Jaguar a Land Rover věří elektřině
Trojice konceptů odhaluje směr, jímž se vydaly britské značky Jaguar a Land Rover při vývoji svých budoucích mild hybridů, plug-in hybridů a elektromobilů.
Prvním z představené trojice je Concept_e MHEV. Tento mild hybrid vychází se současného Range Roveru Evoque a je vybaven prototypem tříválcového vznětového motoru o výkonu 66 kW (90 k), spolupracujícím s 48V elektromotorem o výkonu 15 kW (20 k), vloženým mezi něj a devítistupňovou automatickou převodovku.
Za označením Concept_e PHEV se ukrývá plug-in hybrid, jehož základem je Range Rover Sport. Pod kapotou tohoto vozu pracuje prototyp čtyřválcového zážehového motoru o výkonu 221 kW (300 k) ve spojení s elektromotorem o výkonu až 150 kW (204 k) a osmistupňovou automatickou převodovkou.
Elektromotor může mimo jiné převzít funkci startéru a potřebnou energii mu poskytují 320V lithium-iontové akumulátory uložené pod podlahou zavazadlového prostoru. Podobně jako u sériového modelu Range Rover Sport je zachován systém pohonu všech kol prostřednictvím automatické převodovky.
Poslední z trojice je Concept_e BEV, který sice není kompletním automobilem, ale nabízí pohled na novou hliníkovou platformu Jaguar Land Rover, v níž je u náprav uloženo po jednom elektromotoru a ve střední části jsou pak umístěny 70 kWh lithium-iontové baterie.
Přední elektromotor s jednorychlostní převodovkou disponuje výkonem 85 kW (115 k), zatímco zadní, který je spojen s dvoustupňovou převodovkou, má výkon 145 kW (197 k).
Dr. Wolfgang Epple, ředitel výzkumu a techniky u Jaguar Land Rover, uvedl, že se jedná o dlouhodobý výzkumný projekt, který se zabývá všemi aspekty budoucích hybridních i čistě elektřinou poháněných vozidel. Trojice konceptů umožňuje testování a vývoj nových systémů, jimiž mohou být vybaveny sériové modely po roce 2020.