navíc, než by muselo mít :-)