Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Irmscher Inspiro

Michal Fokt
Dvorní úpravce automobilů Opel, firma Irmscher, už se nejspíš nespokojí s pouhou tvorbou tuningu sériových vozů s bleskem ve znaku, rozhodl se totiž postavit vlastní roadster, respektive jeho studii, kterou nazval Inspiro.

Tuning je báječná věc, ale není nad automobil vlastní výroby. To si nejspíš řekli u Irmscheru, a na autosalonu v Ženevě se rozhodli, že ukáží svou schopnost vozy nejen upravovat, ale také stavět. A protože tuning je o rychlosti, výkonu a atraktivních tvarech, bylo samo sebou, že taková musí být i chystaná studie. Asi nejvíce emocí vytváří, a rozhodně po právu, otevřené sportovní roadstery, takže volba karoserie byla jasná.

Irmscher Inspiro se inspiroval zlatým věkem roadsterů, datovaným do padesátých a šedesátých let minulého století, takže se stejně jako tehdejší skvosty může pyšnit dlouhou přední kapotou, pod kterou se nachází podélně uložený motor. Dalším charakteristickým prvkem jsou výrazně vystupující přední i zadní blatníky, kulatá přední i zadní světla a velmi krátká záď s chromovanými ochrannými oblouky. Stejný materiál zdobí i rám čelního skla, za zbytečné považovali tvůrci dveře i cokoliv, co by posádku mohlo alespoň trochu ochránit před deštěm. Co však sportovní vozy minulosti neměly a čím se může pochlubit Inspiro, jsou devatenáctipalcová litá kola, obutá vpředu do pneumatik 215/35, zatímco vzadu jsou pláště o rozměru 235/35. U tohoto konceptu je ale počítáno také s úctyhodným alternativním obutím 225/35 vpředu a 245/35 vzadu.

Karoserie i podvozek jsou z uhlíkového kompozitu, prostor pro posádku je kompletně obložen hliníkem. Díky tomu roadster váží pouhých 780 kg, a celková hmotnost činí jen 980 kg, což znamená, že se dvojice cestujících musí s váhou vejít do 200 kg. Celohliníkový je i motor, který pochází, stejně jako pětistupňová převodovka s přímým řazením, od Opelu. Jde o třílitrový šestiválec s výkonem 165 kW při 5600/min. V řeči čísel to znamená, že na jeden kilowatt výkonu připadá pouze 4,7 kg. Tento výhodný poměr hmotnost-výkon způsobuje, že by měl být Irmscher Inspiro schopen zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,8 s a dokáže jet rychlostí 240 km/h. Poháněna jsou samozřejmě zadní kola.

Přístrojová deska je obložena kůží a uhlíkovým kompozitem, volant a sedadla mají také kožené čalounění a středová konzola je lakována v barvě karoserie.

Michal Fokt