Šanghaj 2011: Autosalonová galerie č.2
Díky pozvání Škoda Auto může redakce Auto.cz dopřát svým čtenářům vlastní fotografie přímo z Auto Shanghai 2011.
Jedničkou na čínském trhu je Volkswagen Lavida. Kompletně předesignovaná Bora/Jetta 4. generace je zdařile tvarovaným sedanem, byť zepředu má na evropské poměry poněkud nevýrazné tvary. Zezadu ale zaujme nápaditou hrou křivek, u vystavovaného kusu s motorem 1,4 TSI pak překvapí nakřivo připevněná cedulka s názvem modelu.
Název Bora si Volkswagen schovává pro sportovněji střižený sedan, který obzvlášť v červeném provedení skvěle naplňuje myšlenku moderního levného sedanu. Čínský Tiguan naopak hraje na luxus – má vlastní tvář a prodloužený rozvor.
SEAT právě vstupuje na čínský trh. Své modely ale zatím nebude vyrábět v Číně. S importem se však pojí povinnost platit clo, což znamená konkurenční nevýhodu.
U Mazdy nás zaujaly dva speciální modely. Mazda2 se (nejen) v Číně prodává jako sedan, Mazda8 je zase velkoprostorový vůz největší kategorie.
Největší část druhé šanghajské galerie jsme se ale rozhodli věnovat produkci čínských automobilek. Těmi nejzajímavějšími modely se budeme zabývat v samostatných článcích. Pro zatím nabízíme SUV BYD S6 a malý sedan Roewe 350.