Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Iveco Massif: opravdu masivní off-road

Aleš Jungmann Aleš Jungmann 27. 10. 2007
2
59
Na výstavě v Amsterdamu se poprvé veřejnosti představil vůz Iveco Massif, pravý off-road tělem i duší.

Iveco Massif je v podstatě vylepšený licencovaný vůz Santana Motor PS-10 „Anibal“. Kořeny španělského nekompromisního off-roadu bychom našli v modelu Land Rover Defender před zhruba padesáti lety. Zatímco Santana Motor byl spíše lokálním španělským výrobcem, automobilka Iveco plánuje s Massifem vstoupit i na trhy v Jižní Americe (pod značkou Fiat) či Asii.

Název Massif není žádným marketingovým tahem. Konstrukce vozu totiž vydrží opravdu hodně, na rozdíl od většiny dnešních terénních automobilů je stavěná s jediným cílem – obstát v terénu, na asfaltových silnicích zdaleka tolik neexceluje. Vůz je oblíben pro svou snadnou opravitelnost a variabilitu nástaveb. Po světě se totiž prohání mnoho vozů PS-10, které slouží jako záchranářské, hasičské či vojenské speciály.

Iveco v Massifu nabídne jako motorizaci svůj přeplňovaný třílitrový turbodiesel o výkonu 110 kW a nejvyšším točivým momentem 350 Nm. Seznam příplatkové výbavy je poměrně bohatý, do Massifu si zákazník může přikoupit centrální zamykání, kouřová skla, střešní okno, navigaci GPS, naviják či ABS. Pokud by někomu nestačila verze třídveřová či pětidveřová, je možné objednat si karosářskou variantu pick-up či verzi s trubkovým prostorovým rámem místo střechy (tu pak v případě potřeby nahrazuje plátno).

Iveco plánuje prodat ročně zhruba 5000 až 6000 vozů, přičemž velká část z nich bude procházet dalšími úpravami v rámci jejich specializace. Největší zájem čeká Iveco od lesníků. Jak již bylo zmíněno, využije Iveco při své celosvětové nabídce Massifu v některých regionech i prodejní sítě automobilky Fiat. Cena by měla být nastavena tak, aby Massif přímo konkuroval vozu Land Roveru Defender.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Sybok
Pro sibockcz a cousine
| 29. 10. 2007
Takhle vecer uz nejsem na netu :).

O L-R jsem shanel info hlavne z netu, par ceskych stranek existuje, anglicky jsou ovsem lepsi. Tenhle je celkem slusnej a je o nich skoro vse www.lrfaq.org.
Hummer h2
| 28. 10. 2007
Ten první odkaz je chyba řidiče - prokluzuje předek, on tam pitomec dá plnej plyn a v okamžiku kdy se kolo dotkne země tak urve poloosu. Je možné, že poloosa už byla dřív poškozena, lépe řečeno skoro určitě, pokud s tím jezdí takhle. Takhle zničí každý auto, za to nemůže Hummer.
Druhý odkaz: O tom, že Toyota J7 je nejlepší, o tom se nemá cenu přít, to přece ví každý... :-) Ne, že by to video mě jako Toyoťáka nepotěšilo, ale nic to neznamená. V terénu je to prostě tak, že jednou vytáhneš někoho ty, pak zas někdo tebe, nejde z toho nic vyvozovat...
Pro sibockcz a cousine
| 28. 10. 2007
projeď si to land rover forum .... tam se mnoho dozvíš přímo z fora ...
Avatar - Sybok
Defender pred 50-timi rokmi
| 28. 10. 2007
On ten diesel je tam stejne bezpredmetny, vykony a tocive momenty jsou hodne podobne, v podobnych otackach, spotreba u dieselu asi jenom o litr az dva mensi. Nicmene kazdemu dle jeho gusta, ze :).
Defender pred 50-timi rokmi
| 28. 10. 2007
hmm .. radši bych stejně diesel .. okouknu ty benzíny ... ale pak se uvidí ... ;-) ... já tam na to forum koukám tak se těším na zprávy z renovace :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku