Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

International Engine of the Year 2005: Šestinásobný triumf BMW

Libor Zezulka Libor Zezulka 1. 6. 2005
107
Mnichovská automobilka při vyhlášení letošního ročníku International Engine of the Year vyhrála celkem v šesti kategoriích.

Oceněním pečlivé práce motorářů automobilky BMW je titul za nejlepší pohonnou jednotku roku 2005 celkem v šesti kategoriích, což se žádnému konkurentovi nikdy v minulosti nepodařilo. Kromě toho výrobce získal i celkové vítězství pro vysokootáčkový desetiválec z modelu M5/M6, který těsně porazil další mnichovský motor - pokrokový dvoustupňově přeplňovaný třílitrový turbodiesel pro model 535d (test na Auto.cz). Vysokovýkonná jednotka ovládla kategorie Nejlepší nový motor, Nejlepší motor nad 4 L zdvihového objemu a Nejlepší výsokovýkonný motor.

Kromě jiného tato žeň pro BMW znamená zisk 3 rekordů; kromě již zmíněného vítězství v šesti kategoriích najednou také celkový historický počet 26 titulů a konečně v pořadí páté vítězství pro jediný motor - šestiválec 3,2 L BMW M3; to se předtím podařilo pouze Hondě S2000, zatímco litrový agregát z Hondy Insight dosáhl na vítězství letos již pošesté.

Motor roku 2005
1.BMW 5-litre V10 (M5, M6)251
2.Ferrari 4.3-litre V8 (F430)146
3.Toyota 3.3-litre Hybrid (Lexus RX400h)133
4.Porsche 3.8-litre (911)130
5.BMW Diesel 3-litre Twin-Turbo (535d)121
6.Honda 3-litre Hybrid (Accord)90
Nejhospodárnější motor
1.Toyota Hybrid 1.5-litre220
2.Toyota 3.3-litre Hybrid (Lexus RX400h)120
3.Fiat-GM Diesel 1.3-litre (Panda, Punto, Lancia Ypsilon, Opel/Vauxhall Tigra, Corsa)105
4.Honda 1.3-litre IMA (Civic)88
5.BMW Diesel 3-litre Twin-Turbo (535d)75
6.Honda 3-litre Hybrid (Accord)72
Nejlepší vysokovýkonný motor
1.BMW 5-litre V10 (M5, M6)294
2.Ferrari 4.3-litre V8 (F430)203
3.Mercedes-AMG 6-litre bi-turbo (SL65, CL65)126
4.Porsche 3.8-litre (911)105
5.Chevrolet 6-litre V8 (Corvette, Pontiac GTO)60
6.Chrysler/Dodge 6.1-litre V8 (300C SRT-8, Magnum)59
Nejlepší motor do 1.0
1.Honda 1-litre IMA (Insight)302
2.Smart Brabus (Roadster)181
3.Toyota 1-litre (Yaris/Vitz)141
4.Ford 1-litre Superchraged (EcoSport)94
5.Smart Diesel (ForTwo)83
6.Suzuki 1-litre (Wagon R+)71
Nejlepší motor od 1.0 do 1.4
1.Fiat-GM Diesel 1.3-litre (Panda, Punto, Lancia Ypsilon, Opel/Vauxhall Tigra, Corsa)225
2.Honda 1.3-litre IMA (Civic)218
3.Peugeot-Citroën/Ford Diesel 1.4-litre (C2, C3, Fiesta, 1007)138
4.Volkswagen 1.4-litre FSI (Polo, Golf)94
5.Toyota Diesel 1.4-litre (MINI, Yaris/Echo/Vitz)50
6.Daihatsu 1.3-litre (YRV, Terios)49
Nejlepší motor od 1.4 do 1.8
1.Toyota Hybrid 1.5-litre365
2.Toyota 1.8-litre VVTL-i (Celica, Corolla, Lotus Elise)123
3.Peugeot-Citroën/Ford Diesel 1.6-litre (C-MAX, C4, C5, Mazda 3, Peugeot 206, 307)104
4.MINI 1.6-litre Supercharged (Cooper S)97
5.Volkswagen 1.6-litre FSI (Audi A2, VW Golf, Touran)60
6.BMW 1.8-litre Valvetronic (316ti)57
Nejlepší motor od 1.8 do 2.0
1.Volkswagen/Audi 2-litre Turbo (A3, A4, Golf GTi)151
2.Honda 2-litre (S2000)140
3.BMW Diesel 2-litre (X3, 120d, 320d)125
4.Subaru 2-litre Turbo (Impreza, Legacy/Outback, Forester, Saab 9-2X)111
5.Mitsubishi 2-litre (Evo, Outlander/Airtek)89
6.Honda 2-litre (Civic Type-R)73
Nejlepší motor od 2.0 do 2.5
1.Honda Diesel 2.2-litre (Accord, CR-V, FR-V)164
2.BMW 2.5-litre (325,525)154
3.Ford 2.3-litre Hybrid (Escape HEV)79
4.Mazda 2.3-litre Turbo (6MPS)77
5.BMW 2.5-litre six cylinder (325, X3, 523, Z4)76
6.Honda 2.2-litre (S2000)75
Nejlepší motor od 2.5 do 3.0
1.BMW Diesel 3-litre Twin-Turbo (535d)296
2.Honda 3-litre Hybrid (Accord)181
3.BMW 3-litre six cylinder (330, 530, 630, 730)157
4.Mazda RENESIS (RX-8)116
5.Porsche 2.7-litre (Boxster)94
6.Jaguar Diesel 2.7-litre V6 Twin-Turbo (S-Type)78
Nejlepší motor od 3.0 do 4.0
1.BMW 3.2-litre (M3)243
2.Porsche 3.8-litre (911)218
3.Toyota 3.3-litre Hybrid (Lexus RX400h)167
4.Nissan 3.5-litre V6 (350Z/350GT, Infiniti FX35/G35)114
5.Porsche 3.6-litre Turbo (911)85
6.Mercedes-Benz 3.5-litre V6 (SLK, C-Class, CLS, E-Class, SL)67
Nejlepší motor nad 4.0
1.BMW 5-litre V10 (M5, M6)260
2.Ferrari 4.3-litre V8 (F430)163
3.VW Diesel 5-litre V10 (Touareg/Phaeton)142
4.Mercedes-AMG 6-litre Bi-Turbo (SL65, CL65)140
5.Chrysler/Dodge 5.7-litre V8 (300C/Magnum)74
6.Aston Martin 6-litre V12 (DB9, Vanquish S)66

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

1,3 JTD Multijet
GTI
| 1. 6. 2005
Poslední věta ve verších... cením
MOTOR UMÍ KAŽDEJ MOULA
GTI
| 1. 6. 2005
No proto
bez titulku
GTI
| 1. 6. 2005
Napsal jsi to moc hezky a ve všem máš pravdu. Člověk má mít především na auto které vlastní. Má mít na něho ruce a nohy a - pozor - hlavu. Až to poslední jsou peníze...Na to se často zapomíná. Přitom blbec ve Fabii není to samé co blbec v empět. Ale tak už to na světě chodí. Kdyby se porovnalo procentuální zastoupení blbců ve Fabii a pětkovém BMW, jak myslíš že by to dopadlo?
MADONA MIA - VW dělá míchačky
GTI
| 1. 6. 2005
Jsi praktik.
NePochopis
GTI
| 1. 6. 2005
Já tam vlezl napodruhé, protože jsem tady připojovat textík a hledal jsem tam nějakého japončíka. A vyskočilo na mě geteíčko, tak to jsem se rozjel