Impozantní roznožka od Volvo Trucks v pařížském Louvru
Společnost Volvo Trucks uvedla film s názvem „Impozantní roznožka“ (The Epic Split) v polovině listopadu loňského roku a v dodnes jej shlédlo téměř 69 milionů diváků na YouTube.
Musée de la Publicité kontaktovalo Volvo Trucks pouhý týden po uvedení filmu s Jean-Claude Van Dammem s dotazem, zda by tento snímek bylo možné vystavovat. Od konce letošního ledna je díky tomu k dispozici všem návštěvníkům jako součást stálých sbírek muzea. To se od roku 1999 věnuje shromažďování reklamních předmětů a nyní má mimo jiné sbírku více 18.500 filmů.
Volvo Trucks tímto snímkem navázalo na předchozí čtveřici podobně laděných reklamních filmů. První z nich byl s provazochodkyní Faith Dickey natočený k příležitosti premiéry nové generace modelové řady FH. Ve druhém si letos roli kaskadéra vyzkoušel samotný prezident společnosti Volvo Trucks Claes Nilsson. Ve třetím předvedl ovladatelnost Volva FMX malý křeček Charlie a ve čtvrtém ujíždělo Volvo FL před stádem býků.
Videa s křečkem Charliem a Jean-Claude Van Dammem demonstrují schopnosti a přednosti oceněného systému Volvo Dynamic Steering. Ten díky využití hydraulického posilovače řízení a elektronicky řízeného elektromotoru téměř zcela eliminuje vibrace přenášené do volantu.
Reklama, v níž Jean-Claude Van Damme provádí svou roznožku, se vedle popularity a zařazení do sbírek uměleckých reklamních předmětů dočkala i extrémně velkého počtu parodií. Mezi první patřil nezdařený pokus o roznožku za pomoci ručně tlačených vozíků a krátce potom se začala šířit parodie s českým prezidentem Milošem Zemanem.