Hyundai Santa Fe 2016: S přepracovanou přídí a turbodiesely Euro 6
Zvenčí je aktualizované provedení Santa Fe k poznání na první pohled. K dramatickým změnám sice nedošlo, ale chromovaná maska chladiče dostala štíhlejší vodorovná chromovaná žebra. Také přední nárazník je zcela přepracovaný, odcházející provedení má denní diody umístěné pod mlhovkami, model 2016 naopak nad nimi. Ani záď nenechali designéři bez povšimnutí, koncovým světlometům sice zůstal původní tvar, ale grafika s dvojicí obrácených písmen C je novinkou.
Důležitou změnu představuje i dvojice turbodieselů e-VGT splňujících normu Euro 6. Menší dvoulitr dává 137 kW při 4000 otáčkách a mamutích 402 N.m v rozmezí 1750-2750 min-1. Průměrně spálí 7,2 l nafty na 100 km. Výkonnější agregát 2,2 l nabízí 149 kW už o 200 otáček níže, točivý moment 441 N.m je k mání ve stejném rozsahu jako v případě slabšího motoru. A větší je na stejnou vzdálenost v průměru o 0,3 l žíznivější.
Vývojáři se rozhodli zesílit i strukturu karoserie pomocí vysokopevnostní oceli a upravit podvozek, detaily ovšem zatím chybí. Změnil se design litých kol a nabídku laků karoserie rozšířily tři nové odstíny. V Koreji je k dispozici celkem pět výbav, ale stupně se liší podle typu pohonné jednotky.
Nové Santa Fe dostalo například kromě špičkového audia JBL i armádu bezpečnostních pomocníků třeba chytrý tempomat, samočinné brzdění, hlídač mrtvého úhlu a asistenty při jízdě po dálnicích, jakož i pomocníka parkovacího. Zadní kamera má vysoké rozlišení 100 megapixelů, další ale vidí dokonce kolem celého auta a výstup se přenáší na obrazovku informačního systému.
Na evropské specifikace si budeme muset ještě nějaký čas počkat. Výroba třetí generace DM byla zahájena přesně před třemi lety, v červnu 2012, výstavní premiéra přitom proběhla už v dubnu v New Yorku. Na některých trzích je k dispozici s krátkým (2,7 m) i prodlouženým (2,8 m) rozvorem, u nás se delší sedmimístná verze jmenuje Grand. Kromě jihokorejského Asanu vzniká také v USA (West Point, Georgia), v čínském Pekingu u Beijing Hyundai, v malajsijské pobočce Hyundaie v Kulimu a montuje ji Ghabbour Group v egyptské Káhiře.