Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen Multivan T7
Volkswagen Multivan T7
Volkswagen Multivan T7
Volkswagen Multivan T7
22
Fotogalerie

Nový Volkswagen Multivan T7 je tu. Nižší, hybridní, s novým interiérem a jediným turbodieselem

Novému VW Multivan autoři říkají MUV, multifunkční užitkové auto. Chce zůstat praktický jako dnes, avšak charakterově se přiblížit osobním automobilům.

Volkswagen oficiálně představuje novou generaci modelu Multivan, s interním označením T7. Je to nejdůležitější novinka divize Volkswagen Užitkové vozy letošního roku, nová generace legendárního automobilu navíc tentokrát znamená významné změny.

S příchodem nového Multivanu se totiž řada T, známá také jako Bulli, postupně rozkročí na tři pilíře. Jedním je stávající T6.1, které se ve formě modelů Transporter a Caravelle nadále zaměří na firemní klientely, spolu s odvozeným obytným vozem California. Druhým je právě nový Multivan, nově přiblížený více osobním autům, díky platformě MQB známé z osobních VW. A třetím bude čistě elektrický ID.Buzz, využívající platformu MEB, který se v roce 2022 představí v osobní i užitkové verzi.

Dvě délky

Multivan T7 se v tomto směru stává v podstatně plnohodnotným MPV. Automobilka mu tedy říká MUV - multi-užitkové vozidlo, což má odkazovat na kombinaci praktičnosti dodávky s komfortem osobního auta.

Design automobilu každopádně navazuje na předchůdce, sám výrobce dokonce mluví o inspiraci minulými generacemi. Vodorovná linka na bocích je prvek z T3, řešení kapoty zase odkazuje na T4. Úplnou novinkou jsou rozdělené A sloupky, pro lepší výhled do stran. Příplatkový diodový světelný pás na přídi zase Multivan přibližuje ostatním dnešním Volkswagenům, zatímco kola jsou nově až 19palcová.

Oproti předchůdci je však základní provedení delší a širší. S délkou 4.973 mm se natáhl o 69 mm, s šířkou 1.941 mm se zase rozšířil o 37 mm. Zároveň je však o podstatných 47 mm nižší (výška 1.903 mm). Rozvor se pak natáhl o nebývalých 124 mm, na výsledných 3.124 mm. Dostupná nicméně bude i delší verze, rozvor si sice zachová, celková délka se však díky prodlouženému zadnímu převisu natáhne na 5.173 mm.

Moderní a praktický

Inspirace osobními vozy je pak výrazně patrná také uvnitř, Multivan totiž přebírá koncepci třeba z nového Golfu. Standardem se stává digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 10,25", doplněný o 10" dotykovou obrazovku multimediálního systému. Automobil tudíž podobně jako Golf sází primárně na dotykové ovládání. Z předchůdců si však Multivan uchovává možnost přístupu zadních sedadel z těch předních. Nadále tu proto chybí klasická středová konzole, místo uvolňuje třeba elektronická parkovací brzda nebo shift-by-wire volič převodovky.

Právě praktičnost má být výsadou nového Multivanu. Interiér sice byl přepracován, nadále však nechybí systém kolejnic pro sedačky, díky čemuž je lze posouvat, stejně jako třeba multifunkční stolek. Sedačky jsou samostatné, a to nově včetně těch ve třetí řadě - velká trojmístná lavice je tak pryč. To usnadňuje manipulaci se sedadly při změně jejich konfigurace, čemuž dále napomáhá jejich odlehčení. Jsou o čtvrtinu lehčí než dosud, váží tak 23 až 29 kg.

To ve výsledku dále zlepšuje modularitu, protože je nově možné vyjmout třeba jen jednu zadní sedačku, pro převoz kol uvnitř. Zavazadelník má mimochodem u základní verze objem 469 litrů, zvětšit však lze až na 1.844 litrů (1.850 litrů s příplatkovou panoramatickou střechou) po sklopení třetí řady, respektive až na 3.672 litrů při dvoumístné konfiguraci. U prodlouženého Multivanu má kufr standardně 763 litrů. Po sklopení sedadel pak 2.171 litrů, respektive až 4.005 litrů (4.053 s panoramatickou střechou).

Jediný turbodiesel

Důležitou změnou oproti předchůdcům je také nabídka pohonných jednotek. Vůbec poprvé v historii totiž bude k dispozici Multivan eHybrid, plug-in hybrid kombinující přeplňovaný benzinový motor 1.4 TSI (110 kW) s 85kW elektromotorem o kombinovaném výkonu 160 kW.

K dispozici však budou také klasické spalovací motory. V duchu doby však nový Multivan primárně vsadí na benzinové jednotky, k dispozici budou čtyřválce 1.5 TSI (100 kW) a 2.0 TSI (150 kW). Turbodiesely zastoupí výhradně 2.0 TDI se 110 kW, který nabídku obohatí v roce 2022.

Všechny jednotky přitom budou standardně spárovány s dvouspojkovou převodovkou. U plug-in hybridu bude šestistupňová, jinak bude sedmistupňová. Poháněná budou přední kola, do budoucna však není vyloučen příchod čtyřkolky.

Přezbrojení na modulární platformu MQB znamená také rozmach různých elektronických asistentů. K dispozici bude třeba systém poloautomatického řízení kombinující funkce adaptivního tempomatu a udržováním v jízdním pruhu, stejně jako třeba systém komunikace Car2X. O pořádné osvícení ve tmě se pak postarají LED matrix světlomety.

Multivan přebírá i další prvky z osobních aut. Novinkou je bezdotykové otevírání víka kufru nebo bočních posuvných dveří, stejně jako panoramatická střecha, hudební systém Harman Kardon s 14 reproduktory o výkonu 840 W nebo ambientní osvětlení kabiny.

Na český trh bude nový VW Multivan T7 uveden v lednu 2022.