Jaguar postavil první nový C-Type. Výroba si vyžádala 3000 hodin práce
Jaguar na začátku loňského roku oznámil, že obnoví výrobu jednoho ze svých nejslavnějších závodních aut. Nyní se chlubí prvním hotovým exemplářem.
Jaguar C-Type je skutečná závodní legenda. Vůz, jemuž anglická automobilka dala oficiální označení XK120-C, se původně vyráběl v letech 1951 až 1953. Celkem podle dostupných zdrojů vzniklo 43 exemplářů.
Do historie motorsportu se C-Type zapsal především dvěma triumfy ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans. Slavný závod tenhle Jag ovládl v letech 1951 a 1953. Zajímavé také, že C-Type už v té době využíval kotoučové brzdy, které prosadil dokonce závodník Stirling Moss.
S kotoučovými brzdami se C-Type poprvé postavil na start závodu ve francouzské Remeši, ten se jel 29. června roku 1952. Jaguar 50kolový a 360 kilometrů dlouhý závod ovládl.
A právě na vítězný stroj navazuje první vyrobený nový C-Type z řady Continuation. Má totiž pastelově zelenou karoserii a semišové zelené sedačky. Výrobce upozorňuje, že stavba vozu si vyžádala 3000 hodin práce. Auto také podstoupilo 450 kilometrů testů. Pod kapotou pracuje 3,4litrový řadový šestiválec se třemi karburátory a výkonem okolo 220 koní.
Jaguar plánuje postavit celkem osm exemplářů. Všechny samozřejmě vznikají podle dobové dokumentace, ručně a pomocí tradičních postupů - tedy podobně jako originál. I proto se nová auta mohou účastnit historických akcí pod hlavičkou Mezinárodní automobilové federace.
Automobilka ovšem do procesu zapojila také moderní CAD nástroje, které pomáhají s doladěním finálního designu. Zájemci si zase mohou pohrát v online konfigurátoru, kde si mohou vyzkoušet různé barevné konfigurace. Na výběr je z 12 odstínů laku karoserie a 8 provedení interiéru, zvolit lze také bílé kruhy na startovní číslo.