Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

IAA živě: A pak že nejsou ve Frankfurtu auta. Je tu Audi RS 6 Avant!

Martin Machala
Diskuze (11)

Pár uklidňujících koutků jsem si ve Frankfurtu našel. Dobře mi bylo u Audi, u červeného kombíku RS 6 Avant. A pak jsem si odskočil ještě k RS 7 Sportback.

Asi se shodneme na tom, že šest set koní v kombíku vyšší střední třídy úplně potřeba není, bylo to ale velmi uvolňující, popojít pár kroků ke stánku Audi. Od stánku Volkswagenu, který okupovaly elektromobily ID.3.

Bylo to opravdu jenom pár kroků a ocitl jsem se vedle nádherně zbytečného červeného kombíku, který od ostatních kombíků A6 Avant převzal jenom přední boční dveře, střechu a páté dveře. I na tom je vidět, jak je Audi RS 6 Avant hezky marnotratné.

Audi sice v tiskové zprávě zdůrazňuje i ekologické aspekty věci, jako plachtění v rychlostech 55 až 160 km/h, případně stop-start, který osmiválec utne od 22 km/h. Pěkné, všechno i díky 48voltové palubní síti, podstatnější je ale síla dvojitě přeplňovaného čtyřlitrového osmiválce – rovných šest set koní a rovněž kulatých osm set newtonmetrů točivého momentu. To zní docela pěkně, ne? Stejně tak i zrychlení na stovku za 3,6 sekundy, případně maximálka až 305 km/h (s paketem Dynamic Plus, paket Dynamic odemkne omezovač na 280 km/h). Docela jsem zvědavý na příplatkový podvozek s ocelovými pružinami a stavitelnými tlumiči, co to bude znamenat v praxi. Ve spojení s karbon-keramickými kotouči (další příplatek, snižují však neodpruženou hmotnost o citelných 34 kg) by to mohlo být třeba už i okruhové svezení. Budu se těšit.

Na prvních fotkách jsem byl trošku v rozpacích z dost výrazné šedivé linky na zadním nárazníku, takhle naživo ale vše funguje skvěle. Ve výrazné červené budete mít navíc jistotu, že i minimálně zasvěcený pozorovatel pochopí, že u tohohle kombíku bude něco asi jinak. Vypadá fakt skvěle, svalnatec jeden. Musím říct, že se mi celá tahle myšlenka nadopovaného kombíku líbí čím dál víc. I když nepopírám, že smysl úplně nemá. Ale s objemem kufru 565 litrů můžete doma argumentovat i nějakou tou praktičností.

Pokud u vás doma není přepravní kapacita argumentem, možná vám dovolí sportovněji střižený RS 7 Sportback. Dynamické parametry jsou shodné, jenom si budete připadat… Nevím, sportovněji? Asi. Já bych zůstal u kombíku.

Zatím tedy netuším, kolik budu muset našetřit, objednávky Audi přijímá na přelomu roku, první kousky se pak v Česku objeví na začátku roku příštího.

Martin Machala
Diskuze (11)

Doporučujeme

Avatar - Ham.
11. 9. 2019 12:01
Re: Zajimavy
No možná sis toho nevšiml, ale v Evropě existuje hromada benzínek, kde přímo u výdejního stojanu je možnost zaplatit bezkontaktně kartou nebo mobilem a to jak v noci, kdy je to jenom samoobsluha, tak přes den, když funguje i kiosek vedle.
A konvenční auta nic spočítaného nemají, to že je pod ID3 sto komentářů vůbec nic neznamená. ID3 je prostě další EV na trhu, ani první ani poslední a VW jistě dobře ví, že musí být připravené, ale zároveň dobře ví, že musí rozvíjet i další pohony a rozvíjí je. EV se budou rozšiřovat, ale bude to postupný nárůst především v segmentech kde to dává smysl (městská doprava). Zpomalovat rozšíření bude nepřipravená infrastruktura, která není ideální ani v zemích jako je Norsko o ČR nemá vůbec smysl se zatím bavit. Ceny EV jsou také stále mimo, takže růst mohou zaznamenat nejbohatší země, ale jsou zde i chudší a vyloženě chudé země. A do třetice v okamžiku kdy EV zaujmou v kterékoliv zemi třeba 30% vozového parku, tak příslušný stát zaznamená obrovský výpadek spotřebních daní z nafty a benzínu a napálí spotřební daň v nějaké formě na elektřinu a v tu chvíli se růst zase zpomalí. A přidej si klidně další faktor a to je neschopnost Evropy nějakého racionálního postupu. Vsadím se, že tak jako je zde dnes snaha zelených likvidovat klasické pohony, tak za pár let zde bude jejich snaha likvidovat EV. Ono jim dojde, že přechodem na EV v Evropě se světová bilance vypouštění CO2 prakticky vůbec nezmění, naopak prudce stoupne, protože jejich "klacek" funguje jenom na evropské politiky, ale s Čínou nebo USA nehnou ani o milimetr a to co Evropa případně ušetří (ušetří-li, protože aby ušetřila musí totálně překopat svůj energetický mix) tyto velmoci "prošustrují" svým postupem, který na nějaké CO2 hází z vysoka velký bobek (stačí se podívat na roční nárůsty CO2 v Číně, která jistě bude nadšená přístupem Evropy a ochotně nám dodá jak suroviny, tak třeba celé baterky na naši expanzi, ovšem za cenu, že sama ještě razantněji bude navyšovat CO2).
Avatar - iudex
11. 9. 2019 08:45
Re: Zajimavy
Ak si si nevšimol, pod tým ID3 sú komentáre zväčša kritické až odmietavé. Konvenčné autá tu budú ešte desaťročia, pretože nikto zatiaľ nevymyslel efektívnejší spôsob individuálnej dopravy. Ak sa budú dať elektromobily nabiť pred každým činžiakom a za 10 minút, potom sa môžeme baviť o ich masovom rozšírení. V stave, keď si môžeš nabiť svoj elektromobil na dvoch nabíjačkách v obchodnom centre a bude to trvať 8 hodín, zostane elektromobil exotickou výstrelkou pre bohatých hipsterov. ;-)
Avatar - kari.laz
11. 9. 2019 08:36
Re: Zajimavy
Za pět minut i s ohřátou bagetou :D
Avatar - Dinar
11. 9. 2019 08:30
Interier
aktuální A6 mě zcela míjí a ani jeho vyšperkování u RS6 na tom nic nemění, je to bída. Zato exteriér RS6 je naprosto parádní, je to malinko okázalé, ale přesně tak malinko, aby to demonstrovalo, že jde o vrchol řady, rozkročené a přikrčené, jen stojí a už předvádí potenciál, krásné detaily, prostě :yes:
10. 9. 2019 22:24
Re: Zajimavy
5 minut? To vis ze jo, a platit bude kdo jako? :-[]

Konvencni auta to maj spocitany, pod id3 je pres sto komentaru, tady jenom par blaznu a moje sarkasticky recicky :-[]