Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

InstaForex Loprais Team veze Tatry na Dakar 2012

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Slavnostní odjezd odstartoval cestu posádek Loprais Teamu za vytouženým cílem Dakaru 2012 v peruánské metropoli Limě.

Pražské nákupní centrum v Nových Butovicích se v neděli 20. listopadu stalo místem slavnostního rozloučení týmu InstaForex Loprais Team se svými příznivci před odjezdem do přístavu v Le Havre k tradičním vstupním přejímkám, po nichž pořadatelé nalodí techniku na loď, která ji koncem listopadu odveze do Argentiny.

Rallye Dakar míří do Jižní Ameriky již počtvrté, ale poprvé není start ani cíl v Buenos Aires, ale v peruánské Limě. Závodníci odstartují 1. ledna z argentinského Mar Del Plata a na posádky kamionů čeká trať dlouhá 8333 km, z nichž připadá 4151 km na tzv. speciálky. Z Argentiny zamíří jezdci do Chile, kde je čeká poušť Atacama a novinkou je čtveřice etap v peruánských pouštích. Hlavní město Peru, Lima, bude 15. ledna cílem celé rallye.

InstaForex Loprais Team na Dakar 2012 vyráží se svým novým speciálem Tatra Jamal. Závodní premiéra tohoto stroje se odehrála letos v letě na Silk Way Rallye. Tuto okolo 4000 km dlouhou soutěž Tatra vyhrála.

Tatra Jamal pro Dakar 2012 kombinuje páteřový rám s centrální nosnou rourou a výkyvnými polonápravami se vznětovým kapalinou chlazeným vidlicovým osmiválcem KHD Deutz BF 8M 1015C, přeplňovaným dvěma turbodmychadly Holset s mezichladiči chlazeného vzduchu. Z objemu 15.874 cm3 tento motor poskytuje výkon 588 kW (800 k) při 2100 min-1 a točivý moment 3000 Nm při 1200 min-1.

Závodní kamion s rozvorem náprav 4290 mm je dlouhý 6650 mm, široký 2500 mm a vysoký 3450 mm. Stroj s pohotovostní hmotností 8800 kg je schopen dosáhnout rychlosti okolo 180 km/h.

Tatra Jamal InstaForex Loprais Teamu podstoupila po Silk Way Rally základní repasi hnacích skupin, některé úpravy nachlazení a odvodu tepla a také další doladění podvozku, zejména tlumičů. Tým si také pohrál s těžištěm automobilu přesunem různých součástí upevněných na podvozku.

Za volant Tatry Jamal usedne Aleš Loprais, který nastupuje v úloze pilota ke svému pátému Dakaru. Spolu s ním bude v kabině mechanik Petr Almáši, který prodělal ostrý křest na Silk Way Rally a premiéru na Dakaru zažije navigátor Michal Ernst, jinak ostřílený kopilot s bohatými zkušenostmi z mistrovství světa.

Podporu závodnímu speciálu bude dělat nový asistenční kamion Tatra 6x6, který vezl Jamal na speciálním podvalníku do Le Havru. Celá souprava měří 18,5 metru a váží přes třicet tun. V tomto doprovodném vozidle se bude přepravovat pětice mechaniků v čele s Leo Lopraisem.

Spolu s Jamalem míří na Dakar 2012 i černozlatá Tatra 815 Bonver Dakar Teamu. Jejím pilotem bude v Jižní Americe Tomáš Vrátný, který při své premiéře na Silk Way Rally obsadil 19. místo. Spolu s ním tvoří posádku mechanik Radim Pustějovský a v roli navigátor se po 19 letech vrací Ota Měřínský, který na Dakaru vystřídal pozice navigátora, ale i řidiče legendární tatrovácké doprovodné osmikolky a pilota závodního vozu.

Na Dakar 2012 míří v rámci InstaForex Loprais Teamu i tradiční Tatra 815-2 4x4 přezdívaná Filharmonie, která má nabídnou vylepšené ubytování a posledním vozidlem týmu je pick-up Nissan Navara.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Avatar - T613
25. 11. 2011 15:58
Truck of the year 2012
Stálo by za to napsat, že Tatra se řadou T158 Phoenix umístila na krásném druhém místě za MB Actross a porazila tak Scanii :-)