Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Xcent: Indická i10 se zadečkem

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Hyundai v Indii posiluje nám dobře známou řadu i10 druhé generace. K prodloužené verzi Grand se přidává sedan Xcent.

Hyundai Xcent byl představen v Novém Dillí oficiálně v předpremiéře 4. února. Návštěvníci autosalonu Auto Expo jej uvidí poprvé až 7. února. Segment sedanů odvozených z miniaut je v Indii velmi silný a nechybí v něm žádný z velkých hráčů. Ať už vezmeme o něco větší Maruti-Suzuki DZire, Hondu Amaze, či novinky od Taty (Zest) a sedan Ford Figo, vystavovaný zatím ve formě konceptu. Hyundai si tak nechce nechat ujít příležitost. Mimochodem, i minivanů (no, spíše mikrovanů) Grand i10 prodala automobilka od uvedení na trh už 51 tisíc kusů, takže se o žádný propadák rozhodně nejedná. Sedan z něj podle všech dostupných informaci vychází, přesná data o rozměrech ale zatím zůstávají v tajnosti. Je pouze zřejmé, že Xcent měří pod čtyři metry, prostor pro nohy zadních cestujících má být dokonce větší než u Grand i10.

Automobilka lokální produkt (90 % jeho dílů vzniká přímo v Indii) ale marketingově odlišila, takže z něj poznačení i10 zmizelo. Název Xcent pak dává možná vzpomenout na Accent a skutečně je z něj odvozen, ale tohle auto patří alespoň dle evropských měřítek o třídu níže. V zemi výroby je navíc určeno rodinám kolem 30. roku věku. Dostane benzinový motor i diesel z Grand i10. Zážehový čtyřválcový agregát řady Kappa má tedy objem 1,2 l, naftový tříválec U2 pak o decilitr méně. Na výběr budou manuální i samočinné převodovky.

Základní verze určitě výbavou nehýří, indickým autům chybí ve standardu i v Evropě běžné bezpečnostní prvky. Nicméně vyšší stupně jezdí na patnáctipalcových kolech, mají elektrická zrcátka s integrovanými blikači a taktéž otevírání víka zavazadelníku jediným dotykem. Dostaly také startování motoru tlačítkem a bezklíčkový vstup, audio s interní pamětí, USB, Bluetooth a ovládáním na volantu, samočinnou klimatizaci s výstupy i dozadu, vyhřívané zadní sklo, loketní opěrku s držáky pohárů, chlazenou přihrádku u spolujezdce, spoustu odkládacích prostorů a konečně parkovací senzory i kameru. Její obraz je vidět ve vnitřním zpětném zrcátku. U dražších specifikací počítejme i s ABS a minimálně dvěma airbagy. Interiér dostal dvoubarevnou černobéžovou kombinaci, je určitě pravdou, že Hyundai se při prezentaci nepochlubil žádným holátkem.

V Indii se novinka začne prodávat již příští měsíc, tedy v březnu. Ceny ještě oznámeny nebyly. My však můžeme být klidní, do Evropy se určitě nepodívá.

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Avatar - Fe
7. 2. 2014 11:25
čakám
Už čakám len Up! sedan >:D [odkaz] >:-[]
Avatar - 3_diamanty
5. 2. 2014 13:13
Re: nieco na styl
mas pravdu ;-)
5. 2. 2014 13:11
Re: nieco na styl
Je to niečo iné, ak s takýmto autom idú Kórejci do Indie. Z Indie do EÚ to nejde. Ani z Kórey do EÚ takýto vozík v podobe "skorosedančeka" nemá šancu.
Avatar - 3_diamanty
5. 2. 2014 12:14
nieco na styl
maruti ( suzuki ) DZire ;-) [odkaz]

snad sa mu bude tiez darit :yes:
hyundai :yes:

ja by som si to vedel predstavit aj v eu, skoda no