Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Volkswagen Multivan T7 je tu. Nižší, hybridní, s novým interiérem a jediným turbodieselem

David Bureš David Bureš 10. 6. 2021 • 22:13
22
58
Zobrazit náhledy (22)
Volkswagen Multivan T7 Volkswagen Multivan T7 Volkswagen Multivan T7 Volkswagen Multivan T7 Volkswagen Multivan T7 Volkswagen Multivan T7 Volkswagen Multivan T7 Volkswagen Multivan T7 Volkswagen Multivan T7 Volkswagen Multivan T7 Volkswagen Multivan T7 Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan Trendline Volkswagen Multivan Trendline Volkswagen Multivan Trendline Volkswagen Multivan Trendline

Novému VW Multivan autoři říkají MUV, multifunkční užitkové auto. Chce zůstat praktický jako dnes, avšak charakterově se přiblížit osobním automobilům.

Volkswagen oficiálně představuje novou generaci modelu Multivan, s interním označením T7. Je to nejdůležitější novinka divize Volkswagen Užitkové vozy letošního roku, nová generace legendárního automobilu navíc tentokrát znamená významné změny.

S příchodem nového Multivanu se totiž řada T, známá také jako Bulli, postupně rozkročí na tři pilíře. Jedním je stávající T6.1, které se ve formě modelů Transporter a Caravelle nadále zaměří na firemní klientely, spolu s odvozeným obytným vozem California. Druhým je právě nový Multivan, nově přiblížený více osobním autům, díky platformě MQB známé z osobních VW. A třetím bude čistě elektrický ID.Buzz, využívající platformu MEB, který se v roce 2022 představí v osobní i užitkové verzi.

Dvě délky

Multivan T7 se v tomto směru stává v podstatně plnohodnotným MPV. Automobilka mu tedy říká MUV - multi-užitkové vozidlo, což má odkazovat na kombinaci praktičnosti dodávky s komfortem osobního auta.

Design automobilu každopádně navazuje na předchůdce, sám výrobce dokonce mluví o inspiraci minulými generacemi. Vodorovná linka na bocích je prvek z T3, řešení kapoty zase odkazuje na T4. Úplnou novinkou jsou rozdělené A sloupky, pro lepší výhled do stran. Příplatkový diodový světelný pás na přídi zase Multivan přibližuje ostatním dnešním Volkswagenům, zatímco kola jsou nově až 19palcová.

Oproti předchůdci je však základní provedení delší a širší. S délkou 4.973 mm se natáhl o 69 mm, s šířkou 1.941 mm se zase rozšířil o 37 mm. Zároveň je však o podstatných 47 mm nižší (výška 1.903 mm). Rozvor se pak natáhl o nebývalých 124 mm, na výsledných 3.124 mm. Dostupná nicméně bude i delší verze, rozvor si sice zachová, celková délka se však díky prodlouženému zadnímu převisu natáhne na 5.173 mm.

Moderní a praktický

Inspirace osobními vozy je pak výrazně patrná také uvnitř, Multivan totiž přebírá koncepci třeba z nového Golfu. Standardem se stává digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 10,25", doplněný o 10" dotykovou obrazovku multimediálního systému. Automobil tudíž podobně jako Golf sází primárně na dotykové ovládání. Z předchůdců si však Multivan uchovává možnost přístupu zadních sedadel z těch předních. Nadále tu proto chybí klasická středová konzole, místo uvolňuje třeba elektronická parkovací brzda nebo shift-by-wire volič převodovky.

Právě praktičnost má být výsadou nového Multivanu. Interiér sice byl přepracován, nadále však nechybí systém kolejnic pro sedačky, díky čemuž je lze posouvat, stejně jako třeba multifunkční stolek. Sedačky jsou samostatné, a to nově včetně těch ve třetí řadě - velká trojmístná lavice je tak pryč. To usnadňuje manipulaci se sedadly při změně jejich konfigurace, čemuž dále napomáhá jejich odlehčení. Jsou o čtvrtinu lehčí než dosud, váží tak 23 až 29 kg.

To ve výsledku dále zlepšuje modularitu, protože je nově možné vyjmout třeba jen jednu zadní sedačku, pro převoz kol uvnitř. Zavazadelník má mimochodem u základní verze objem 469 litrů, zvětšit však lze až na 1.844 litrů (1.850 litrů s příplatkovou panoramatickou střechou) po sklopení třetí řady, respektive až na 3.672 litrů při dvoumístné konfiguraci. U prodlouženého Multivanu má kufr standardně 763 litrů. Po sklopení sedadel pak 2.171 litrů, respektive až 4.005 litrů (4.053 s panoramatickou střechou).

Jediný turbodiesel

Důležitou změnou oproti předchůdcům je také nabídka pohonných jednotek. Vůbec poprvé v historii totiž bude k dispozici Multivan eHybrid, plug-in hybrid kombinující přeplňovaný benzinový motor 1.4 TSI (110 kW) s 85kW elektromotorem o kombinovaném výkonu 160 kW.

K dispozici však budou také klasické spalovací motory. V duchu doby však nový Multivan primárně vsadí na benzinové jednotky, k dispozici budou čtyřválce 1.5 TSI (100 kW) a 2.0 TSI (150 kW). Turbodiesely zastoupí výhradně 2.0 TDI se 110 kW, který nabídku obohatí v roce 2022.

Všechny jednotky přitom budou standardně spárovány s dvouspojkovou převodovkou. U plug-in hybridu bude šestistupňová, jinak bude sedmistupňová. Poháněná budou přední kola, do budoucna však není vyloučen příchod čtyřkolky.

Přezbrojení na modulární platformu MQB znamená také rozmach různých elektronických asistentů. K dispozici bude třeba systém poloautomatického řízení kombinující funkce adaptivního tempomatu a udržováním v jízdním pruhu, stejně jako třeba systém komunikace Car2X. O pořádné osvícení ve tmě se pak postarají LED matrix světlomety.

Multivan přebírá i další prvky z osobních aut. Novinkou je bezdotykové otevírání víka kufru nebo bočních posuvných dveří, stejně jako panoramatická střecha, hudební systém Harman Kardon s 14 reproduktory o výkonu 840 W nebo ambientní osvětlení kabiny.

Na český trh bude nový VW Multivan T7 uveden v lednu 2022.

Související články

Témata
18. 6. 2021 12:50
Re: Motor x hmotnost
hmotnost bude 1.862 kg az 2.067 kg
viz dale.... a na uvedenem webu nebo youtube pod jmenem videa
"VW T7 Multivan (2021) Die Weltpremiere des NEUEN Bulli!"


Weltpremiere VW T7
- Ich zeig euch alles was NEU ist!
- Und: Alles ist Neu!
- Wird schon mehr als 70 Jahre gebaut
- Jetzt in 7ter Generation
- komplett neu konzipiert

Design:

Vorne:
Künftig zwei Größen beim Multivan:
- Multivan
- Multivan, Langversion mit 20 cm größerem Überhang hinten

- Die Ausstattungslinien:
- Multivan
- Multivan Life
- Multivan Style

- DNA seiner Vorgänger ()
- Anspruch: Sympathischer Blick und Zeitloses Design
- Flachere und größere Windschutzscheibe
- prägnant nach vorn gezogene Motorhaube (wie T4)
- glattflächige Stoßfänger (wie bei T1)

- Serienmäßig: LED-Scheinwerfer
- Optional: „IQ.LIGHT – LED-Matrixscheinwerfer“

- Neu: beleuchtete LED-Querspange im Kühlergrill als weiteres Element des Tagfahrlichts (Serie Style)

Seite:

- Länger, breiter, flacher
- Länge: 4.97 m (5.17 LV) (+7cm)
- Breite mit Außenspiegel: 1.94 m (+4cm)
- Höhe: 1.90 m (-5cm)
- Radstand: 3.12 m (+12 cm)
- Ladekante: 58 cm
- cw-Wert: 0,30

- bis zu 7-Sitzen
- Gestreckten als Vorgänger durch Radstand
- Kurze Überhänge
- Räder bis zu 19 Zoll (zuvor bis 18 Zoll)
- zusätzliches Seitenfenster an A-Säule (T1-T3)
- Chromband Charakterlinie (ab Style) wie (wie T3)
- drei möglichen Zweifarblackierungen
- Erstmals Panorama Dach
- Optional zwei Schiebetüren (Multivan, Life)
- Optional elektrisch (in Style)
- Auch mit Gestensteuerung
- Und Zuziehfunktion

Heck:
-
- Heckspoiler
- serienmäßig: LED-Rückleuchten (zweigeteilten)
- optional: elektrische Heckklappe mit Gestensteuerung
- Optional: zuziehhilfe

- Laderaumlänge maximal: 2.43 m
- Laderaumlänge LV maximal: 2.63 m
- nur noch Einzelsitze im Fond
- Rückbank in der dritten Sitzreihe abgeschafft
- Um bis zu 25% leichter
- Wiegen zwischen 23 und 29 Kilo
- Einfach ein und ausgebaut
- Schienen bestromt
- Für optionale Sitzheizung
- Passagier-Erkennung
- Flexibel auf neuem Schienensystem verstellbar
- 5-Sitze Individuell aufteilbar
- Optional Sitze der 2. Reihe um 180 Grad drehbar
- Multitool: Neuer Fondtisch

- Kofferraum: 469 - 1.844 - 3.672
- LV Kofferraum: 763 - 2.171 - 4.005
- Anhängelast: 1.600 bis 2.000 kg

Motor:

- Gewicht: 1.862 kg bis 2.045 kg
- Gewicht LV: 1.884 kg bis 2.067 kg

Die Antriebsversionen (Debüt 2021)
• 1.5 TSI
- 100 kW / 136 PS (7-Gang-DSG, Front)
- 220 Nm
• 2.0 TSI
- 150 kW / 204 PS (7-Gang-DSG, Front)
- 320 Nm
- Wie Golf GTI
• eHybrid
- 160 kW / 218 PS Systemleistung (6-Gang-DSG, Front)
- Verbrenner: 150 PS
- E-Maschine: 116 PS
- System: 218 PS
- 350 Nm
- 13 kwh Akku (im Unterboden)
- 50 km
- Bis 130 km/h elektrisch

Ab 2022: Vierzylinder-Turbodiesel (TDI) mit einer Leistung von 110 kW / 150 PS

Innen:

- 10,25 Zoll „Digital Cockpit“
- Dazwischen: Shift-by-wire-Schaltung (DSG)
- Für besseren Durchstieg von vorn nach hinten
- Deshalb niemals klassische Mittelkonsole
- Aber Neue Ablagemöglichkeit
- 10,0 Zoll „Infotainmentsystems“
- „Ready 2 Discover“
- Optional:
- „Discover Media“
- „Discover Pro“
- HUD
- Optional: 360-Grad-Darstellung „Area View“
- „We Connect Plus“ (drei Jahren kostenfrei)
- via Smartphone
- „Verriegeln & Entriegeln“
- „Online-Standheizung“
- 840-Watt-Soundsystem von Harman Kardon
- Ambientebeleuchtung
- elektrisch betätigt wird die Parkbremse
- Analoge Handbremse abgeschafft

- Je nach Ausstattung sind es mehr als 20 Systeme
- Die Assistenzsysteme

Fazit:
- Bisher T6.1: ab 35.690 Euro
- Künftig spekuliert: unter 40.000 Euro

- Schwer zwischen Sharan, Caddy und T7 zu entscheiden

__

Mehr findest du von uns auch hier:
www.thecarcrash.de
12. 6. 2021 11:38
Re: Prd je tu
Kolega dělal v 80tkm spojku ale tahá vozejk i dost těžký jak jsem slyšel takže pokud se něco s jakýmkoliv autem stane dřív než je běžné tak z 90 procent za to může řidič a těch zbylých procent může být výrobní vada.
11. 6. 2021 23:09
Re: Motor x hmotnost
Tak to prrr, Touran s 1.4TSI má 1680kg, tohle je větší a s 1.5 a 7mi místy nebude po 1,9t, takže to bude bída, navíc ta 1.5 je podladěná na 100kW… úplně zbytečně :no:
Avatar - Mikesus
11. 6. 2021 17:58
Re: Vzhledem k tomu,
rozdíl je ten, že dement v autě se ti necpe mezi auta v koloně a nepostaví se první na semafor. Kde pak není schopen se rozjet na zelenou.
Za volantem mám strategii "žij a nech žít", tedy nikoho neotravuj a klidně uvolni místo. Ale bohužel tím se někteří řidiči a většina motorkářů vůbec neřídí a často dělají schválnosti.
Navíc dle kari.laz je ten hybrid línej, takže nemám ani co si dokazovat.
Avatar - Mikesus
11. 6. 2021 17:57
Re: Vzhledem k tomu,
je vidět že vůbec netušíš která bije. Já těm motorkám taky uhíbám, i přesto že někteří jsou dementi, a neumí se rozjet z toho semaforu. Ale to jsou většinou ti, kteří se cpou všude za každou cenu.
Stále nechápeš, že když motorka ujede ze semaforu dřív než já, tak naopak jsem rád. Fakt bys mohl občas použít mozek.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku