Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Infiniti nabízí svezení s novými turbodiesely 3,0 V6 (175 kW, 550 Nm) v modelech FX30d a EX30d

Ondřej Láník
Diskuze (6)
Ještě před zahájením prodeje naftových crossoverů pořádá Infiniti pro své zákazníky evropskou tour. Česká republika bude 13. a 14. května 2010 jejím prvním zastavením.

Prvních 20 let své existence se značka Infiniti soustředila výhradně na zážehové agregáty, vstup na evropské trhy ale přinesl nutnost nabídnout i turbodiesel. V roce 2010 se tak evropští zákazníci dočkají nového šestiválcového turbodieselu.

Vývojové práce byly zahájeny v roce 2005. Mezi zvažovanými konfiguracemi byly V6 i V8, nakonec se konstruktéři Aliance Renault Nissan rozhodli pro šestiválec s neobvyklým úhlem sevření válců 65°. Důvodem byly kompaktní rozměry a také nutnost zástavby agregátu do současných modelů Infiniti, které nemají motorový prostor dimenzovaný pro podélnou instalaci velkého turbodieselu.

Výsledkem je motor V9X. Úhel sevření válců 65° je dostatečně malý, aby měl motor přijatelnou šířku, zároveň však umožňuje umístit turbodmychadlo mezi válce. Blok motoru je vyroben z grafitické litiny CGI. Volba zajišťuje dostatečnou tuhost a pohlcení hluku motoru při použití menšího množství materiálu, než by bylo nutné u hliníku. Materiál bloku má navíc lepší tepelnou odolnost. Hlava motoru je z hliníku, ventilový rozvod je poháněn řetězem.

Motor je osazen vstřikováním common rail Bosch s piezo-elektrickými vstřikovači, které pracují s maximálním tlakem 1800 bar. Ze zdvihového objemu 2993 cm3 (vrtání 84 mm, zdvih 90 mm) dává nejvyšší výkon 175 kW, maximum točivého momentu 550 Nm je dostupné mezi 1750 a 2500 min-1. Volnoběžné otáčky jsou nastaveny jen na 650 min-1.

Turbodiesel se začne prodávat nejprve v crossoverech EX30d (kombinovaná spotřeba 8,4 l/100 km) a FX30d (9,0 l/100 km). V obou případech bude standardně spojen se sedmistupňovou automatickou převodovkou.

Později se začne prodávat i v novém sedanu vyšší střední třídy M30d a postupně se dostane i do některých modelů značek Nissan a Renault. Výroba motoru probíhá ve francouzské motorárně Cleon.

S novým turbodieselem je možné se svézt v pražském Infiniti Centru ve čtvrtek 13.5.2010 nebo v pátek 14.5.2010 vždy od 10:00 do 20:00. K termínu zkušební jízdy je vhodné se zaregistrovat na stránkách Infiniti. K dispozici pro svezení budou také všechny ostatní modely aktuální nabídky.

Ondřej Láník
Diskuze (6)
Avatar - pelikoš
30. 4. 2010 15:37
Re: Ceny?
já bych tomu i věřil,protože dýzl je v kurzu 8-s
29. 4. 2010 21:12
Re: Ceny?
TO SI SNAD TEN "KARLOS" DĚLÁ SRANDU??? Nechci tomu věřit, že by to bylo dražší, když je o 100ks slabší!!!
29. 4. 2010 16:45
Re: Ceny?
Víc než za FX37, které je o sto koní silnější? :-O To se mi nechce věřit...
Avatar - pelikoš
28. 4. 2010 14:32
fx
fx je nádherný auto :yes:
28. 4. 2010 12:55
Re: Ceny?
Ještě je nedali, ale dá se předpokládat cca 1,5mio za FX