Jaguar připravuje elektromobil i řadové šestiválce
Nejaktuálnější novinkou v nabídce Jaguaru je model F-Pace, s nímž britská značka vstoupila mezi výrobce prémiových crossoverů a SUV. Tento model ovšem nemá být osamocen a Jaguar údajně pracuje na crossoveru, jenž má nést označení E-Pace.
Zprávy o menším i větší crossoveru nebo SUV v nabídce Jaguar se objevily již dříve a nyní přináší Automobile Magazine nové informace právě o modelu, který se má svou velikostí zařadit pod současný F-Pace.
Připravovaný Jaguar E-Pace má svým jménem poukazovat na umístění v nabídce své značky a rovněž na skutečnost, že je poháněn elektřinou. Očekává se, že základem tohoto modelu má být platforma D8, jíž využívá i Land Rover Discovery Sport.
Jaguar E-Pace nemá vybočovat ze současné designové linie své značky. Karoserie má využívat podobných plynulých linií jako u většího F-Pace a pro dosažení koeficientu odporu vzduchu 0,28 má být použita řada aktivních i pasivních aerodynamických prvků.
Výroba modelu E-Pace pak má probíhat ve Štýrském Hradci v Rakousku u společnosti Magna Steyr s níž společnost Jaguar Land Rover letos v létě uzavřela partnerství.
Druhou novinkou ohledně značky Jaguar, kterou zveřejnil Automobile Magazine jsou bližší informace o vývoji řadových šestiválcových motorů, o němž se hovořilo již v loňském roce.
Jaguar i Land Rover má v rámci omlazení palety svých pohonných jednotek nahrazovat vidlicové šestiválce zcela novými řadovými šestiválci odvozenými z rodiny motorů Ingenium, uvedené v loňském roce. Tyto motory mají mít objem 3,0 l a disponovat přímým vstřikováním paliva i přeplňováním.
Podle současných informací mají být tyto nové benzinové i naftové šestiválce nabízeny ve třech výkonových provedeních. V případě zážehových jednotek máme očekávat hodnoty okolo 221 kW (300 k), 294 kW (400 k) a 368 kW (500 k), zatímco vznětové agregáty nabídnou 202 kW (275 k), 247 kW (335 k) a 294 kW (400 k).
Na trh mají být nové řadové šestiválce v zážehovém i vznětovém provedení uvedeny koncem roku 2017.