Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar C-X17: Hliníková revoluce přijde v roce 2015

9. 9. 2013 • 07:07
54
36
Zobrazit náhledy (54)
Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar
Koncept sportovního crossoveru naznačuje další ambice Jaguaru. Co se týká designu i techniky pod kapotou.

Jaguar je na cestě vzhůru, letos se britské automobilce podařilo navýšit prodeje o 40 %, například díky rozšíření nabídky o pohon 4x4, kombi XF Sportbrake i žádaný roadster F-Type. Aby se však pozitivní trend udržel i nadále, musí Britové vstoupit do segmentů s nejtvrdší konkurencí. Předzvěstí toho, co se chystá, je studie C-X17 Sports Crossover Concept.

C-X17 je první aplikací nové modulární platformy Intelligent Aluminum Architecture (iQ[Al]). Jako první sériový model s touto technikou přijde nový sportovní sedan, který vyjede v roce 2015. Modelová řada nabídne bezkonkurenčně širokou paletu – od úsporné verze s emisemi CO2 nižšími než 100 g/km po výkonné provedení, které pojede rychleji než 300 km/h.

Ale také koncept C-X17 se s největší pravděpodobností dočká realizace – záleží jen na reakci veřejnosti! V tom se dostane do prodeje v roce 2015. Karoserie, kterou pod vedením šéfdesignéra Iana Calluma navrhl Adam Hatton, rozvíjí v nové formě tradiční rysy značky Jaguar. Přední část nezapře inspiraci modely XF a XJ, zadní partie s horizontálními světly širokými blatníky zase jednoznačně odkazují na roadster F-Type. Karoserie je dlouhá 4,72 m a tedy o celých 40 cm delší než Range Rover Evoque. Výškou 1,65 m se ale oba vozy shodují. Rozvor štědrých 2905 mm zase odpovídá Jaguar XF.

Hliníková konstrukce karoserie není pro Jaguar neprozkoumaným polem. Minulá generace limuzíny XJ (2003) byla vůbec prvním masově vyráběným autem s celohliníkovou samonosnou karoserií. Na tuto technologii navázal i dvoudveřový model XK (2006), současná generace XJ (2010) a nejnověji roadster F-Type (2013). Zkušenosti Jaguaru se využily také při konstrukci nového Range Roveru, prvního SUV s celohliníkovou karoserií.

Nová platforma proti konvenční ocelové konstrukci ušetří 100 kg – pozitivní vliv na jízdní vlastnosti, dynamiku i spotřebu je zřejmý. Pod kapotu se nastěhují zcela nové čtyřválcové motory vlastní konstrukce, které bude Jaguar vyrábět v nové továrně ve Wolverhamptonu. Dostane se ale i na přeplňované šestiválce, známé již z F-Typu.

Zaměření budoucího modelu je také jasné. Nejde o SUV v pravém slova smyslu, ale ryzí crossover – silniční auto s vynikajícími jízdními vlastnostmi a minimálními ambicemi pro jízdu v terénu. Jaguar s ním zamíří mezi střední SUV, která jsou nejžádanějšími modely prémiového segmentu. Ve výsledku má být 90 % majitelů nových modelů pro Jaguar novými zákazníky.

video

Související články

Témata
Avatar - Fechta74
13. 9. 2013 08:42
Re: Designový duel
Jaga vezměš wapkou a na Lexus potřebuješ šťourátko do uší >:D
Avatar - Ham.
13. 9. 2013 01:37
Designový duel
ve stejné době se nám sešly dva koncepty, jeden krasavec
[odkaz]
a jeden strašák do zelí
[odkaz]
10. 9. 2013 10:34
Re: PSEUDOGAZÍKY
JJ, na ocelový pružiny už to je celkem hodně, vzduch by to mohl stejně jako u RRS s 22" ještě pobrat ;-)
Avatar - Fechta74
10. 9. 2013 10:06
Re: PSEUDOGAZÍKY
je fakt, že 23" jsou dost i na Jaguar "na takovýto ježděníčko" :-)
10. 9. 2013 09:40
Re: PSEUDOGAZÍKY
Jo, je to paráda.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud