Icona Fuselage: Italsko-čínský elektrosporťák
Na letošním šanghajském autosalonu se vedle významnějších sériových novinek představil také koncept Fuselage od čínsko-italského designérského studia Icona. Fuselage je studie čtyřmístného elektrického sportovního vozu.
Automobil zaujme svými dynamickými liniemi. Dominantou přídě s negativním sklonem je mohutná čelní maska, zatímco diodové čelní světlomety jsou ryze minimalistické.
Zvláštností při pohledu z boku je vedle polykarbonátových průhledných ráfků rovněž řešení dveří. Vůz s dlouhým profilem má dvojici křídlových dveří, které prostupují celým bokem a usnadňují tak nástup i na zadní sedadla. Podobné řešení v šedesátých letech použil koncept Lamborghini Marzal, ze kterého později vzniklo sériové Lamborghini Espada.
Řešení zádě s prudce klesajícím, miniaturním zadním sklem zase v mnohém připomíná Mitsubishi Lancer Sportback. Také zadní světla jsou tvořena pouze dvojicí úzkých pásů, které prostupují až do boku auta.
Interiér je podle dostupných snímků ryze funkční a minimalistický jako zbytek auta, pasažéři se mohou posadit do čtveřice sportovních sedaček.
Studii doplňuje jen minimum informací o jejích technických údajích. Elektrický sporťák má zrychlit z 0-100 km/h za 4,5 s a zvládne pokořit rychlost 200 km/h. Elektromotor čerpá energii z baterií, které jsou umístěny v centrálním tunelu, což má vylepšit polohu těžiště auta. Hmotnost akumulátorové sady je 360 kg.
Designérské studio Icona bylo založeno na počátku loňského roku v Číně. Přestože sídlí v největší zemi světa, mezi zaměstnanci převažují evropští designéři. Firma se ve spolupráci s italskými firmami Tecnocad Progetti a Cecomp snaží proniknout na čínské a další asijské trhy. Dramaticky rostoucí počet čínských automobilek znamená pro podobné projekční kanceláře slibnou budoucnost.