Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Iveco Daily Hi-matic: Nahoru, dolů

Ladislav Černý Ladislav Černý 12. 12. 2017
9
7
Zobrazit náhledy (9)
Iveco Daily Hi-matic: Nahoru, dolů Iveco Daily Hi-matic: Nahoru, dolů Kromě jízd byly k prohlédnutí další vozy Daily s nástavbami Startovní i cílovou stanicí se stala Koliba Stráž nad Zvolenem
Iveco uspořádalo poblíž Zvolena náročné jízdy pro model Daily s automatickou převodovkou. Jak je dodávka zvládla?

Dva kilometry západně od slovenského města Zvolen se směrem na jih do obce Ostrá Lúka ostře klikatí silnice. Na vzdálenosti 2,5 km nastoupáte 185 výškových metrů, což je pro automobily značné zatížení. Lepší místo pro testování modelu Daily s osmistupňovou automatickou převodovkou Hi-matic si lze připravit těžko. Ne náhodou se zde pravidelně jezdí jedny ze závodů seriálu mistrovství Slovenska automobilů do vrchu.

Účastníci akce „Daily do kopce“ se setkali v Kolibě Stráže nad Zvolenem - tam byl hlavní stan akce, start i cíl zkušebních jízd. Trasa měřila 17,2 km, přičemž klíčovým testovacím úsekem byl již výše zmíněný úsek do obce Ostrá Lúka.

Pro zájemce byla připravena vozidla Iveco Daily s převodovkou Hi-matic a na porovnání jeden furgon Daily se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. Vozidla byla zatížena přibližně čtyřmi metrickými centy.

„Chceme, aby Daily Hi-matic poznalo co nejvíce našich klientů. Jsme totiž přesvědčeni, že je to skvělý produkt a kde jinde by lépe předvedl svůj potenciál než na cestě do kopce plné zatáček,“ vysvětluje smysl akce Klára Rylichová, manažerka marketingu Iveco pro Českou republiku a Slovensko.

Osmistupňová automatická převodovka Daily Hi-matic pracovala v stoupajících serpentinách téměř nepozorovaně. Funguje hladce, přičemž dynamika vozidla zásluhou měniče momentu a rychlého řazení je pozoruhodná. Přenos točivého momentu na poháněná kola se totiž přeruší vždy jen na méně než 0,2 sekundy. To nedokáže s přímo řazenou převodovkou žádný řidič včetně závodníka. Navíc software maximálně efektivně využívá potenciál třílitrového motoru v testovaných vozidlech, který má výkonové modifikace 110, 132 nebo 151 kW a podle výkonové úrovně dosahuje nejvyšší točivý moment až 430 N.m při 1250 ot./min.

Designéři dali ovládací páce automatické převodovky originální ergonomický tvar včetně oranžového podsvícení písmen označujících jednotlivé pracovní režimy. Řidič má na výběr strategii řazení Power, Eco nebo manuální sekvenční ovládání. V automatickém režimu se převodovka Hi-matic adaptuje podle zatížení vozidla a jízdního stylu řidiče. Podle toho upravuje optimální strategii řazení z hlediska spotřeby nafty a dynamiky.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Lepší místo pro testování si lze připravit těžko
gil54
| 13. 12. 2017
>:D Tak to souhlasím. :-)
Lepší místo pro testování si lze připravit těžko
kalousek
| 13. 12. 2017
Myslím to tak že slušné stoupání by mělo mít délku i převýšení aspoň desetkrát větší
Lepší místo pro testování si lze připravit těžko
gil54
| 12. 12. 2017
No a právě teď jsem tě nepochopil, sklon a převýšení na sobě snad přímo závisí, ne ? Třetí do party je vzdálenost.

Nebo jak to myslíš ?
Lepší místo pro testování si lze připravit těžko
kalousek
| 12. 12. 2017
Nebo něco přes čtyři stupně. Sklon budiž, ale kdyby tam bylo při tomhle sklonu převýšení aspoň dva kiláky tak neřeknu proti volbě místa ani popel. Ale 185 m vysoký kopec je k smíchu.
Lepší místo pro testování si lze připravit těžko
gil54
| 12. 12. 2017
Průměrně tedy 7,4 %. To není zase až ta strašný.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku