Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Tucson prošel faceliftem. U nás si ale počkáme na novou generaci

David Bureš
Diskuze (6)

Kompaktní SUV Hyundai Tucson se ještě letos dočká v Evropě nové generace. Jinde ve světě se ale začal prodávat facelift stávající generace.

Hyundai Tucson je s přehledem nejprodávanějším modelem značky na evropských trzích, a tak vlastně není divu, že se již letos dočká nové generace, a to teprve po pěti letech produkce stávajícího provedení. Tuhá konkurence si zkrátka žádá rychlé inovace. Jinde ve světě ale dnešní generace bude pokračovat, třeba na čínském trhu.

Čínský Tucson se přitom pro letošní rok dočkal modernizace. Sama automobilka sice auto prezentuje jako čtvrtou generaci Tucsonu, bližší pohled ale dokazuje, že jde skutečně jen o svébytné provedení dnešní třetí generace tohoto kompaktního SUV.

Přední partie automobilu se proti u nás známému provedení zásadně liší. Jiné jsou světlomety, řešení masky chladiče i nárazník. Letošní facelift čínské varianty v tomto ohledu vychází z tamějšího provedení, které se tímto způsobem liší od toho evropského již od roku 2018. Modernizace však znamená méně výrazné orámování masky chladiče, změnou prošly i vodorovné lišty v ní. A přepracován je též přední nárazník.

Uvnitř se objevuje multimediální systém s dotykovou obrazovkou s úhlopříčkou 10,25 palce na vrchu palubní desky, která je výrazně větší než ta v současném Tucsonu pro Evropu. Jeho infotainment má maximálně osmipalcový displej. SUV pro Čínu je pak mimochodem větší – jak už tam bývá zvykem, „čínský“ Tucson je s délkou 4.545 mm o 65 mm delší než ten evropský, ačkoliv rozvor zůstává na shodných 2.670 mm.

Motor je v čínské nabídce jediný, benzinový čtyřválec 1.6 T-GDI naladěný na 130 kW a 265 N.m, který je výhradně spárovaný se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Čínští zákazníci si však mohou vybírat mezi pohonem předních a všech kol.

Facelift čínského Tucsonu reaguje na tamější propad prodejů tohoto modelu. Za loňský rok má Tucson na svém kontě v Číně 32.966 registrovaných kusů, o výrazných 43 % méně než o rok dříve.

To v Evropě se ještě letos dočkáme zcela nové generace, která se nadále bude pro starý kontinent vyrábět v Nošovicích. Design se výrazně změní, přičemž máme očekávat inspiraci konceptem Vision T. Útroby by pak mohly být teoreticky sdílena s Kiou Sorento nové generace, která využívá nově vyvinutou platformu pro SUV. Jistotou je také zástavba hybridního pohonu.

David Bureš
Diskuze (6)

Doporučujeme

Avatar - zaplosak
26. 3. 2020 16:06
Re: hnujdu nebrat
ahoj, asi jo, už tenhle se mi moc líbí,jsem se rozhodoval letos, no nakonec vzal ceeda, ten tucson je strašná krabice velká - myšleno v dobrým, vzal jsem tedy ceeda 1.4 v turbu automat - bomba autí...:-)
Avatar - zaplosak
26. 3. 2020 06:25
Re: hnujdu nebrat
Tak to chodí - někdo s fusaklí na xichtě - někdo v novém autě...:-) ;-)
26. 3. 2020 00:50
ved to je
audi Q3 starej generacie, ta predna maska a svetla, vtipalci:D
Avatar - bystron
25. 3. 2020 21:33
hnujdu nebrat
Hnujdu nebrat, jsou to budiškničemové a hochštapleři. Raději si udělám roušku z ponožky, než křivácký H.