Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar: Tata chystá nové sportovní modely, SUV v plánech chybí

Diskuze (15)
Nový indický majitel se podle všeho rozhodl obnovit zašlou slávu Jaguaru na poli sportovních aut. Kromě vrcholné verze řady XK plánuje dva nové modely. SUV se znak Jaguaru se naopak podle všeho vyrábět nebude.

Ke značce Jaguar neodmyslitelně patří legendární model E-Type a sportovní úspěchy korunované sedmi vítězstvími v Le Mans. Jenže Éčko se přestalo vyrábět před více než 30 lety a od posledního vítězství v Le Mans uplynulo 18 let. Jaguar se v uplynulých dvou desetiletích pod vedením Fordu přeorientoval ze sportovní značky na výrobce na konzervativních modelů jako byl S-Type a X-Type.

Kupé a kabriolet XK zůstaly jen „ozdobou“ na vrcholu nabídky, zatímco konkurenční značky přicházely i s menšími sportovními modely. Posledním angažmá v motorsportu na mezinárodní úrovni pak bylo pět rozpačitých sezón ve Formuli 1, které image značky v žádném případě nepomohlo.

Na E-Type, kterému Jaguar nikdy nepostavil adekvátního nástupce, by měl v mnoha ohledech navázat nový model XE. Lehké sportovní auto bude menší než kupé a kabriolet XK, má totiž konkurovat Porsche Boxster. Podobný projekt byl připravován už na konci minulého desetiletí, nakonec však vedení Jaguaru dalo z finančních důvodů přednost výrobě X-Typu.

Dále se chystá také kupé a kabriolet odvozené od modelu XF. Výrobu tohoto modelu (stejně jako o XE) nový majitel Jaguaru důkladně zvažuje. Pokud se kupé XF dostane do výroby, bude přímým konkurentem připravovaného Mercedesu E Coupé.

Na horním konci nabídky se Jaguaru uvolnil prostor pro silnější modely, který v dřívější hierarchii značek pod vedením Fordu zaujímal Aston Martin. Společně s faceliftem řady XK by se tak měla představit vrcholná verze XKR-R, u které se spekuluje o výkonu přes 500 koní (373 kW).

Dále se můžeme těšit na nový osmiválcový motor o objemu 5,0 litru, „ostrou“ verzi XF-R a pravděpodobně na konci roku 2010 na novou generaci vlajkové lodi XJ. Zcela bez nástupce naopak s největší pravděpodobností zůstane nejmenší model X-Type.

Výrobu SUV se znakem Jaguar Tata odmítá. Budoucnost značky vidí ve sportovních modelech a sedanech, sportovně-užitkové modely zůstanou doménou sesterského Land Roveru. Jaguar se tak nevydá ve stopách svých nejbližších konkurentů BMW a Mercedes-Benz, kteří své aktivity na poli SUV neustále rozšiřují.

Diskuze (15)
13. 11. 2008 09:57
Je to paradox...
...že bývalá britská kolónia šéfuje britom, dokonca ich vlastní...
Avatar - T613
13. 11. 2008 07:37
Re: Sáhib Tata Jaguar
Na Nicca by sis měl dát bacha! Je víc jak zákon! [odkaz]
13. 11. 2008 00:02
Re: Sáhib Tata Jaguar
OK soudruhu... pokud se budeš se mnou podílet na nákladech v distribuci skotu ze statku na jatka, můžeme to vozit, nebo tahat klidně v Ceedu na kouli. Jdeš do toho?!
12. 11. 2008 20:13
Re: Sáhib Tata Jaguar
Nahodou niektore traktory mozu ist az 85 mph 8-s
[odkaz]
12. 11. 2008 17:28
Re: Sáhib Tata Jaguar
Proč bych měl? To nějakej soudruh nařizuje, že musim s krávama jezdit 100km na jatka traktorem 25km/hod?