Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sportovně laděný Hyundai Tucson N Line: Sportovnější vzhled i podvozek

Ondřej Mára
Diskuze (20)

Jihokorejská automobilka rozšiřuje svou nabídku sportovně laděných SUV o novou generaci Hyundai Tucson N Line, který kromě speciálního vzhledu nabídne i jiné nastavení podvozku.

Kdo chce opravdu sportovní SUV značky Hyundai, ten si bude muset počkat na oficiální premiéru Hundaie Kona N. Pokud vám ale stačí sportovní vzhled v kombinaci s drobnými technickými úpravami, pak si můžete již nyní dopřát Hyundai Kona N Line, nebo si do jara počkat na dnes představený Hyundai Tucson N Line.

Ten zaujme hned na první pohled agresivnějším výrazem, který mu propůjčují lehce přepracované nárazníky se zvětšenými otvory pro přívod vzduchu vpředu a dvojicí koncovek výfuku nebo difuzorem vzadu. Okna lemují leskle černé lišty, páté dveře dostaly upravený spoiler, zrcátka jsou lakovaná černě, v masce chladiče nemůže chybět logo N Line a do podběhů lakovaných v odstínu karoserie se nastěhovala 19palcová litá kola.

Specialitou modelu N line je pak lakování šedou barvou v odstínu Shadow Gray, kterou může stejně jako na fotkách doplňovat černě lakovaná střecha v odstínu Phantom Black. Barevná dvoukombinace je dostupná ještě s odstíny Dark Knight, Sunset Red, Engine Red nebo Polar White. V jednobarevné verzi budou laky Shimmering Silver a Phantom Black.

Drobné praktické i estetické změny se však objevují i v interiéru. Například sportovní sedadla s výraznějším bočním vedením a kontrastním červeným prošíváním dostala logo N, nechybí sportovní volant s logem N, kůží obšitá hlavice řadicí páky, černá stropnice, kovové pedály, stylové kryty prahů nebo leskle černá úprava některých povrchů.

Video se připravuje ...

Kromě estetických doplňků však Nový Tucson N Line nabídne i speciálně odladěný podvozek. Technici si totiž pohráli s nastavením ECS (Electronically Controlled Suspension), tedy technologií adaptivního odpružení, která je volitelným doplňkem pro nové Tucsony. Ve verzi N Line však nabídne specifické parametry.

Ve standardním režimu by měl vůz zůstat pohodlným, po přepnutí do sportovního režimu by se však měly projevit rychlejší a důraznější reakce systému ECS na pohyby karoserie i povely řidiče. Vůz by tak měl být agilnější, stabilnější, ostřejší a samozřejmě zábavnější. Díky úpravě ECS se navíc upravila i zpětná vazba řízení, které by mělo působit komunikativněji a současně by mělo klást větší odpor.

Pod kapotou Tucsonu N Line však žádné změny nečekejte. V nabídce najdeme pět motorizací, které odpovídají nabídce klasického Tucsonu. Na vrcholu je plug-in hybridní 1.6 T-GDI o výkonu 265 koní, následuje hybridní 1.6 T-GDI o výkonu 230 koní, mild-hybridní 1.6 T-GDI je dostupná ve verzi s výkonem 180 nebo 150 koní a nechybí ani klasická 1.6 T-GDI o výkonu 150 koní. Z dieselových motorizací je v nabídce pouze 1.6 CRDI 48V o výkonu 136 koní.

Nový Hyundati Tucson N Line by se měl na evropských trzích objevit během jara tohoto roku, hybridní a plug-in hybridní verze však budou k dispozici až od léta.

Ondřej Mára
Diskuze (20)

Doporučujeme

Avatar - woody-alien
28. 1. 2021 06:10
Re: Nic moc
Takovou speciální edici měl už Favorit a upřímně....v Sudetech se to zrovna nechytlo. :-[] :-[]
27. 1. 2021 20:45
Re: Presnej opak oproti minule generaci...
Bylo jich vic
27. 1. 2021 18:18
Re: Nový Tucson
Lenze toto nie je N verzia, ale iba N line. Ak by sa potvrdili nejake predbezne zakulisne sumy, tak Nko by dostalo pravdepodobne 2.5 Turbo s 290 konmi. Ale to je zatial v rovine spekulacii.
27. 1. 2021 18:05
Re: Nový Tucson
No vidíš, sto lidí, sto chutí. Mě Hyundai nikdy designově neoslovoval, ale tenhle Tucson se mi líbí. Už jsem v něm seděl a rád se i svezu.
V normálním světě by si sportovní verze určitě větší motor zasloužila, v EU, která stanoví pro spalovací motory nesplnitelně nízké emisní limity, a kde se platí za emise pokuty, se snad ani na výrobce za nabídku motorů zlobit nelze...
Avatar - SKAY
27. 1. 2021 16:26
Re: Re: Tucson
Na papíře fajn uvidíse v realu jestli to bude žrat k 10... Nebo jen kolem 7-8...karbonovat sani a pouštet olej pod hlavou

Jinak dyzajn ma křivé H pěkný až na kola ty jim nějak nejdou..alespoň ty Nline mohli mit nějaký klasicky sportovní desing. Ne ty kroucene abstrakce..