Nové Audi RS 6 Avant je opět rodinným supersportem. Nabízí 600 koní a až 305 km/h!
Letošní rok je u Audi ve znamení sportovních novinek řad S a RS. Jednou z nich je i nová generace RS 6 Avant, která poprvé v historii zamíří i na severoamerický trh.
Audi ještě do konce letošního roku chystá představení šesti sportovních novinek s písmeny RS v názvu. Prvním odhaleným z této šestice se stává nová generace Audi RS 6 Avant, kterou si veřejnost poprvé prohlédne během zářijového autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.
Audi RS 6 Avant i ve své nejnovější generaci stojí na základech modelu A6 Avant, ale na první pohled je jasné, že z něj skutečně jen vychází. Novinka již v případě povrchových panelů karoserie se svými výrazně méně výkonnými příbuznými sdílí pouze pár předních dveří, střechu a víko zavazadlového prostoru. Vše ostatní od předního nárazníku s maskou chladiče přes kapotu motoru a blatníky až po zadní nárazník vzniklo přímo pro RS 6 Avant.
Agresivní vizáž pak umocňuje i snížení světlé výšky o 20 mm oproti výchozímu A6 Avant a standardní 21palcová kola s pneumatikami o rozměrech 275/35 ZR21, která mohou být na přání nahrazena 22palcovými koly s pneumatikami o rozměrech 285/35 ZR22.
Brzdový systém, ukrývající se za koly využívá standardně ocelové vrtané kotouče o průměru 420 mm vpředu a 370 mm, které však mohou uvolnit místo karbon-keramickým kotoučům o průměru 440 mm a 370 mm, snižujícím neodpruženou hmotnost o výrazných 34 kg. Brzdové třmeny mohou být lakovány šedou, modrou nebo červenou barvou.
Audi RS 6 Avant standardně disponuje progresivním řízením a adaptivním vzduchovým podvozkem. Ten při rychlostech nad 120 km/h snižuje světlou výšku vozu o 10 mm, ale v případě potřeby umí vůz i přizvednout o 20 mm, čímž se RS 6 Avant dostává na světlou výšku standardního A6 Avant. Na přání je pak k dispozici podvozek Dynamic Ride Control s ocelovými pružinami a stavitelnými tlumiči.
Srdcem novinky je čtyřlitrový vidlicový osmiválec s přeplňováním dvojicí turbodmychadel, spolupracující s 48voltovou palubní síti, který disponuje nejvyšším výkonem 441 kW (600 k) a točivým momentem 800 N.m, dostupným od 2100 do 4500 otáček za minutu. Minulá generace RS 6 Avant poskytovala v základním provedení 412 kW (560 k) a ve verzi Performance nabízela 605 koní (445 kW).
Audi vedle nejvyššího výkonu a točivého momentu nezapomíná zdůraznit, že RS 6 Avant ve své nové generaci dokáže při rychlostech od 55 do 160 km/h doslova plachtit s vypnutým motorem. Systém start-stop, který lze deaktivovat, umí vypnout motor při rychlostech od 22 km/h a podobně jako předchozí generace RS 6 Avant umí i ta nejnovější odpojovat polovinu válců. Podle materiálů automobilky tak lze při každodenním provozu ušetřit až 0,8 litru benzinu na 100 kilometrů.
Samozřejmostí pro RS 6 Avant je pohon všech kol quattro, který spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic. Točivý moment je rozdělován mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60, ale v případě potřeby může až 70 % točivého momentu mířit jen k předním kolům nebo naopak až 85 % točivého momentu může být určeno pro zadní kola.
Téměř vše je u Audi RS 6 Avant podřízeno rychlosti a není tedy divu, že zvládá akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,6 s a z 0 na 200 km/h za 12,0 s. Maximální rychlost je tradičně omezena na 250 km/h, ale díky paketům Dynamic a Dynamic Plus může omezovač zasahovat až při rychlostech 280 km/h, resp. 305 km/h.
Interiér kombinuje sportovní styl s luxusem a vedle vybraných materiálů se špičkovým dílenským zpracováním se pyšní 12,3palcovým digitálním přístrojovým štítem, nabízejícím i informace o tlaku v pneumatikách, teplotě oleje v motoru nebo údaje o přetížení či měření časů na kolo. Řidič má mimo jiné k dispozici šest jízdních režimů, z nichž dvojice s označením RS1 a RS2 nabízí možnost individuálního nastavení řady systémů. Přístrojový štít pak doplňuje 10,1palcový displej multimediální systému a 8,6palcový displej, jehož prostřednictvím je ovládána klimatizace.
Audi RS 6 Avant vedle svých dynamických schopností a luxusního interiéru hodlá nabídnout i praktické přednosti a to především v podobě svého zavazadlového prostoru. Ten má základní objem 565 litrů a po sklopení zadních sedadel dělených v poměru 40:20:40 nabízí až 1680 litrů.
Záplava RS novinek Audi odkazuje i na letošní 25. výročí od příchodu prvního takového modelu, Audi RS2 Avant, které debutovalo v roce 1994. Vedle nové RS 6 Avant čtyři kruhy pro letošní rok chystají též nové generace RS 7 Sportback a RS Q3, modernizaci RS 4 Avant a úplné novinky v podobě RS Q8 a RS Q3 Sportback. Velké modely vsadí na čtyřlitrový osmiválec, zatímco RS 4 Avant na šestiválec a RS Q3 na charakterní 2,5litrový pětiválec.