Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Icon Derelict Wild Thing: Starý Volkswagen 181 pohání elektromotor

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 11. 5. 2017 • 15:27
14
Zobrazit náhledy (14)
Icon Derelict Wild Thing Icon Derelict Wild Thing Icon Derelict Wild Thing Icon Derelict Wild Thing Icon Derelict Wild Thing Icon Derelict Wild Thing Icon Derelict Wild Thing Icon Derelict Wild Thing Icon Derelict Wild Thing
Elektrické konverze veteránů nejsou v současnosti nijak výjimečné. Jednu z nich má na svědomí už poměrně známá americká společnost Icon.

Firma Icon Jonathana Warda proslula hlavně „restomody“, klasickým Toyotám Land Cruiser FJ40 či Fordům Bronco je schopna a ochotna implantovat moderní techniku, ale vzhledově je restauruje do takřka původní podoby. To vlastně platí i o nejnovějším projektu Derelict, ten zastřešuje jednorázové stavby a konverze, zatímco LC si můžete koupit klidně jako kompletní auto.

V jeho rámci stvořili Američané žlutou hranatou věc, která bzučí. Doslova, protože Volkswagenu 181 v USA neřeknou jinak než „The Thing“ (věc). Vůbec první elektromobil firmy si vzal za základ žlutého hranatého klasika. Vzadu ale nebrumlá vzduchem chlazená plochá šestnáctistovka s 34 kW (47 k), jako u původní americké specifikace z roku 1973.

Icon svou kreaci nazvali „Wild Thing“, tedy divoká věc. Není divu, dokáže i driftovat, což s původní pohonnou jednotkou rozhodně nešlo. A je s ní vůbec spousta legrace. Prototyp jezdil už takřka před dvěma lety, nyní byl definitivně dokončen. Elektromotor AM Racing, který jej pohání, má totiž výkon 134 kW (182 k) a dává mezi 244 a 285 N.m. To je skoro čtyřikrát více koní! Samotná poháněcí soustava vzadu příliš místa nezabírá a vypadá, jako kdyby tam byla odjakživa. Američané si dali práci i s konečným vzhledem, žádná změť kabelů, nic takového.

Baterie našly místo v přídi, tam, kde se původně nacházel zavazadelník. Akumulátory mají kapacitu 40 kWh. Podvozek dostal nastavitelné pružiny a kotoučové brzdy Wilwood. Užitkový vzhled zůstal zachován do nejvyšší možné míry, dokonce i chladicí „kapsy“ vzadu a víčko nádrže v pravém předním blatníku! V interiéru však najdeme místo hlavního přístroje pod volantem displej a posílené audio s reproduktory vpředu i vzadu. Černá odnímatelná střecha je pevná, nikoli plátěná. Ale hardtop se dá samozřejmě sejmout a čelní sklo sklopit dopředu. Ideální auto na léto?

Video:YouTube/Jonathan Ward

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud