Iveco Massif: opravdu masivní off-road
Iveco Massif je v podstatě vylepšený licencovaný vůz Santana Motor PS-10 „Anibal“. Kořeny španělského nekompromisního off-roadu bychom našli v modelu Land Rover Defender před zhruba padesáti lety. Zatímco Santana Motor byl spíše lokálním španělským výrobcem, automobilka Iveco plánuje s Massifem vstoupit i na trhy v Jižní Americe (pod značkou Fiat) či Asii.
Název Massif není žádným marketingovým tahem. Konstrukce vozu totiž vydrží opravdu hodně, na rozdíl od většiny dnešních terénních automobilů je stavěná s jediným cílem – obstát v terénu, na asfaltových silnicích zdaleka tolik neexceluje. Vůz je oblíben pro svou snadnou opravitelnost a variabilitu nástaveb. Po světě se totiž prohání mnoho vozů PS-10, které slouží jako záchranářské, hasičské či vojenské speciály.
Iveco v Massifu nabídne jako motorizaci svůj přeplňovaný třílitrový turbodiesel o výkonu 110 kW a nejvyšším točivým momentem 350 Nm. Seznam příplatkové výbavy je poměrně bohatý, do Massifu si zákazník může přikoupit centrální zamykání, kouřová skla, střešní okno, navigaci GPS, naviják či ABS. Pokud by někomu nestačila verze třídveřová či pětidveřová, je možné objednat si karosářskou variantu pick-up či verzi s trubkovým prostorovým rámem místo střechy (tu pak v případě potřeby nahrazuje plátno).
Iveco plánuje prodat ročně zhruba 5000 až 6000 vozů, přičemž velká část z nich bude procházet dalšími úpravami v rámci jejich specializace. Největší zájem čeká Iveco od lesníků. Jak již bylo zmíněno, využije Iveco při své celosvětové nabídce Massifu v některých regionech i prodejní sítě automobilky Fiat. Cena by měla být nastavena tak, aby Massif přímo konkuroval vozu Land Roveru Defender.