Infiniti se u Q50 vrátí k hydraulickému posilovači řízení
Současné elektrické posilovače řízení jsou prakticky dvou druhů: buď vyloženě tupé nebo v lepším případě odtažité. Řidiči ale pořádně nikdy neví, co se s předními koly děje. V případě Infiniti se na něj také snesla ostrá kritika z řad majitelů, nadšenců i motoristického tisku. Za příplatek k sedanu Q50 S dokonce nabízí „vyspělý“ systém drive-by-wire s názvem Direct Active Steering, tedy řízení „po drátech“ bez jakékoli mechanické vazby. Je doslova rozviklané, nepřesné a silnici pod sebou skoro necítíte. V USA kvůli němu ovšem došlo ke svolávací akci, několik softwarových chyb mohlo vést až ke ztrátě kontroly nad vozem. Není divu, že si jej zákazníci rovna nezamilovali a zamávalo to s image značky, která do té doby nabízela auta sice luxusní, ale zároveň také opravdu sportovní. A mix těchto dvou protichůdných vlastností byl u nich vyvážený.
Luxusní odnož japonského Nissanu má však řešení. Návrat k hydraulické klasice odvozené z G37, které se stále za oceánem prodává, jen dostalo nové označení Q40. Šéf produktového plánování Keith St. Clair v rozhovoru pro magazín Car And Driver řekl: „Někteří členové komunity nadšenců i motorističtí novináři navrhli, proč by auta nemohla těžit z lepšího pocitu z řízení, stejně jako tomu bylo u sedanu řady G.“ Vývoj nového systému už začal, inženýři představili změny japonským šéfům na jednom prototypu a ti je schválili. Prostě vzali hydrauliku z „géčka“ a implantovali ji do nástupce. Nebo ne? Pravda, úprav, které mají zajistit sportovnější zvuk, se na tomto konkrétním kusu dočkalo také výfukové potrubí. I „sound“ linoucí se z koncovek býval totiž ještě v nedávné minulosti jadrnější... A jak dopadly první testy? „Výsledky byly velmi jasné a výrazné. Auto je bomba řídit!“ řekl doslova St. Clair.
Z chyb je nutné se poučit a své současné hříchy odčinit. Infiniti nyní hledá nejrychlejší cestu jak změny přivést do sériové výroby a k běžné klientele. Majitelé budoucích Q50 S od modelového roku 2016 (tedy zhruba během jednoho roku) tak budou mít větší požitek z jízdy. Zatím se neví, zda se úpravy dotknou i běžných verzí a hybridu. Ano, sedan skutečně nabízí řádnou porci luxusu, ale sportovně se momentálně jen tváří. Redakce Auto.cz připravuje jízdní dojmy s evropskou verzí 2.0t z okolí Curychu. Ta dostala zážehové přeplňované srdce od Mercedesu.