Hyundai Tucson přichází jako plug-in hybrid. Nošovická novinka se vejde do 900.000 Kč
Plug-in hybridní derivát Hyundaie Tucson kombinuje benzinový čtyřválec 1.6 T-GDI s elektromotorem o celkovém výkonu 195 kW.
Nošovické kompaktní SUV Hyundai Tucson po loňském příchodu nové generace dále rozšiřuje nabídku. Vedle mildhybridu a full-hybridu je tu konečně očekávaný plug-in hybrid. Tedy hybrid s možností dobití ze zásuvky.
Jeho ceny startují na částce 899.990 korun, což z něj sice v daném výbavovém stupni dělá nejdražší derivát Tucsonu, v rámci kompaktních SUV s plug-in hybridním pohonem je to však velice zajímavá nabídka. Většina jiných takových modelů přesahuje v základu milion. Vždyť Mitsubishi Outlander PHEV stojí minimálně 1.099.900 korun, Suzuki Across vyjde nejméně na 1.399.900 Kč a třeba Toyota RAV4 PHEV s tím samým základem na 1.400.000 Kč. Cenově nejblíže je tak Ford Kuga PHEV (165 kW) za 949.900 Kč.
Hyundai Tucson PHEV – základní technická data a srovnání s konkurencí | ||||||
Model | Hyundai Tucson PHEV | Mitsubishi Outlander PHEV | Opel Grandland X | Peugeot 3008 Hybrid4 | Suzuki Across | Toyota RAV4 PHEV |
Pohon | 1.6 T-GDI + elektromotor | 2.4 MIVEC + 2 elektromotory | 1.6 Turbo + 2 elektromotory | 1.6 PureTech + 2 elektromotory | 2.5 Hybrid + 2 elektromotory | 2.5 Hybrid + 2 elektromotory |
Baterie [kWh] | 13,8 | 13,8 | 13,2 | 13,2 | 18,1 | 18,1 |
Poháněná kola | 4x4 | 4x4 | 4x4 | 4x4 | 4x4 | 4x4 |
Největší výkon [kW] | 195 | 165 | 221 | 220 | 225 | 225 |
Točivý moment [N.m] | 350 | - | 520 | 520 | - | - |
Převodovka | 6A | 1A | 8A | 8A | e-CVT | e-CVT |
Základní cena [Kč] | 899.990 | 1.099.900 | 1.029.990 | 1.200.000 | 1.399.900 | 1.400.000 |
V případě Tucsonu PHEV v útrobách spolupracuje benzinový čtyřválec 1.6 T-GDI s elektromotorem o celkovém výkonu 195 kW. Ústrojí doplňuje šestistupňový automat s hydrodynamickým měničem a trakční baterie s kapacitou 13,8 kWh, která má zajistit dojezd v elektrickém režimu přes 60 kilometrů podle metodiky WLTP. Poháněná jsou přitom všechna kola.
Ani základní výbava není špatná. Uvedená cenovka se vztahuje na stupeň Comfort zahrnující 17" kola z lehkých slitin, full-LED světlomety, sedm airbagů, dvouzónovou automatickou klimatizaci, digitální přístrojový štít s 10,25" obrazovkou, zadní parkovací čidla nebo multimediální systém s osmipalcovým dotykovým displejem a funkcemi Apple CarPlay i Android Auto.
Plug-in hybrid je ale dostupný také ve vyšších stupních výbavy, a to včetně sportovně laděného N-Line s agresivněji působícími nárazníky nebo sportovními sedadly čalouněnými kombinací kůže a semiše. V takovém případě vyjde na 1.019.990 korun. Výbava přitom čítá 19" kola, sledování mrtvého úhlu, vyhřívání volantu a předních sedadel nebo navigaci s 10,25" dotykovým displejem.
N-Line Style za 1.079.990 korun pak přidává prémiový hudební systém Krell s osmi reproduktory o výkonu 360 W, inteligentní adaptivní tempomat, elektricky a bezdotykově ovládané víko zavazadelníku, vyhřívaná zadní sedadla nebo třízónovou automatickou klimatizaci.