Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Jaguar E-Type
Jaguar E-Type
Jaguar E-Type
Jaguar E-Type
16 Fotogalerie

Jaguar postavil na zakázku dva nové roadstery E-Type. Jsou plné perleti, stříbra a zlata

Daniel Fuglevič

Cenovku zakázkového projektu si Jaguar přirozeně nechává pro sebe. I bez ohledu na spolupráci s klenotníky to však bude nepochybně astronomická částka.

Britský Jaguar sice naplno míří do své nové čistě elektrické budoucnosti, oslavovat svou historii nicméně značka nadále umí opravdu perfektně. Pro jistého významného klienta z Jihovýchodní Asie totiž vytvořila divize Jaguar Classic duo velice speciálních roadsterů E-Type, které se inspirovalo v původní finální sérii z roku 1974 a zároveň oslavuje 50. výročí ukončení výroby ikonického modelu.

Video placeholder
JLR Reborn: Vzkříšení pokračuje desítkou E-Type, kus vyjde na 9 milionů • youtube

Jaguar v tiskové zprávě konkrétně nezmiňuje, zda dvojice roadsterů vznikla rozsáhlou renovací existujících vozů nebo se divize pustila do stavby zbrusu nových kusů dle původních plánů – třeba jako v případě dřívějších omezených sérií. Každopádně jsou vozy lakovány původními odstíny z roku 1974, tedy zelenou Signet Green a černou Opal Black. Modernizace se zase dočkal středový panel z eloxovaného hliníku s rytinou konstrukčního plánu originálního E-Typu.

Unikátní zakázková dvojice však zaujme především svými doplňky – Jaguar totiž vyšperkoval E-Typy v partnerství s renomovanými klenotníky Deakin & Francis. Tradiční maska s emblémem Jaguaru je tedy vyrobena ze stříbra, zatímco samotné logo vyplňuje perleť a hlava jaguára z 18karátového zlata – stejnou kombinaci materiálů pak mají i loga na středu volantu, řadící páce a klíčcích od každého vozu. Stříbro bylo dále použito i pro loga Jaguaru na zádi a spínače na palubní desce.

Pro komfortnější využití v moderní době Jaguar do vozů instaloval vkusné Bluetooth rádio a rovněž vyhřívání čelního okna. Pod kapotami nakonec zůstává známý řadový šestiválec o objemu 3,8 litru, nyní však vybavený elektronickým vstřikováním paliva a v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou. Hodnotu výkonu Jaguar pro nejnovější duo E-Typů neuvádí, původní model první série však produkoval okolo 270 koní (198 kW).