Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar připravuje elektromobil i řadové šestiválce

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
Britská značka má podle nejnovějších zpráv pracovat na vývoji čistě elektřinou poháněného crossoveru a nové rodině zážehových i vznětových řadových šestiválců.

Nejaktuálnější novinkou v nabídce Jaguaru je model F-Pace, s nímž britská značka vstoupila mezi výrobce prémiových crossoverů a SUV. Tento model ovšem nemá být osamocen a Jaguar údajně pracuje na crossoveru, jenž má nést označení E-Pace.

Zprávy o menším i větší crossoveru nebo SUV v nabídce Jaguar se objevily již dříve a nyní přináší Automobile Magazine nové informace právě o modelu, který se má svou velikostí zařadit pod současný F-Pace.

Připravovaný Jaguar E-Pace má svým jménem poukazovat na umístění v nabídce své značky a rovněž na skutečnost, že je poháněn elektřinou. Očekává se, že základem tohoto modelu má být platforma D8, jíž využívá i Land Rover Discovery Sport.

Jaguar E-Pace nemá vybočovat ze současné designové linie své značky. Karoserie má využívat podobných plynulých linií jako u většího F-Pace a pro dosažení koeficientu odporu vzduchu 0,28 má být použita řada aktivních i pasivních aerodynamických prvků.

Výroba modelu E-Pace pak má probíhat ve Štýrském Hradci v Rakousku u společnosti Magna Steyr s níž společnost Jaguar Land Rover letos v létě uzavřela partnerství.

Druhou novinkou ohledně značky Jaguar, kterou zveřejnil Automobile Magazine jsou bližší informace o vývoji řadových šestiválcových motorů, o němž se hovořilo již v loňském roce.

Jaguar i Land Rover má v rámci omlazení palety svých pohonných jednotek nahrazovat vidlicové šestiválce zcela novými řadovými šestiválci odvozenými z rodiny motorů Ingenium, uvedené v loňském roce. Tyto motory mají mít objem 3,0 l a disponovat přímým vstřikováním paliva i přeplňováním.

Podle současných informací mají být tyto nové benzinové i naftové šestiválce nabízeny ve třech výkonových provedeních. V případě zážehových jednotek máme očekávat hodnoty okolo 221 kW (300 k), 294 kW (400 k) a 368 kW (500 k), zatímco vznětové agregáty nabídnou 202 kW (275 k), 247 kW (335 k) a 294 kW (400 k).

Na trh mají být nové řadové šestiválce v zážehovém i vznětovém provedení uvedeny koncem roku 2017.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
24. 10. 2015 11:07
Re: pride mi ze
nejlepší byl Toppor. škoda, že se provalilo, že Toppor nebyl topor:)
23. 10. 2015 17:10
Re: pride mi ze
prosimte kolikrat si jeste hodlas menit nick? z KiaWorld prez neco co us si ani nepamatuju po H/K_svet? nestaci ti jeden nick?
Avatar - Hammunasakra
23. 10. 2015 16:43
Re: pride mi ze
Máš pravdu že při R6 500 PS do budoucna nic moc šance.. :-|

Na druhou stranu pro XJ bych určitou šanci eště viděl.
Vypadá to že po roce 2020 bude cokoli víc než 6 válců asi skoro zázrak. No možná až 2025 nebo tak nějak ;-)
23. 10. 2015 16:19
Re: pride mi ze
RR ok, ale zda zůstane i u R verzí běžných Jagů?
Avatar - Hammunasakra
23. 10. 2015 16:14
Re: pride mi ze
To si nemyslim. V8 budou eště dlouhou dobu potřebovat do RR = je šance že pro nějakou sportovní, exkluzivní verzi bude k dispozici i v Jagu