Infiniti Q50 Eau Rouge má V6 biturbo z Nissanu GT-R a 575 koní
Luxusní divize japonského Nissanu sice ukázala sedan střední třídy Q50 v ostré specifikaci Eau Rouge v reálu již v Detroitu, ale tam o něm nic pořádně neřekla. Nadupaná verze je pojmenovaná podle slavné kopcovité vlásenky belgického okruhu Spa-Francorchamps. Pořád se jedná pouze o koncept, ten americký byl vínový, nové firemní fotky ukazují pouze motor, který je k vidění i na ženevském stánku. Infiniti se však blýsklo i statickou evropskou premiérou celého vozu.
O pohonnou jednotku nám jde ale hlavně, specifikace byly dosud tajemstvím. Jedná se o čtyřventilový vidlicový šestiválec přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Z přesného objemu 3799 cm3 dává 424 kW (575 k). Jeho původ hledejme v ďábelském GT-R. Sedmistupňová převodovka se pak stará o přenos kulaťoučkých 600 N.m na obě nápravy v poměru 50:50. Dynamické parametry rudé rakety jsou velmi slušné, sprint z klidu na stovku zvládá za zhruba čtyři sekundy, což ji posouvá mezi nejrychlejší sedany světa.
Q50 Eau Rouge tedy v tuto chvíli zůstává karbonovým konceptem, jehož vznik byl inspirován formulí 1. Tam Infiniti působí coby sponzor mistrovské stáje Red Bull Racing, její jméno se dokonce dostalo do názvu týmu. S produkcí čtyřdveřového bolidu se zatím nepočítá, respektive nebyla dosud oficiálně oznámena. Koupit si Evropané zatím budou moci pouze jinou novinku v této řadě: benzinový turbomotor se čtyřmi válci. Ten má objem 1991 cm3, poskytuje 160 kW a 320 N.m. Tuto porci přenáší sedmistupňový automat výhradně dozadu. Starý kontinent se dočká na podzim, krotší varianta se nám představuje na továrních snímcích v bílé perleti.
Infiniti už není japonskou luxusní odnoží Nissanu s působností pouze v USA, jako tomu bylo v roce 1989, kdy značka uvedla svůj první model na trh. Aktuálně je zastoupena v takřka padesátce států celého světa. V Zemi vycházejícího slunce a také ve Spojených státech se vozy vyrábějí, plánuje se produkce také v Číně a Evropě. Infiniti Motor Company Ltd. však paradoxně nemá od loňska sídlo v Japonsku, nýbrž v Hongkongu.