Isuzu Concept X: Do terénu s 38palcovými pneumatikami
Isuzu na základech sériového pick-upu D-Max a od něj odvozeného modelu MU-X postavilo dvojici konceptů. Ty ohromují vzhledem, technikou i schopnostmi při jízdě v terénu.
Extrémní úpravy terénních automobilů značky Isuzu jsou většinou dílem společnosti Arctic Trucks, ale za dvojicí nových konceptů stojí samotná automobilka, resp. její vlastní Team D-Max.
Isuzu Concept X D-Max vychází ze sériového pick-upu D-Max, známého i na evropském trhu. Základem Isuzu Concept X MU-X je terénní automobil MU-X, který na vybraných trzích je nabízen jako Chevrolet TrailBlazer nebo Holden Colorado 7, zatímco sesterský pick-up má dvojče v podobě modelu Chevrolet Colorado.
V případě obou vozů došlo na důkladné přepracování podvozků i karoserií. Koncepty se mohou díky novým komponentům zavěšení a odpružení kol pochlubit světlou výškou 370 mm, na níž se podílí i použitá kola Method MR610 Con6, která jsou obuta do 38palcových pneumatik Toyo Open Country Mud Terrain.
Vedle zavěšení a odpružení kol byl přepracován i brzdový systém, který u obou konceptů využívá vpředu kotouče o průměru 390 mm a vzadu o průměru 355 mm. Brzdové třmeny jsou pak vpředu šestipístkové, zatímco vzadu jsou použity čtyřpístkové třmeny.
K pohonným jednotkám Isuzu pouze uvádí, že oba vozy jsou vybaveny přeplňovaným vznětovým čtyřválcem o objemu 3,0 l v kombinaci se šestistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Výkon ani točivý moment zmíněn není.
Exteriér obou vozů zdobí nově navržené nárazníky, blatníky i kapoty motorů a pick-up dostal i novou kratší a nižší korbu, osazenou robustním ochranným rámem, v němž jsou usazena náhradní kola. Součástí výbavy obou konceptů jsou navijáky WARN Zeon 10-S Platinum, které jsou umístěny v přídi i zádi.
Isuzu uvádí pro oba koncepty jejich rozměry a nájezdové úhly. Pick-up Concept X D-Max je dlouhý 5500 mm, široký 2150 mm, vysoký 2100 mm a má nájezdové úhly 49,7° vpředu a 38,5° vzadu. Terénní vůz Concept X MU-X je dlouhý 5000 mm, široký 2150 mm, vysoký 2100 mm a má nájezdové úhly 49,7° vpředu a 37,3° vzadu.
Koncepty nejsou pouhými výstavními exponáty a terénu se nebojí, což dokazuje propagační video i snímky, ale jestli se stanou výchozím bodem pro podobně laděné sériové modely nebo jsou jen ukázkou schopností oddělení Team D-Max automobilka neuvádí.