Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

IAA 2021: VW Multivan T7 poprvé naživo. Svého dárce rozhodně nezapře

Stanislav Kolman
Diskuze (8)

Mnichovský autosalon nabídl exkluzivní příležitost prohlédnout si vůbec poprvé novou generaci Volkswagenu Multivan. A tak jsem ji využil!

Stánek automobilky Volkswagen se na mnichovském výstavišti nese ve znamení elektromobility, najít tady jakékoliv „normální“ auto se rovná malému zázraku. Přesto se mi nakonec povedlo jeden zajímavý kousek objevit, i když i ten lze připojit do zásuvky. Je to nová generace Volkswagenu Multivan.

Ta se sice oficiálně představila už před nějakým časem, ale poprvé jsme si mohli vůz prohlédnout a osahat až nyní. Multivan prošel mezigeneračně obrovskou proměnou, která čítá zcela nový technický základ v podobě platformy MQB. Tu sdílí například s osmou generací Golfu. Hodně se změnil vnější vzhled, zcela nová architektura pak dává možnost novinku osadit řadou asistenčních systémů, o kterých si předchůdce mohl nechat jen zdát. A vyjma benzinových a naftových agregátů se teď nabízí i jako plug-in hybrid.

Příď Multivanu T7 rozvíjí designový styl, který Volkswagen Užitkové vozy poprvé ukázal na nové generaci modelu Caddy. Také tady můžeme vidět výplně předního nárazníku lakované v barvě, stejně jako ikonické dvoubarevné provedení. Víko zavazadlového prostoru se otevírá elektronicky a nově i bezdotykově. Elektrické je rovněž otevírání bočních posuvných dveří.

Video se připravuje ...

Za nimi se v Multivanu ukrývá prostorná kabina, kde jsem se s výškou 178 cm poskládal do všech třech řad naprosto bez problému. Neměl jsem však na výstavišti zas až tolik prostoru pro laborování s jednotlivými sedadly (která lze mimochodem zcela vyjmout), proto si rozsáhlejší hodnocení raději necháme až na tradiční test.

Pracoviště řidiče ve velkém připomíná Golf. Jen se podívejte na ten digitální přístrojový štít či obrazovku multimediálního systému doprovázenou dotykovou lištou. Ani tady není podsvícená, což její využitelnost značně omezuje. Po vzoru svého „dárce“ Multivan zcela upustil od otočných ovladačů pro nastavování teploty či tradičních fyzických tlačítek ovládajících klíčové funkce vozu. Středobodem pro všechno toto dění se teď stává obrazovka multimédií.

Multivan stále vyniká ve variabilitě a úložných prostorách napříč celou kabinou. Nejvíce mě zaujala výsuvná konzola ve druhé řadě, kterou můžete mít v nízké poloze, případně ji zvednout nahoru a následně z ní vyklopit stolečky. Podobných zajímavých řešení je ve voze vícero, podrobně se s nimi seznámíme v průběhu blížících se mezinárodních jízd. Ty by se měly uskutečnit letos na podzim. První kusy nového „mulťáku“ se u nás objeví počátkem příštího roku.

Video se připravuje ...

Stanislav Kolman
Diskuze (8)

Doporučujeme

7. 9. 2021 18:33
Sakra
To je teda slátanina.. Pěknej hnus tohle. Nahoře hnusný golf, dole hnusná caddy a uprostřed pěkný ho*no.
7. 9. 2021 17:38
Sharan
Si to ty?
Avatar - Barry Lyndon
7. 9. 2021 16:23
z tohodle "kompromisu" dostanou dodávkáři psotník,
doteď měli pocit Überwagenu a najednou jim to postavili na součástkách z Golfu. :D Ale nesmutněte, i výhodu to má, konečně zajedete do podzemních garáží. :yes:
Avatar - kuk
7. 9. 2021 10:55
Blé. Udělali z minidodávky MPV. Krok špatným směrem.
Ten nepřehlednej dvojitej A sloupek je katastrofa. ;-\
Avatar - SKAY
7. 9. 2021 07:39
Dodávka
Pěkné MPV :D