Infiniti M: Také Evropa dostane novou generaci velkého sedanu
Infiniti řady M stojí po ukončení výroby modelu Q45 na horním okraji nabídky japonské prémiové značky. Jeho třetí generace se bude poprvé nabízet na všech trzích, kde Infiniti působí, tedy i v České republice. S karoserií dlouhou 4945 mm a pohonem zadních kol se profiluje jako manažerský sedan, alternativa k BMW řady 5 a Mercedesu třídy E.
Hladké linie a obliny kombinují základní tvary menšího modelu G37 s designovým jazykem konceptu Essence. Rozvor dlouhý 2900 mm, který se blíží vozům o třídu větším, značně ovlivňuje celkové proporce, stejně jako nízký součinitel aerodynamického odporu s hodnotou 0,27. Boční dveře, kapota i víko zavazadlového prostoru jsou vyrobeny z hliníku.
Infiniti M využívá architekturu FM (Front Mid-ship) s motorem umístěným podélně za přední nápravou. Základní pohonnou jednotkou bude motor 3,7 V6 sdílený s ostatními modely v Evropě. V M37 dosáhne výkonu 235 kW a nevyššího točivého momentu 360 Nm, spojený bude standardně se sedmistupňovou automatickou převodovkou.
V této konfiguraci jde M na jaře do prodeje v USA, do Evropy se dostane v září 2010. Na evropské trhy se také dostane verze poháněná šestiválcovým turbodieselem, vůbec prvním vznětovým agregátem v 20leté historii automobilky. Od roku 2011 se pak bude prodávat i hybridní verze kombinující zážehový motor a elektromotor.
Výbava nového modelu bude obsahovat aktivní řízení všech kol 4WAS, adaptivní tempomat a řadu bezpečnostních systémů. Novinkou bude systém hlídající slepý úhel – kromě zvukového a vizuálního upozornění bude jako první asistent svého druhu aktivně zasahovat do řízení vozidla, aby předešel kolizi.
Dalším zajímavým prvkem bude audiosystém Bose o 16 reproduktorech vybavený funkcí potlačování nežádoucích hluků. Zvuk motoru v nízkých otáčkách bude eliminovat vysíláním zvukových vln s negativní frekvencí, které hluky vyruší. Kromě toho nové Infiniti dostane také inteligentní klimatizaci Forest Air a multimediální systém s dotykovou obrazovkou Conectiviti+.