Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Tucson přichází jako plug-in hybrid. Nošovická novinka se vejde do 900.000 Kč

David Bureš
Diskuze (17)

Plug-in hybridní derivát Hyundaie Tucson kombinuje benzinový čtyřválec 1.6 T-GDI s elektromotorem o celkovém výkonu 195 kW.

Nošovické kompaktní SUV Hyundai Tucson po loňském příchodu nové generace dále rozšiřuje nabídku. Vedle mildhybridu a full-hybridu je tu konečně očekávaný plug-in hybrid. Tedy hybrid s možností dobití ze zásuvky.

Jeho ceny startují na částce 899.990 korun, což z něj sice v daném výbavovém stupni dělá nejdražší derivát Tucsonu, v rámci kompaktních SUV s plug-in hybridním pohonem je to však velice zajímavá nabídka. Většina jiných takových modelů přesahuje v základu milion. Vždyť Mitsubishi Outlander PHEV stojí minimálně 1.099.900 korun, Suzuki Across vyjde nejméně na 1.399.900 Kč a třeba Toyota RAV4 PHEV s tím samým základem na 1.400.000 Kč. Cenově nejblíže je tak Ford Kuga PHEV (165 kW) za 949.900 Kč.

Hyundai Tucson PHEV – základní technická data a srovnání s konkurencí
Model Hyundai Tucson PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Opel Grandland X Peugeot 3008 Hybrid4 Suzuki Across Toyota RAV4 PHEV
Pohon 1.6 T-GDI + elektromotor 2.4 MIVEC + 2 elektromotory 1.6 Turbo + 2 elektromotory 1.6 PureTech + 2 elektromotory 2.5 Hybrid + 2 elektromotory 2.5 Hybrid + 2 elektromotory
Baterie [kWh] 13,8 13,8 13,2 13,2 18,1 18,1
Poháněná kola 4x4 4x4 4x4 4x4 4x4 4x4
Největší výkon [kW] 195 165 221 220 225 225
Točivý moment [N.m]  350 - 520 520 - -
Převodovka 6A 1A 8A 8A e-CVT e-CVT
Základní cena [Kč]  899.990 1.099.900 1.029.990 1.200.000 1.399.900 1.400.000

V případě Tucsonu PHEV v útrobách spolupracuje benzinový čtyřválec 1.6 T-GDI s elektromotorem o celkovém výkonu 195 kW. Ústrojí doplňuje šestistupňový automat s hydrodynamickým měničem a trakční baterie s kapacitou 13,8 kWh, která má zajistit dojezd v elektrickém režimu přes 60 kilometrů podle metodiky WLTP. Poháněná jsou přitom všechna kola.

Ani základní výbava není špatná. Uvedená cenovka se vztahuje na stupeň Comfort zahrnující 17" kola z lehkých slitin, full-LED světlomety, sedm airbagů, dvouzónovou automatickou klimatizaci, digitální přístrojový štít s 10,25" obrazovkou, zadní parkovací čidla nebo multimediální systém s osmipalcovým dotykovým displejem a funkcemi Apple CarPlay i Android Auto.

Plug-in hybrid je ale dostupný také ve vyšších stupních výbavy, a to včetně sportovně laděného N-Line s agresivněji působícími nárazníky nebo sportovními sedadly čalouněnými kombinací kůže a semiše. V takovém případě vyjde na 1.019.990 korun. Výbava přitom čítá 19" kola, sledování mrtvého úhlu, vyhřívání volantu a předních sedadel nebo navigaci s 10,25" dotykovým displejem.

N-Line Style za 1.079.990 korun pak přidává prémiový hudební systém Krell s osmi reproduktory o výkonu 360 W, inteligentní adaptivní tempomat, elektricky a bezdotykově ovládané víko zavazadelníku, vyhřívaná zadní sedadla nebo třízónovou automatickou klimatizaci.

David Bureš
Diskuze (17)

Doporučujeme

22. 4. 2021 07:00
Re: Re: Re: Skvělá cenovka....
Kodiaq dostane opět nanejvýš 1.4 TSI PHEV takže opět jen FWD a cena bude někde okolo 1,2 mil.
22. 4. 2021 06:35
Design
Za me ctyrocko nazivo lepsi dvouocka,dokonce jsem zvazoval jeho koupi.O4 za me naopak seda mys s divnym zadkem a unylym předkem..Tuscon ma v CR dobrý PR a i tady na auto.cz ho milují, takze design nedesign, budeme se s nim na silnici setkávat a třeba si na to zvyknu, jak na písničky od Chinasky..Je to obycejnej hnus, ale kdyz to do tebe valej 10 x denne v rádiu, po case je ten hnus tak nejak snesitelnější...
21. 4. 2021 19:57
Re: korejska
Se čtyřokou Octavkou je to přesně naopak. Na papíře to bylo divný a v reálu se mi to celkem líbí. Tucson vypadal dobře na papíru a real je divnej.
Avatar - Emel
21. 4. 2021 16:01
Re: Re: Skvělá cenovka....
Koncern má 2.0TSI + PHEV + 4x4 třeba v Q5, ale nevím, jestli se to někdy podívá třeba do Kodiaqu.
21. 4. 2021 15:00
korejska
zbesilost. Dnes jelo proti mne. Zezadu hnus, zepredu snad jeste horsi. Ta svetla jsou proste tragicka svou prostorovou rozbitostí. Ale tak vybrali si novy designovy jazyk, co nadelame. Mně se z evropske produkce Hyundai rozhodně libí minula generace Tuscona. Ta se jim designove povedla. Zbytek,no..