Insignia debutovala v Londýně. Cenovka pro německý trh: 530 tisíc korun
Příjemným překvapením není jen velice nízký koeficient aerodynamického odporu (cx=0,27), ale také první zveřejněné ceny. V Německu bude základní verze s 1,6litrovým čtyřválcem ECOTEC k dostání za 22700 eur, tedy přibližně 530 tisíc korun. Informace poskytla německá automobilka v rámci včerejšího Press Day na londýnské autoshow.
Dvě verze se stejnou délkou
Design novinky asi nemá smysl znovu rozebírat, neboť jsme to už několikrát zevrubně udělali. Snad jen shrnutí, že jde o mix sportovního a přitom konzervativního designu, který při bočním pohledu má evokovat dojem kupé.
Hatchback i notchback mají shodnou délku 4830 mm a rozvor 2737 mm. Rozměrově je Insignia mezi premianty střední třídy. Je delší než většina jeho úhlavních konkurentů - Citroën C5, Ford Mondeo, Honda Accord, Mazda6 i Volkswagen Passat (kompletní srovnání rozměrů). Na délku ho ale přerostla Škoda Superb druhé generace (4838 mm), která má také větší rozvor (2761 mm).
Technické specifikace Opelu Insignia | |
Délka | 4830 mm |
Šířka | 1856 mm |
Výška | 1498 mm |
Rozchod kol | 2737 mm |
Zavazadlový prostor - hatchback | 520 l |
Zavazadlový prostor - notchback | 500 l |
Zavazadnový prostor po sklopení zadních sedaček - hatchback | 1070 l |
Zavazadlový prostor po sklopení zadních sedaček - notchback | 1010 l |
Zavazadnový prostor - sklopené sedačky, náklad až do stropu - hatchback | 1465 l |
Zavazadnový prostor - sklopené sedačky, náklad až do stropu - notchback | neumožňuje |
Pohotovostní hmotnost | 1503 kg |
Rozložení hmotnosti - hmotnosti (přední náprava/zadní) - hatchback | 56:44 |
Rozložení hmotnosti - hmotnosti (přední náprava/zadní) - notchback | 57:43 |
Normy plní na 100 procent
Paleta sedmi motorů, nabízených v okamžiku uvedení, bude kompletně splňovat emisní normy Euro 5. Podrobnější údaje uvádíme v samostatné tabulce. Pro ekologicky smýšlející motoristy Opel chystá uvedení verze Insignie s agregátem ecoFLEX. Detaily o této variantě však ještě nejdou oficiálně k dispozici. Doplňme ještě, že všechny dieselové motory využívají technologii vstřikování paliva common-rail.
V Německu hluboko pod 600 tisíc korun a k dostání do konce roku
Základní model nového notchbacku Opelu bude stát v Německu 22700 eur (tedy v přepočtu přibližně 530 tisíc korun). Jaká bude cena na ostatních trzích zjistíme později. Uvedení na ostatní trhy (včetně toho našeho) je plánováno na začátek příštího roku.
Němečtí kupci si za 22700 eur odvezou ze salonu auto střední třídy s 1,6litrovým benzinovým čtyřválcem. Opel rozhodně nezapomíná na bezpečnost ani pohodlí svých zákazníků. V základní výbavě je zahrnuto například ABS, ESP, aktivní opěrky hlavy vpředu, systém isofix na všech třech zadních sedadlech, dálkové ovládání centrálního zamykání a elektrické ovládání předních oken.
Zážehové motory Opelu Insignia | |||||
Motor | 1.6 Ecotec | 1.8 Ecotec | 2.0 Turbo Ecotec | 2.0 Turbo Ecotec (4x4) | 2.8 V6 Turbo Ecotec |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 | 1796 | 1998 | 1998 | 2792 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 6/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 85/6000 | 103/6300 | 162/5300 | 162/5300 | 191/5500 |
Nejvyšší toč. Moment [Nm/ot/min] | 155/4000 | 175/3800 | 350/2000-4000 | 350/2000-4000 | 350/1900-4500 |
Max. rychlost [km/h] | 192 | 206 | 242 | 242 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,9 | 11,5 | 7,6 | 7,9 | 6,9 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 7,6 | 7,8 | 8,9 | 9,2 | 10,9 |
(Pozn. Všechny údaje platí pro verze se 6stupňovou manuální převodovkou) |
Vznětové motory Opelu Insignia | |||
Motor | 2.0 CDTI | 2.0 CDTI | 2.0 CDTI |
Zdvihový objem [cm3] | 1956 | 1956 | 1956 |
Válce/ventily | 4/4_ | 4/4_ | 4/4_ |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 81/4000 | 96/4000 | 118/4000 |
Nejvyšší toč. Moment [Nm/ot/min] | 260 | 300 | 350 |
Max. rychlost [km/h] | 186 | 202 | 218 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 5,8 | 5,8 | 5,8 |
(Pozn. Všechny údaje platí pro verze se 6stupňovou manuální převodovkou) |
Kromě řidičova a spolujezdcova čelního airbagu jsou i v základní výbavě montovány boční airbagy pro přední dva cestující a hlavové airbagy, snižující riziko poranění hlavy při bočním nárazu. Neodmyslitelnou součástí vozu střední třídy je klimatizace, která je zahrnuta v ceně základní varianty nového Opelu.
Za výkřiky techniky si připlatíte
Pokud vás však zaujaly technické inovace v Insignii, budete muset sáhnout hlouběji do kapsy. V základní verzi nebudou mnohé z těchto technologií k dostání ani jako příplatková výbava. Mluvíme především o inteligentních světlometech AFL, systému rozpoznávání dopravních značek Opel Eye, nebo o adaptivním podvozku FlexRide. Ten umí svůj charakter přizpůsobit převažujícímu stylu jízdy, a to díky technologii AST (Adaptive Stability Technology). Mezi přednosti modelů, vybavených náhonem 4x4, patří automatické rozdělování točivého momentu mezi přední a zadní kola. Elektronika se stará, aby měl vůz co nejlepší trakci.