Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Insignia debutovala v Londýně. Cenovka pro německý trh: 530 tisíc korun

Václav Pavlečka
Diskuze (53)
Opel v oficiální světové premiéře odhalil svůj nový sedan střední třídy, model Insignia.

Příjemným překvapením není jen velice nízký koeficient aerodynamického odporu (cx=0,27), ale také první zveřejněné ceny. V Německu bude základní verze s 1,6litrovým čtyřválcem ECOTEC k dostání za 22700 eur, tedy přibližně 530 tisíc korun. Informace poskytla německá automobilka v rámci včerejšího Press Day na londýnské autoshow.

Dvě verze se stejnou délkou

Design novinky asi nemá smysl znovu rozebírat, neboť jsme to už několikrát zevrubně udělali. Snad jen shrnutí, že jde o mix sportovního a přitom konzervativního designu, který při bočním pohledu má evokovat dojem kupé.

Hatchback i notchback mají shodnou délku 4830 mm a rozvor 2737 mm. Rozměrově je Insignia mezi premianty střední třídy. Je delší než většina jeho úhlavních konkurentů - Citroën C5, Ford Mondeo, Honda Accord, Mazda6 i Volkswagen Passat (kompletní srovnání rozměrů). Na délku ho ale přerostla Škoda Superb druhé generace (4838 mm), která má také větší rozvor (2761 mm).

Technické specifikace Opelu Insignia
Délka4830 mm
Šířka1856 mm
Výška1498 mm
Rozchod kol2737 mm
Zavazadlový prostor - hatchback520 l
Zavazadlový prostor - notchback500 l
Zavazadnový prostor po sklopení zadních sedaček - hatchback1070 l
Zavazadlový prostor po sklopení zadních sedaček - notchback1010 l
Zavazadnový prostor - sklopené sedačky, náklad až do stropu - hatchback1465 l
Zavazadnový prostor - sklopené sedačky, náklad až do stropu - notchbackneumožňuje
Pohotovostní hmotnost1503 kg
Rozložení hmotnosti - hmotnosti (přední náprava/zadní) - hatchback56:44
Rozložení hmotnosti - hmotnosti (přední náprava/zadní) - notchback57:43

Normy plní na 100 procent

Paleta sedmi motorů, nabízených v okamžiku uvedení, bude kompletně splňovat emisní normy Euro 5. Podrobnější údaje uvádíme v samostatné tabulce. Pro ekologicky smýšlející motoristy Opel chystá uvedení verze Insignie s agregátem ecoFLEX. Detaily o této variantě však ještě nejdou oficiálně k dispozici. Doplňme ještě, že všechny dieselové motory využívají technologii vstřikování paliva common-rail.

V Německu hluboko pod 600 tisíc korun a k dostání do konce roku

Základní model nového notchbacku Opelu bude stát v Německu 22700 eur (tedy v přepočtu přibližně 530 tisíc korun). Jaká bude cena na ostatních trzích zjistíme později. Uvedení na ostatní trhy (včetně toho našeho) je plánováno na začátek příštího roku.

Němečtí kupci si za 22700 eur odvezou ze salonu auto střední třídy s 1,6litrovým benzinovým čtyřválcem. Opel rozhodně nezapomíná na bezpečnost ani pohodlí svých zákazníků. V základní výbavě je zahrnuto například ABS, ESP, aktivní opěrky hlavy vpředu, systém isofix na všech třech zadních sedadlech, dálkové ovládání centrálního zamykání a elektrické ovládání předních oken.

Zážehové motory Opelu Insignia
Motor1.6 Ecotec1.8 Ecotec2.0 Turbo Ecotec2.0 Turbo Ecotec (4x4)2.8 V6 Turbo Ecotec
Zdvihový objem [cm3]15981796199819982792
Válce/ventily4/44/44/44/46/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]85/6000103/6300162/5300162/5300191/5500
Nejvyšší toč. Moment [Nm/ot/min]155/4000175/3800350/2000-4000350/2000-4000350/1900-4500
Max. rychlost [km/h]192206242242250
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,911,57,67,96,9
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]7,67,88,99,210,9
(Pozn. Všechny údaje platí pro verze se 6stupňovou manuální převodovkou)

Vznětové motory Opelu Insignia
Motor2.0 CDTI2.0 CDTI2.0 CDTI
Zdvihový objem [cm3]195619561956
Válce/ventily4/4_4/4_4/4_
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]81/400096/4000118/4000
Nejvyšší toč. Moment [Nm/ot/min]260300350
Max. rychlost [km/h]186202218
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,85,85,8
(Pozn. Všechny údaje platí pro verze se 6stupňovou manuální převodovkou)

Kromě řidičova a spolujezdcova čelního airbagu jsou i v základní výbavě montovány boční airbagy pro přední dva cestující a hlavové airbagy, snižující riziko poranění hlavy při bočním nárazu. Neodmyslitelnou součástí vozu střední třídy je klimatizace, která je zahrnuta v ceně základní varianty nového Opelu.

Za výkřiky techniky si připlatíte

Pokud vás však zaujaly technické inovace v Insignii, budete muset sáhnout hlouběji do kapsy. V základní verzi nebudou mnohé z těchto technologií k dostání ani jako příplatková výbava. Mluvíme především o inteligentních světlometech AFL, systému rozpoznávání dopravních značek Opel Eye, nebo o adaptivním podvozku FlexRide. Ten umí svůj charakter přizpůsobit převažujícímu stylu jízdy, a to díky technologii AST (Adaptive Stability Technology). Mezi přednosti modelů, vybavených náhonem 4x4, patří automatické rozdělování točivého momentu mezi přední a zadní kola. Elektronika se stará, aby měl vůz co nejlepší trakci.

Václav Pavlečka
Diskuze (53)
25. 7. 2008 17:20
Re: Benzín
Děkuji za rady, to jsem vážně nevěděl. Tak to abych jezdil do práce o 10 minut dříve,abych nechal na parkovišti auto ješte 10 minut stát na volnoběhu. Uf. Ale když budu mít to turbo, tak by se těch 10 minut dalo ještě na cestě dohnat,no né? :-) Ale vzhledem k tomu, že cesta do práce mi teď trvá 15minut, tak nevím, nevím :-)
24. 7. 2008 23:45
Re: Benzín
Přesně tak, nejdůležitější je dochlazování turba - třeba po delší rychlé dálniční jízdě. Samozřejmě taky není dobré vytáčet motor za studena a hodně důležitá je včasná výměna oleje dle předpisu výrobce. Olej musí být velmi kvalitní-takže se při jeho výměně nevyplatí šetřit. No a pokud někdy zjistíš, že auto najednou nějak ztratilo výkon, nech ho hned zkontrolovat v odborném servisu, předejdeš tak úplné destrukci turba. ;-)
Avatar - jurajos
24. 7. 2008 20:00
Re: Benzín
Napr. po dlhsej rychlej jazde by si mal nechat turbo asi desat minut po zastaveni na volnobeh vychladnut...to je alfa benzinovych turbomotorov.
24. 7. 2008 17:55
Re: MATRIX
Prave proto muze byt zajimavy.
24. 7. 2008 17:54
Re: MATRIX
Tato doplnujici informace nikde nebyla ;-) . Ja delim na spatna a dobra... :-)