Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Infiniti se u Q50 vrátí k hydraulickému posilovači řízení

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 3. 9. 2014 • 20:54
37
5
Zobrazit náhledy (37)
Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50
Elektrické posilovače řízení vládnou moderním automobilům. Znamená to ale prakticky ztrátu zpětné vazby od kol. Existuje řešení?

Současné elektrické posilovače řízení jsou prakticky dvou druhů: buď vyloženě tupé nebo v lepším případě odtažité. Řidiči ale pořádně nikdy neví, co se s předními koly děje. V případě Infiniti se na něj také snesla ostrá kritika z řad majitelů, nadšenců i motoristického tisku. Za příplatek k sedanu Q50 S dokonce nabízí „vyspělý“ systém drive-by-wire s názvem Direct Active Steering, tedy řízení „po drátech“ bez jakékoli mechanické vazby. Je doslova rozviklané, nepřesné a silnici pod sebou skoro necítíte. V USA kvůli němu ovšem došlo ke svolávací akci, několik softwarových chyb mohlo vést až ke ztrátě kontroly nad vozem. Není divu, že si jej zákazníci rovna nezamilovali a zamávalo to s image značky, která do té doby nabízela auta sice luxusní, ale zároveň také opravdu sportovní. A mix těchto dvou protichůdných vlastností byl u nich vyvážený.

Luxusní odnož japonského Nissanu má však řešení. Návrat k hydraulické klasice odvozené z G37, které se stále za oceánem prodává, jen dostalo nové označení Q40. Šéf produktového plánování Keith St. Clair v rozhovoru pro magazín Car And Driver řekl: „Někteří členové komunity nadšenců i motorističtí novináři navrhli, proč by auta nemohla těžit z lepšího pocitu z řízení, stejně jako tomu bylo u sedanu řady G.“ Vývoj nového systému už začal, inženýři představili změny japonským šéfům na jednom prototypu a ti je schválili. Prostě vzali hydrauliku z „géčka“ a implantovali ji do nástupce. Nebo ne? Pravda, úprav, které mají zajistit sportovnější zvuk, se na tomto konkrétním kusu dočkalo také výfukové potrubí. I „sound“ linoucí se z koncovek býval totiž ještě v nedávné minulosti jadrnější... A jak dopadly první testy? „Výsledky byly velmi jasné a výrazné. Auto je bomba řídit!“ řekl doslova St. Clair.

Z chyb je nutné se poučit a své současné hříchy odčinit. Infiniti nyní hledá nejrychlejší cestu jak změny přivést do sériové výroby a k běžné klientele. Majitelé budoucích Q50 S od modelového roku 2016 (tedy zhruba během jednoho roku) tak budou mít větší požitek z jízdy. Zatím se neví, zda se úpravy dotknou i běžných verzí a hybridu. Ano, sedan skutečně nabízí řádnou porci luxusu, ale sportovně se momentálně jen tváří. Redakce Auto.cz připravuje jízdní dojmy s evropskou verzí 2.0t z okolí Curychu. Ta dostala zážehové přeplňované srdce od Mercedesu.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Elektrický posilovač řízení
| 4. 9. 2014
Koukám, že se to tady hemží závodníky :-!
Elektrický posilovač řízení
| 3. 9. 2014
Ano, ale hydrauliku nic nenahradí. Možná auto bez posilovače (v nějakém lehkém britském sporťáku) :-)
Elektrický posilovač řízení
| 3. 9. 2014
Tak k elektrickému posilovači řízení se přecházelo kvůli emisím, ne?
Avatar - Typhoon
Elektrický posilovač řízení
| 3. 9. 2014
Teď už jen zbývá doufat, že na tento omyl příjdou i ostatní automobilky a vrátí se k hydraulickému posilovači.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku